گیاهان آپارتمانی لوکس

آنچه در این مقاله میخوانید
    گیاهان آپارتمانی لوکس

    قبل از شناخت گیاهان آپارتمانی لوکس باید بدانید عوامل متعددی هستند که لوکس و لاکچری بودن گیاه شما را تعیین می‌کنند. به طور مثال فقط بزرگ بودن و براق بودن برگ های یک گیاه خاص، آن را جزو گیاهان آپارتمانی لوکس قرار نمی‌دهد بلکه باید توجه داشت تناسب ابعاد و سایز گیاه با فضای مد نظر جهت قرارگیری آن یکی باشد!

    قرار دادن یک گلدان کوچک با گیاهان فانتزی و ریز روی میز، بسیار شیک تر از قرار دادن یک گیاه بزرگ و گران قیمت در یک فضای کوچک می باشد.

    گیاهان آپارتمانی لوکس

    گیاهان آپارتمانی لوکس

    نکته ی بعدی که باید در نظر بگیرید فرم گلدانی است که برای گیاهان لاکچری در نظر می گیرید. ترجیحا از گلدانی ساده و تک رنگ استفاده نمایید تا ظاهر گیاه شما را جذاب تر و شیک تر جلوه دهد. نکته ی آخر هرس نمودن و مرتب نگه داشتن گیاه است که بسیار مهم می باشد و ظاهر گیاه شما را لوکس و لاکچری می‌نماید. ‌

    1. آلوکازیا گیاه فیلگوش یا بابا آدم (Alucazia)

    گیاه آپارتمانی لوکس بابا آدم (آلوکازیا)

    گیاه آلوکازیا یا بابا آدم بیشتر مناسب فضاهای بزرگ همچون لابی هتل و یا سالن جلسه شرکتهای بزرگ است. با این وجود اگر آپارتمان شما متراژ زیادی دارد، این گیاه یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری بشمار می رود که می توانید با تامین نیازهایش ( نور، کود، آب ...) از آن در آپارتمانتان نگه داری کنید.

    نکته مهم در لاکچری جلوه دادن گیاه آلوکازیا این است که باید حتماً سن زیادی داشته باشد و ارتفاع گیاه حداقل یک و نیم متر باشد. همچنین فضایی که قرار است آن را در آنجا بگذارید بزرگ و متناسب با ابعاد گیاه باشد. گیاه آلوکازیا که تازه کاشته شده و سن کمی دارد نه تنها خاص و کمیاب به نظر نمی‌رسد بلکه ظاهر غیر جذابی نیز داشته و جلوه خاصی ندارد، بنابراین ابعاد این گیاه است که آنرا جزو گیاهان لاکچری قرار می دهد.

    برای آشنایی بیشتر با گیاه بابا آدم، به راهنمای جامع نگهداری گل بابا آدم مراجعه کنید.

    2. بونسای (Bonsai)

    گیاه لوکس بنسایاز بونسای به دلیل ظرافت و کوچک بودنش در  دکوراسیون آپارتمان‌های کمجا نیز می توان استفاده نمود. اکثر گیاهانی که جزو دسته گیاهان لاکچری به شمار می روند بسیار بزرگ بوده و فضای زیادی را اشغال می‌نمایند؛ ولی بونسای این مزیت را نسبت به سایر گیاهان لاکچری دارد. گیاه بونسای جزو گیاهان خاص و نایاب نیست ولی گران قیمت بودن این گیاه است که آن را جزو گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می دهد.

    توجه داشته باشید بونسای نور زیادی جهت رشد نیاز دارد. اگر در فضایی که قرار است بونسای را نگهداری نمایید نور طبیعی مناسبی ندارید با تهیه لامپ رشد گیاه می‌توانید نور گیاه تان را تامین نمایید. همچنین بونسای در محیط مرطوب رشد بهتری خواهد داشت. جهت تامین رطوبت می توانید در طول روز روی آن آب اسپری نمایید.

     

    برای آشنایی بیشتر درباره گیاه آپارتمانی لوکس بونسای، به مقاله جامع روش‌های نگهداری بونسای مراجعه کنید.

    3. کاکتوس افوربیا (Cactus Aforbia)

    کاکتوس افوربیا 

    کاکتوس افوربیا از ۱۰ سانتیمتر تا ۱۲ متر بفروش می رسد. اما آن چیزی که این گیاه را جزو دسته گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می دهد شکل ظاهری منظم و قد بلند آن است. اگر این گیاه از لحاظ فاکتورهای رشد مانند نور، آبیاری، کوددهی و ... در شرایط مناسبی قرار گرفته باشد بسیار صاف و زیبا قد کشیده وظاهر لوکس و خاص خود را حفظ می نماید.

    کاکتوس افوربیا برای رشد به نور زیادی نیاز دارد و قرار گرفتن این گیاه در محیط نور کم سبب ایجاد جوانه های بیش از حد روی تنه اصلی گیاه شده و از جذابیت آن می کاهد. دمای محیط برای رشد مطلوب افوربیا باید نسبتا بالا باشد. در فصل زمستان حتما کاکتوس را به محیط سرپوشیده آورده و در دمای متعادل قرار دهید.

    4. پرنده بهشتی یا استرلیتزیا (Sterlitzia)

    گیاه آپارتمانی لوکس پرنده بهشتی

    گیاه آپارتمانی لاکچری بعدی پرنده بهشتی است که دارای گلهای نارنجی است و در اکثر گل فروشی ها دیده می‌شود. اما باید توجه داشته باشید زمانی که این گیاه را خریداری می نمایید و به منزل یا محل کار خود می برید در صورت ایده‌آل نبودن شرایط نگهداری آن همچون تنظیم‌ نبودن دما، نور، آبیاری و کود دهی امکان ریزش گلهایش بسیار وجود دارد!

    شاخ و برگ های این گیاه به قدری ساده، زیبا، بزرگ، کشیده و شیک هست که این گیاه را حتی بدون گلهایش جزو گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می‌دهد. توجه داشته باشید نور پرنده بهشتی متوسط رو به زیاد باید باشد. آبیاری این گیاه باید به صورت منظم و زود به زود انجام گردد به صورتی که خاک دائم مرطوب باشد؛ مانند اکثر گیاهان این گیاه نیز دمای متعادل را دوست دارد و در این شرایط است که رشد بهتری خواهد داشت.

     

    برای آشنایی بیشتر با گیاه آپارتمانی لوکس پرنده بهشتی به مقاله نحوه نگهداری گل پرنده بهشتی مراجعه کنید.

    5. فیکوس الاستیکا  (Ficus elastica)

    گیاه آپارتمانی لوکس فیکوس الاستیکا

    برگهای ساده بزرگ و براق گیاه فیکوس الاستیکا است که موجب می شود این گیاه در دسته گیاهان آپارتمانی لوکس قرار بگیرد. جالب است بدانید این گیاه تا ۱۵ متر نیز رشد می نماید. نور متوسط (نه شدید و نه کم) نیازدارد. در صورت کمبود نور برگهایش لوله ای شکل می شوند! پس این نشانه یادتان بماند چون در این مرحله با تامین نور بیشتر می توانید گیاه لاکچری تان را نجات دهید!

    در صورتی که پس از لول شدن برگها، نور مناسب و کافی برایش تامین نکنید کم کم برگهای گیاه خشک و زرد شده و گیاه گران قیمت تان کلا از بین می رود. بیاد داشته باشید بین هر مرتبه آبیاری باید خاک گیاه کاملاً خشک گردد.

    برای آشنایی بیشتر درباره گیاه آپارتمانی لوکس فیکوس الاستیکا به مقاله راهنمای نگهداری فیکوس الاستیکا مراجعه کنید.

    6. فیکوس آمستل (Ficus Amstel)

    گیاه آپارتمانی لوکس فیکوس آمستل

    یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی لوکس فیکوس آمستل است که برگ های باریک و تنه بلند آن موجب خاص بودن این گیاه شده است. ظاهر نخل مانند آن باعث شده این گیاه نیز در دسته گیاهان لاکچری قرار بگیرد. گیاه فیکوس آمستل آنقدر خاص و شیک هست که حتی زمانی که برگهایش دچار ریزش می شوند ساقه باریک و چند تایی آن زیبای خود را به نمایش بگذارد و ظاهر لوکس خود را حفظ نماید.

    یادمان باشد نگهداری گیاهان گران قیمت و خاص نیازمند هزینه های جانبی جهت رشد بهترآنها است. این هزینه ها شامل تعویض خاک گلدان، کود دهی منظم، خرید لامپ رشد گیاه در صورت کمبود نور محیط و یا ویزیت گیاه پزشک در صورت هر گونه پژمردگی، آفت زدگی و... می باشد.

    7. گیاه زاموفیلیا (Zanzibar gem)

    گیاهان آپارتمانی لوکس زاموفیلیازاموفیلیا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی لوکس می باشد که مهمترین ویژگی این گیاه قبل از شیک بودن آن مقاومت و سازگاری با محیط های کم نور است. این گیاه همیشه سبز سبز است و برگهای چرم مانند آن است که موجب می شود این گیاه در دسته گیاهان لاکچری قرار بگیرد.

    در صورتی که اطلاعات زیادی در مورد نگهداری گیاه ندارید و یا به دلیل مشغله کاری نمی‌توانید زمان زیادی برای گیاهتان بگذارید انتخاب این گیاه را پیشنهاد می نماییم. زیرا گیاه زاموفیلیا نیاز به مراقبت دائم نداشته و مقاوم است. سرعت رشد گیاه زاموفیلیا زیاد است و ارتفاع آن به طول یک متر نیز می رسد.

    برای آشنایی بیشتر درباره گیاه آپارتمانی لوکس زاموفیلیا، به مقاله جامع روش‌های نگهداری زاموفیلیا مراجعه کنید.

    8. گیاه برگ انجیری یا مونسترا (monstera deliciosa)

    گیاه لوکس آپارتمانی گیاه برگ انجیری

    گیاه برگ انجیری یک باره در این چند سال اخیر بسیار پرطرفدار شده و جزو گیاهان آپارتمانی لوکس به شمار می رود. دلیل مهم قرار گیری این گیاه در دسته گیاهان لاکچری استفاده از آن در تبلیغات اینفلوئنسرها است. در واقع می توان گفت یک باره این گیاه بسیار ترند شده تا جایی که از فرم آن در تابلوهای نقاشی، ظروف آشپزخانه، کاغذ دیواری و غیره نیز استفاده می شود.

    البته زیبایی برگ های بزرگ و روزنه های نسبتاً درشت روی برگهای این گیاه در خاص بودنش بی تاثیر نیست. این گیاه نیاز به نور ملایم دارد و نور مستقیم و شدید خورشید برگهای آن را می‌سوزاند. قرار گرفتن در نور بسیار کم هم موجب توقف رشد گیاه می‌شود. دمای متعادل و رطوبت نیز جزو شرایطی است که باید همیشه برای گیاه تامین گردد.

     

    برای آشنایی بیشتر با گیاه آپارتمانی لوکس برگ انجیری به مقاله نگهداری برگ انجیری مراجعه کنید.

    9. نخل اریکا (butterfly palm, areca palm)

    گیاه آپارتمانی لوکس نخل اریکا

    یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی لوکس نخل اریکا است. این گیاه ظاهر بی‌نظیری داشته و به دکوراسیون محل مد نظر شما زیبایی می‌بخشد. علاوه بر زیبایی خصوصیاتی همچون تصفیه نمودن هوا و مرطوب نگه داشتن محیط موجب شده این گیاه جزو گیاهان لاکچری به شمار رود.

    نخل اریکا سموم موجود در هوا همچون تولوئن و هیدروکربن را جذب می نماید و جالب است بدانید این گیاه در صورتی که به ارتفاع یک و نیم متر رسیده باشد می تواند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز حدود یک لیتر آب از طریق تبخیر از سطح برگ هایش به هوا اضافه نماید. نخل اریکا را می‌توان یکی از قویترین گیاهان اکسیژن ساز معرفی کرد.

    این گیاه نور ملایم نیاز دارد و نور شدید و مستقیم خورشید موجب سوختگی برگ هایش می شود و نور کم نیز موجب رنگ پریدگی گیاه می‌شود. خاک گیاه را مرطوب نگه دارید ولی غرقابی ننماید زیرا این عمل منجر به پوسیدگی ریشه و در نهایت مرگ گیاه می‌شود.

    برای آشنایی بیشتر با گیاه لاکچری نخل اریکا به مقاله  نگهداری نخل اریکا مراجعه کنید.

    10. کاکتوس بشکه ای یا خمره ای، فرو کاکتوس (Barrel Cactus)

    کاکتوس خمره ای 

    کاکتوس خمره ای یا فروکاکتوس از خاص ترین و لوکس ترین کاکتوس هایی است که می توان نام برد. این کاکتوس ظاهر گرد و متفاوتی داشته و وجود خارهای بزرگ و کشیده این گیاه موجب شده این کاکتوس در دسته گیاهان آپارتمانی لوکس قرار گیرد. هرچقدر این گیاه بزرگتر و دارای ظاهری منظم تر و گرد تر باشد به خاص بودنش افزوده می شود.

    این گیاه گران قیمت (البته اگر سن زیادی داشته باشد) نیاز به نور زیاد دارد وگرنه دچار دفرمگی ظاهری می شود. پس اگر علاقه دارید این گیاه را داشته باشید حتماً باید محل پر نوری برای آن در نظر بگیرید! کاکتوس خمره ای یا فروکاکتوس مانند سایر کاکتوس ها علاقه مند به نور شدید و دمای بالا است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله نور مخصوص رشد کاکتوس مراجعه کنید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط