ال ای دی رشد گیاه

آنچه در این مقاله میخوانید
     ال ای دی رشد گیاه

    در این مقاله قصد داریم به مواردی همچون مشخصات ال ای دی رشد گیاه، انواع ال ای دی رشد گیاه، ال ای دی مخصوص رشد گیاه و ال ای دی گلخانه ای بپردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

    نور عامل مهمی است که بر رشد و مورفولوژی گیاه تأثیر می گذارد. اما استفاده از نور طبیعی به دلیل تأثیر ابرهای باران زا و سایر عوامل جوی برای رشد مطلوب گیاهان کافی نیست. استفاده از ال ای دی رشد گیاه می تواند این کمبود را جبران کند.

    تا همین اواخر، لامپ های فلورسنت و رشته ای به عنوان منابع نور استفاده می شدند. اما از آنجایی که این چراغ ها دارای معایبی همچون راندمان نوری کم، مصرف انرژی بالا و توزیع طیفی ناقص هستند، جای خود را به لامپ ال ای دی رشد گیاه (LED) دادند.

    مصرف انرژی کم، راندمان نور بالا، تولید حرارت کم و سازگاری با محیط زیست از جمله مهم ترین مشخصات این چراغ هاست.ال ای دی مخصوص رشد گیاه، حاوی منابع نور تک رنگ غنی است. این طول موج با محدوده طیفی که باعث ریخت زایی گیاه می شود، مطابقت دارد.

    از آنجایی که نور LED رشد گیاه نور سرد است، می‌ تواند نور مورد نیاز گیاهان را از فاصله نزدیک ‌تری و بدون سوزاندن آنان تأمین کند. بنابراین قادر است کارایی استفاده از فضا را تا حد زیادی افزایش دهد. به همین خاطر است که از LED رشد گیاه به‌ طور گسترده در کشت گیاهان، کارخانه‌ های گیاهی و کشت بافت گیاهی استفاده می شود.

    ال ای دی رشد گیاه چیست؟

    LED مخفف واژه LIGHT EMMTTED DIODE به معنای دیود ساطع کننده نور است. دیودهای ساطع کننده نور در واقع جزء خانواده‌ دیودها هستند. دیودها نیز زیرگروه نیمه هادی‌ ها به شمار می‌ آیند. خاصیتی که LED رشد گیاه را از سایر نیمه هادی ها متمایز می‌سازد این است که با گذر جریان از آنها مقداری انرژی به صورت نور از آنها ساطع می‌شود که تماماً در طول موج اثر گذار بر فوتوسنتز گیاه می باشد.

    سال ها قبل ذرات بسیار کوچک کوانتومی ساخته شد. این ذرات کوانتومی کریستال هایی هستند که ابعادشان چند نانومتر بیشتر نیست و می ‌توانند از 100 تا 1000 الکترون را در خود جای دهند. این ذرات به آسانی از خود بسته ‌های انرژی منتشر می‌کنند و هر قدر کوچکتر باشد بیشتر تحریک می‌شوند. هر ذره در مجموعه ویژه بوئرز به طور استثنایی کوچک و تنها شامل 33 یا 34 جفت اتم بود.

    هنگامیکه نور روی ذرات کوانتومی تابانده شده یا جریان برق به آنها وصل می‌شوند آنها با تولید نور از خود واکنش نشان می‌دهند و رنگهای متغیر و متنوعی ایجاد می‌کنند که هر رنگ می تواند اثر خاصی بر رشد گیاه بگذارد.

    ال ای دی مخصوص رشد گیاه

    ایا لامپ ال ای دی رشد گیاه می تواند روی گیاه اثر گذار باشد؟

    لامپ ال ای دی رشد گیاه مجموعه ای از فواید را برای صنعت کشاورزی به همراه آورده است. از مهم ترین این فواید می توان به تولید بیشتر، شکوفایی زودتر گیاه، رشد سریع تر ریشه ، کنترل بیشتر بر رشد گیاه و استفاده اقتصادی از زمین کشاورزی اشاره نمود. آن ها همچنین از نظر مصرف انرژی نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

    در نتیجه لامپ ال ای دی رشد گیاه با مصرف انرژی کمتر، به خصوص در طول فصول زمستان و پاییز به کشاورزان کمک می کند. از جمله مهم ترین کاربرد این لامپ ها در تجهیز گلخانه می باشد. برای انجام اینکار مقدار نور مورد نیاز هر گیاه در تناسب با مشخصات آن و همچنین شرایط موجود مورد مطالعه قرار گرفته و به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

    در نهایت این محاسبه شامل روشنایی (سطح نور، طیف نور، یکنواختی مورد نیاز، مکان و زمان نور) و شرایطی که در آن این سطح روشنایی اثرگذار باشد، مانند شرایط جوی و غیره و میزان مصرف انرژی خواهد شد. این محاسبات برای محصولات مختلف کشاورزی از جمله تولید سبزیجات، پرورش برگ و گیاهان جوان، گل های زینتی، رشد و نگهداری گیاه انجام می شود.

    پرتو های نوری که توسط ال ای دی مخصوص رشد گیاه ساطع می شود، توسط گیاه جذب می شود. هر چقدر این میزان دریافت نور کامل تر و تخصصی تر صورت بگیرد، یک طیف تخصصی تولید شده و تمام پرتوهای غیر ضروری برای رشد گیاه نیز حذف می شود.

    این کار باعث می شود تا نور ایجاد شده بالاترین راندمان را برای فرایند فوتوسنتز در گیاه ایجاد کند. این یعنی اثر ال ای دی مخصوص رشد گیاه، سه برابر نور های دیگر و حتی خورشید می باشد.

    فواید LED رشد گیاه

    امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیاری از نورهای قدیمی در صنعت کشاورزی منسوخ شده و تقریبا همه افراد حرفه ای از محصولات LED رشد گیاه استفاده می کنند. لامپ های ال ای دی هم طول عمر بیشتری نسبت به دیگر نورهای موجود در بازار دارند و هم راندمان و اثر گذاری بیشتری در مقایسه با نورهای دیگر ایجاد می کنند.

    مزایای دیگری مثل گرمای کمتر و استفاده از طیف ها و نانومترهای تخصصی تر موجب شده تا LED رشد گیاه یک منبع فوق العاده اثرگذار و حرفه ای برای تولید کنندگان محصولات کشاورزی به حساب آید.

    انواع لامپ ال ای دی رشد گیاه

    طریقه استفاده ال ای دی رشد گیاه

    انتخاب نوع فریم مناسب و بهترین ال ای دی رشد گیاه در تناسب با نوع گیاه، ابعاد محیطی، سایز گیاه و همچنین نور محیطی انجام می شود. در وهله اول باید اطلاعات لازم برای انتخاب مناسب ال ای دی برای رشد گیاه را دریافت کرد تا بتوان کاربردی ترین ال ای دی را برای رشد گیاه تهیه نمود. باید مراقب باشید تا با یک انتخاب غیر حرفه ای و غیر منطقی اتلاف هزینه و زمان نداشته باشید.

    ما در مسیر انتخاب بهترین ال ای دی رشد گیاه چند سری محصول کاربردی داریم که هر کدام از این محصولات، در یک شرایط و محیط خاص برای برخی گیاهان مناسب هستند.

    انواع ال ای دی رشد گیاه

    در حال حاضر LED رشد گیاه در مدل های مختلفی عرضه می شود. انواع ال ای دی رشد گیاه را می توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد:

    • دسته اول: لامپ های حبابی یا سرپیچ دار
    • دسته دوم: سری فریم های خطی یا وال واشر
    • دسته سوم: مولتی چیپ ها و پروژکتورها
    • دسته چهارم: اس ام دی ها که جز جدید ترین تکنولوژی LED رشد گیاه می باشند.

    1. لامپ سرپیچ دار رشد گیاه

    اولین سری از محصولات کاربردی در ال ای دی مخصوص رشد گیاه ،سری لامپ های سرپیچ دار یا E27 می باشد که در بازار به لامپ ال ای دی برای رشد گیاه یا لامپ حبابی ال ای دی رشد گیاه معروف است.

    این محصول بیشترین کاربرد را در مصارف خانگی دارد. این لامپ در توان های 5 وات تا 36 وات قابل عرضه است. لامپ حبابی ال ای دی رشد گیاه، پوشش نوری مناسبی برای گیاهان با نیاز نوری کم، در ابعاد حداقل 20 سانت در 20 سانت یا 1 متر مربع را در فاصله 30 سانتی از سطح گیاه ایجاد می کند. این سری از محصولات قیمت مناسبی داشته و گزینه مناسبی برای استفاده در محیط های کوچک و خانگی هستند.


    جهت خرید لامپ سرپیچ دار رشد گیاه کلیک کنید.


    2. وال واشر رشد گیاه

    دومین سری از محصولات ال ای دی مخصوص رشد گیاه، سری وال واشر رشد گیاه یا سری خطی رشد گیاه می باشد که در بازار به اشتباه به ریسه ال ای دی رشد گیاه یا ال ای دی نواری رشد گیاه شهرت یافته است. سری وال واشر های مخصوص رشد گیاه در دو محصول مجزا از هم که یکی به صورت خطی است و دیگری به صورت لنزدار عرضه می شود.

    هر دو محصول بیشترین کاربرد را در بسترهای طبقاتی و استند های خانگی دارند. وال واشر لنزدار در فواصل بیشتر از 50 سانت نصب می شود. ابعاد پوششی این محصول عرض 40 تا 60 سانت به طول یک متر است. وال واشر خطی هم در فواصل کمتر از 50 سانت از سطح گیاه قرار می گیرد و ابعاد پوششی این محصول هم زیر 40 سانت است.

    طول این محصولات در حالت استاندارد یک متر است. اما امکان تولید این محصول در کمتر از یک متر هم وجود دارد. این محصول به دلیل شباهت با لامپ مهتابی و فلورسنت، با عنوان ال ای دی شاخه ای رشد گیاه نیز شناخته می شود.


    برای خرید وال واشر رشد گیاه از فروشگاه ایران گرولایت کلیک کنید.

    3. پروژکتور رشد گیاه

    سومین محصول از سری محصولات ال ای دی رشد گیاه، محصولی صنعتی، پر قدرت و با کیفیت به نام سری پروژکتور ال ای دی رشد گیاه است که در توانهای 60 وات 120 وات تا 1200 وات عرضه می شود. این محصولات با استفاده از پاور ال ای دی رشد گیاه تولید می شود.

    برند برید جیلوکس امریکا، اپی لید و اپی استار تایوان چیپ ال ای دی رشد گیاه این محصولات را می سازند. حجم و شدت نور پروژکتور ال ای دی رشد گیاه از سایر محصولات بیشتر بوده و برای محیط های تاریک و گیاهان با نیاز نوری بالا و گلده کاملاً مناسب است.

    در اصطلاح عامیانه این سری محصولات با نام پنل ال ای دی رشد گیاه نیز شناخته می شوند. ابعاد پوششی این پنل ال ای دی رشد گیاه از یک متر مربع تا نهایتاً در توان های بالا 4 متر مربع می باشد.

    نکته بسیار مهم در انتخاب یک محصول اصل و با اصالت، توجه به نوع چیپ ال ای دی رشد گیاه است. ناآگاهی و عدم اطلاعات دقیق از مشخصات این قطعات می تواند خرید شما را بی نتیجه کند. خرید محصولات تقلبی هیچ اثری برروی گیاه ندارد و زمان، هزینه و انرژی شما را هدر می دهد.

    ال ای دی رشد گیاه فول اسپکترام به مفهوم واقعی یعنی استفاده از تمام طول موجهای اصلی به صورت تک نانومتری در کنار هم و در یک پنل ال ای دی رشد گیاه. در این حالت پنل یک طیف واحد را شکل می دهد و در بیان صحیح ال ای دی فول طیف رشد گیاه نامیده می شود.


    انواع پروژکتور رشد گیاه و ال ای دی فول اسپکتروم باکیفیت را از ایران گرولایت تهیه کنید.

    4. اس ام دی رشد گیاه

    محصول اخر و جذاب و جدید در سری محصولات ال ای دی رشد گیاه، سری محصولات اس ام دی رشد گیاه (SMD) است که با توجه به جدید بودن تکنولوژی این سری از محصولات می تواند با بالاترین راندمان اثر فوق العاده ای بر روی گیاهان شما بگذارد.

    این محصول با بهره گیری از ال ای دی رشد گیاه سامسونگ با چیپ ال ای دی رشد گیاه 30 30 می تواند راندمانی معادل 2 تا 2.5 میکرومول بر ژول ایجاد کند. فروش ال ای دی رشد گیاه بسیار کمتر از فروش اس ام دی رشد گیاه می باشد. زیرا این سری جزء بهترین نورهای رشد گیاه در دنیا محسوب می شود.

    حجم نوری بالا، مصرف کم، طول عمر بالا از مزیت های این سری از محصولات به حساب می آید. رنگ ال ای دی رشد گیاه در طیف های طبیعی به صورت سفید و زرد است و در طیف های تخصصی تک نانومتری به صورت صورتی و بنفش می باشد.

    ولی رنگ اس ام دی رشد گیاه تماماً به صورت طبیعی عرضه می شود و تمام طول موج های اصلی و فرعی را در بر می گیرد. فروش این سری از محصولات با اقبال خوبی روبرو شده است. حال با توجه به توضیحاتی که در این مقاله گفته شد به راحتی می توانید اقدام به انتخاب نور و محصول مناسب رشد گیاه برای منزل یا محل کار خود کنید.


    اس ام دی مخصوص رشد گیاه را از ایران گرولایت تهیه کنید.

    آیا استفاده از ال ای دی معمولی برای رشد گیاه هم اثر گذار است؟

    باید در نظر گرفت که نور دارای انرژی است و فوتونهای ساطع شده از هر منبع نوری می تواند به اندازه کیفیت آن منبع نوری اثر گذار باشند. ولی تفاوت در میزان راندمان منبع نوری در واحد میکرومول بر ژول است که هر چقدر این میزان بالاتر باشد نشان از اثرگذاری بیشتر و تاثیر بیشتر منبع نوری بر روی حجم، طعم و کیفیت و کمیت محصول نهایی دارد.

    استفاده از ال ای دی معمولی برای رشد گیاه، راندمان و اثر گذاری لازم برای عمل فوتوسنتزو کلرفیل سازی را ایجاد نمی کند. متأسفانه شما با استفاده از ال ای دی معمولی برای رشد گیاه بیشترین اتلاف انرژی را مشاهده می کنید که نه تنها اثر لازم را ندارد، بلکه موجب هدر رفت انرژی، زمان و هزینه خواهد شد.

    می توان نتیجه گرفت شما با خرید ال ای دی رشد گیاه نه تنها به رشد گیاه خود کمک زیادی می کنید، بلکه در وقت و انرژی و هزینه کرد خود صرفه جویی خواهید کرد.

    فروش ال ای دی رشد گیاه

    کاربرد ال ای دی گلخانه ای و آپارتمانی

    • نور مطمئن برای تکمیل نور موجود فراهم می شود یا جایگزین نور موجود می شود.
    • یکنواختی و کیفیت گیاه افزایش پیدا می کند.
    • نورهای قابل کنترل و قابل تنظیم برای کنترل و تکرارپذیری رشد گیاه هستند.
    • استفاده بهینه از فضای گلخانه
    • مدیریت موثر گرما
    • تولیدمثل (Tissue culture and seedlings, cuttings & young plants)
    • بنا به راندمان بالا نوردهی لامپ های پرتوان می توانند جایگزین شوند.
    • یکنواختی در نوردهی ایجاد می کند و فاصله بین لایه ها را کاهش می دهد.
    • سرعت رشد دانه را افزایش می دهد و چرخه تولید را کوتاه تر می کند.
    • مدیریت گرمای موثر باعث کاهش هزینه دستگاه تهویه هوا شده و عمر سیستم الکتریکی را افزایش می دهد.

    رنگ ال ای دی رشد گیاه

    مزیت های لامپ ال ای دی گلخانه

    نور یک ابزار مهم در محصولات کشاورزی بوده و یک فاکتور کلیدی در تحقیقات گیاهان است. LED ها نقشی اساسی در روشنایی کشاورزی بازی می کنند. توسط LED ها خروجی نوری که جهت رشد گیاه به آن تابانده شده، قابل کنترل بوده و در نتیجه اعمال نور بهینه در هر یک از سطوح رشد ممکن می باشد. این قابلیت به همراه مدیریت موثر گرمایی، طول عمر طولانی، راندمان نوردهی بالا و راندمان انرژی مناسب یک فرصت استثنائی برای کشاورزان است.

    برای بازار محصولات کشاوزی این مسئله به معنای افزایش بهره وری، گلدهی زود هنگام، رشد ریشه سریعتر و استفاده اقتصادی از فضا می باشد. در یک نگاه کلی می توان گفت؛ ال ای دی گلخانه ای یکی از بهترین راه های نوردهی برای گیاهان گلخانه ای و آپارتمانی می باشد و یکی از تجهیزات گلخانه ای لازم و ضروری است.

    سوالاتی که باید ابتدا به آنها پاسخ دهید این است که گیاه شما در چه مرحله ای از رشد است؟ آیا گیاه شما از منبع دیگری نور دریافت می کند؟ طول روز به طور معمول چقدر است؟ چرا که مشخصات طیف نور مورد نیاز برای گیاهان در حال رشد به نوع گیاه و مرحله ای از رشد که گیاه در آن قرار دارند و تمایل پرورش دهنده آن (برای مثال کوتاه بودن گیاه) بستگی دارد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    قادری
    1402/12/13 17:35

    من ساکن یزدم ولی می خوام در شهر اهواز که محل کارم است نور رشد گیاه شما رو سفارش بدم؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/12/19 14:24
    پاسخ به:قادری

    با سپاس از حسن توجه شما جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه لامپ رشد گیاه مراجعه نمایید. 

    باقرنژاد
    1402/12/13 16:54

    میخواستم از مشهد بتونم نور رشد گیاه بگیرم

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/12/19 14:24
    پاسخ به:باقرنژاد

    با سپاس از حسن توجه شما جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه لامپ رشد گیاه مراجعه نمایید. 

    سپهر شاهینی
    1402/12/13 16:54

    سلام در شهر خوزستان نورهای رشد گیاه چطوری میشه خرید؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/12/19 14:24
    پاسخ به:سپهر شاهینی

    با سپاس از حسن توجه شما جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه لامپ رشد گیاه مراجعه نمایید. 

    زندی پور
    1402/12/12 18:08

    با سلام در شهر کرمان نور رشد گیاه ایران گرولایت نمایندگی فروش دارد؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/12/19 14:24
    پاسخ به:زندی پور

    با سپاس از حسن توجه شما جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه لامپ رشد گیاه مراجعه نمایید. 

    مریم علی پور
    1402/12/12 17:49

    در شهر مشهد نور رشد گیاه ایران گرولایت پیدامیشه؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/12/19 14:24
    پاسخ به:مریم علی پور

    با سپاس از حسن توجه شما جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه لامپ رشد گیاه مراجعه نمایید. 

    مریم
    1402/04/29 21:51

    با قدردانی از ارائه اطلاعات مفید لطفا بفرمایید
    ۱-در محیط تاریک برای رشد نشا LED بهتر است یا SMD.
    ۲-برای بستر کشت ۵۰×۳۰ سانتی متر تامین نور با چه نورافشان ، در چه ارتفاع و با چه پراکندگی(لامپ مرکزی ، نواری ،سطحی) را توصیه می نمایید؟.
    ۳-مدت نور افشانی در مراحل مختلف رشد چگونه بای باشد؟.

    irangrowlight
    1402/06/01 13:02
    پاسخ به:مریم

    خیلی ممنون از شما که مارو انتخاب کردید.

    در مورد سوالتون بهتر هست ه با دفتر تماس بگیرید تا مشاوران ما بهتون پاسخ دقیقتر و کاملی برو ارایه بدن

    بهنام
    1401/07/16 17:35

    میشه قیمت ال ای دی هاتونو بگید جوانه زنی ورشد گیاه

    irangrowlight
    1402/01/21 11:20
    پاسخ به:بهنام

    با سلام شما می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات و یا تماس با کارشناسان در خصوص قیمت لامپ رشد گیاه اطلاعات لازم را کسب نمایید

    محیا
    1400/12/22 15:11

    یکی ضروری ترین تجهیزات گلخانه ، نور گلخانه ای و یا لامپ های ال ای دی گلخانه ای هست

    زهرا حاجیان
    1400/12/17 19:59

    سلام
    ال ای دی مناسب گلخانه گیاهان تزئینیو آپارتمانی چه برندی هست؟

    webmaster
    1401/04/18 11:29
    پاسخ به:زهرا حاجیان

    سلام و عرض ادب .به مشخصات فنی محصولات مراجعه کنید 

    سمیرا
    1400/08/13 12:01

    سلام وقتتون بخیر.خونه من نور خوبی ندارن و گلدون هام دارن ب مشکل نور برمیخورد من چ نوع لامپ و وسیله ای نیاز دارم؟ میشه راهنمایی کنید .ممنونم

    webmaster
    1400/08/29 11:28
    پاسخ به:سمیرا

    درود 

    جهت دریافت مشاوره با یکی از شماره های
      09120644135
    09120644136
    09120644137
    09120644138
    تماس حاصل نمایید.

    مجید
    1400/04/05 09:40

    سلام
    از ال ای دی رشد گیاه میشه برای آکواریوم استفاده کرد

    webmaster
    1400/04/05 17:53
    پاسخ به:مجید

    درود ، برای آکواریوم، محصولات ال ای دی مختص به خودش وجود دارد. با مراجعه به بخش محصولات، سپس انتخاب گروه ال ای دی آکواریوم می توانید محصولات مرتبط را مشاهده نمایید.

    جواد
    1400/02/25 02:44

    سلام خسته نباشید رنگ ال ای دی برای رشد گیاه فقط قرمز و آبی است میسه لطفا بگید هر کدام از این رنگها چه کارایی دارند

    webmaster
    1400/02/26 09:50
    پاسخ به:جواد

    درود، ال ای دی مخصوص رشد گیاه آبی در واقع آن دسته از طول موج مناسب دوره ی جوانه زنی گیاه و بیشتر مناسب پرورش سبزیجات و صیفیجات است، ولی طول موج ال ای دی مخصوص رشد گیاه صورتی در واقع بیشتر مناسب دوره ی گلدهی می باشد.

    کیومرث
    1399/12/15 21:04

    با سلام و احترام
    ایا از ال ای دی های مخصوص گیاهان اکواریومی میشود برای گیاهان اپارتمانی و یا برای مثال گیاه بادام زمینی در منزل استفاده کرد با داشتن رنگهای ابی قرمز سفید سبز ممنون میشم بفرمایید

    webmaster
    1399/12/18 09:36
    پاسخ به:کیومرث

    خیر، زیرا گیاهانتان رشد علفی پیدا خواهند نمود و عمل فتوسنتز گیاه به خوبی صورت نمی پذیرد.

    بهرامیفر
    1399/11/05 13:59

    سلام تو گیلان میشه برای رشد از ال ای دی متری استفاده کرد

    webmaster
    1399/11/05 14:08
    پاسخ به:بهرامیفر

    همچنین محصولات شرکت ایران گرولایت به سراسر ایران ارسال می شود.

    webmaster
    1399/11/05 14:06
    پاسخ به:بهرامیفر

    درود . چرا که نه، البته بنظر منظور شما از ال ای دی متری، ال ای دی مخصوص رشد گیاه در فریم وال واشر است که این محصول در بخش محصولات ایران گرولایت وجود دارد. وال واشر مخصوص رشد گیاه به گونه ای طراحی شده که ال ای دی های رشد گیاه بصورت ردیفی کنار هم چیده شد.

    سعید
    1399/05/12 17:23

    سلام خسته نباشید، برای ایجاد طیف نور میشه از طلق آبی جلوی لامپ ال ای دی سفید استفاده کرد؟؟؟؟

    safarishahla
    1399/06/02 09:22
    پاسخ به:سعید

    درود . خیر زیرا شما با این کار طول موج نور، را که اساس فتوسنتز گیاه هست تغییر ندادید و نانومتر مناسب رشد گیاه رو فراهم نیاورده اید، فقط رنگ نور را تغییر دادید. در واقع نور خورشید که بی رنگ دیده می شود دارای طول موجهایی بین 106 تا 1014 سانتیمتر می باشند که در آنها فقط امواج بین 380 نانومتر (بنفش) و 760 نانومتر (سرخ) است ، زمانی که نور طبیعی به گیاه می تابد گیاه اون میزان از طول نور لازم را دریافت نموده و طول موج غیر نیاز انعکاس داده شده؛ در ال ای دی مخصوص رشد گیاه فقط اون دسته از طول موج هایی که مورد نیاز فتوسنتز گیاه است به گیاه تابیده می شود.

    ناشناس
    1397/06/11 14:21

    سلام چگونه می توان مطمئن شد ال ای دی مخصوص رشد گیاه که می خواهیم خریداری نماییم واقعا مخصوص رشد گیاه است؟

    webmaster
    1399/11/05 14:19
    پاسخ به:ناشناس

    درود. قابل ذکر می باشد محصولی که خریداری می نمایید کاملا تخصصی بوده و ضمانت معتبر شرکتی شش سال آن مبنی بر کیفیت بالای محصول می باشد و مهم تر از همه توانی (WATT) که به شما گفته می شود دروغین نبوده و قبل خرید پار نوری در حضور خریدار چک می گردد.

    ناشناس
    1397/05/20 22:35

    ال ای دی مخصوص رشد گیاه مناسب برای یک کاکتوس کدام محصول شما می شود؟

    webmaster
    1399/11/05 14:22
    پاسخ به:ناشناس

    با توجه به تعداد و تراکم و سن کاکتوس، مدل چیدمان در محیط فریم و توان به شما معرفی می شود.

    ناشناس
    1397/04/31 14:24

    ال ای دی رشد گیاه که دارای رنگ نور آبی هست با صورتی چه تفاوتی داره؟

    webmaster
    1399/11/05 14:23
    پاسخ به:ناشناس

    بطور کلی می توان گفت نور آبی بیشتر برای دورهی رویش و سبزیجات و صیفیجات .... نور صورتی برای گیاهان گلده میوه ده

    zamani
    1397/03/08 12:53

    عرض ادب و احترام. لامپ های مخصوص رشد گیاه بر اساس نیاز شما عزیزان طراحی می گردد و هیچ ضرری برای انسان ها ندارد.

    ناشناس
    1397/03/08 10:53

    آیا این لامپ های مخصوص رشد گیاه ضرری برای انسان در صورتی که دائم روشن باشد ندارد؟

    ناشناس
    1396/11/21 14:51

    با سلام
    در ابتدا تشکر میکنم از این همه اطلاعات جامع که گذاشتید و اینکه از این نور ها برای برای تولید سبزیجات خانگی مانند تره و... میشه استفاده کرد؟

    Ghasem
    1396/07/27 05:57

    نظر جدید

    zamani
    1396/07/06 11:39

    با عرض سلام آدرس تغییر کرده و آدرسی که هم اکنون در سایت و بر روی گوگل مپ تماشا می نمایید صحیح می باشد . برای ثبت سفارش هم حضوری و هم به صورت تماس تلفنی و همچنین آن لاین می توانید اقدام فرمایید. سپاس

    ناشناس
    1396/07/06 11:01

    آدرس شرکت بغییر کرده؟ گوگل مپ درست نشان میده آدرس شرکت ؟

    ناشناس
    1396/07/06 11:00

    آدرس شرکت بغییر کرده؟ گوگل مپ درست نشان میده آدرس شرکت ؟

    حسین
    1395/09/14 12:03

    چگونه میشه این لامپ هارا تهیه کرد؟

    محمدرضا
    1395/04/20 02:44

    خیلی عالی و مفید تشکر از شما

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط