راهنمای خرید لامپ رشد گیاه/معرفی و مقایسه/خرید با بهترین قیمت!

آنچه در این مقاله میخوانید
    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

    مقدمه:

    ما در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا مطلع شوید چگونه یک لامپ رشد گیاه صحیح خریداری کنید. استفاده از لامپ رشد گیاه در فضای باز و فضای بسته امکان‌پذیر است اما نیاز دارد به اینکه ما اطلاعات دقیقی از گیاه خودمان داشته باشیم و با توجه به همه عوامل موثر بررشد گیاه ، چگونه میتوانیم یک لامپ رشد گیاه مناسب را انتخاب کنیم.

    در مقاله پیش رو سعی شده است تا درباره تفاوت قیمت لامپ‌های رشد گیاه موجود در بازار و راهنمای خرید لامپ رشد گیاه با بودجه محدود اطلاعات کافی به مخاطبان داده شود.

    تاریخچه استفاده از نور مصنوعی برای گیاهان:

    شاید باورپذیر نباشد که اولین بار ۱۷۰ سال پیش از نورهای مصنوعی به عنوان لامپ رشد گیاه استفاده گردید. در آن زمان در کشور آمریکا محققان از لامپ‌های روشنایی معمولی برای انجام آزمایشات استفاده کردند اولین لامپ‌هایی که در این حوزه مورد استفاده قرار گرفت لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های کربن و بخار جیوه فشار ضعیف بود که به دلیل مصرف انرژی بالا و تاثیرگذاری پایین خیلی زود تکنولوژی‌های نوین جای آنها را گرفت.اما باید اذعان داشت این شرکت فیلیپس هلند بود که پس از سال‌ها تحقیق در تکنولوژی نورهای رشد گیاه توانست این فناوری را تجاری سازی کند.

    و از قالب تحقیق و توسعه خارج نماید.امروزه  پس از گذر از تمام این دوره‌ها، فناوری استفاده از نور مصنوعی امری متداول و ضروری در ساخت گلخانه‌های جهان می‌باشد البته در کشور ما با عبور بیش از ۵۰ سال تجاری سازی این محصول هنوز گلخانه‌های کمی وجود دارند که از این فناوری استفاده می‌کنند.

    تاریخچه لامپ رشد گیاه

    معرفی انواع لامپهای رشد گیاه(انواع تکنولوژی لامپهای رشد گیاه):

    لامپهای رشد گیاه از لحاظ تکنولوژی ساخت به دسته بندی های مختلفی تفسیم میشوند که در ادامه به بررسی انواع آنها میپردازیم.

    لامپ رشد گیاه فلورسنت

    این تکنولوژی از فلورسنت درون لوله شیشه‌ای که دارای پوشش خاص است، باعث می‌شود تا اشعه UV تبدیل به نور مرئی شود. ضعف‌های بزرگ لامپ‌های رشد گیاه فلورسنت در این است که:

    این نوع لامپ‌ها نمی‌توانند اشعه‌های مورد نیاز را به طور کامل ایجاد کنند یا اینکه می توان با استفاده از آنها تنها نانومترهایی که مورد نیاز گیاه می‌باشد را ایجاد کرد.

    آسیب اشعه‌های مضر ساطع شده از این نوع لامپ‌ها می‌باشد که باعث می‌شود به چشم انسان آسیب وارد کند و از همه بدتر  لامپ‌های دارای جیوه می‌باشند که بسیار سرطان زا است و اگر آسیبی به لامپ برسد برای محیط زیست بسیار خطرناک است. از سایر معایب‌های استفاده از لامپ فلورسنت برای رشد گیاه می توان به طول عمر پایین آن اشاره کرد؛ پس از مدت کوتاهی شدت نور روز ابتدایی را ندارد.

    لامپ رشد گیاه فلورسنت

    مزایای لامپ رشد گیاه فلورسنت

    • قیمت پایین 
    • لامپ فلورسنت مخصوص گیاه حرارت بسیار پایین تولید می‌کند.

    لامپ رشد گیاه متال هالید یا بخار جیوه

     در این تکنولوژی قوس الکتریکی از ترکیب گازهای جیوه و هالیدها که ترکیبی از برم و ید می‌باشند به وجود می‌آید. این تکنولوژی از سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد که می‌تواند شار نوری بین ۷۵ تا ۱۰۰ لومن را برای هر وات تولید کند که چند برابر لامپ‌های قدیمی رشته‌ای می‌باشد.ولی هنوز با تکنولوژی ال ای دی فاصله بسیار زیادی دارند.

     این لامپ‌ها نیاز به ابزار خاصی برای روشن شدن دارند و قیمت این ابزارها از قیمت خود لامپ گران‌تر است.  متاسفانه میزان مصرف این لامپ‌ها بسیار بالا است و با حرارت زیادی که تولید می‌کنند استفاده از لامپ متال هالید برای رشد گیاه را بسیار سخت کرده است. بزرگترین عیب در لامپ‌های متال هالید مخصوص رشد گیاه را می توان به دمای نوری آنها اشاره کرد. این تکنولوژی بیشتر نور سفید را از خود ساطع می‌کند و باعث می‌شود که دوره رشد گیاه با لامپ متال هالید به خوبی انجام شود اما در برآورده کردن نیاز نوری گیاه با لامپ متال هالید در دوره گل دهی به مشکل بر می‌خورید. زیرا نانومترهای با دمای رنگی گرم مانند اشعه‌های قرمز در این لامپ‌ها وجود ندارند. بنابراین شاید با توجه به اینکه هزینه اولیه لامپ با ترانس و استارتر کمی از فناوری ال ای دی ارزان‌تر باشد ولی با توجه به نواقصی مانند مصرف بالای انرژی و تولید گرمای زیاد و همچنین کمبود تشعشعات مورد نیاز گیاه در زمان گلدهی گیاه لامپ متال هالید پیشنهاد مناسبی نمی‌باشد.

     نکته مهم این است که لامپ متال هالید مخصوص رشد گیاه طول عمری برابر با یک هشتم فناوری ال ای دی دارد و این یعنی شما با خرید یک لامپ ال ای دی مخصوص رشد گیاه، می‌توانید به اندازه ۸ لامپ متال هالید استفاده کنید.
    متال هالید

    مزایای لامپ متال هالید

    • طول عمر طولانی‌تر از لامپ‌های رشته‌ای
    • لومن نوری بالاتر از سایر انواع لامپ‌ها
    • قابلیت استفاده در محیط‌های خارجی

    معایب لامپ متال هالید

    • عدم تولید تمام نانومترهای گیاه به خصوص در دوره گل دهی
    • مصرف انرژی بسیار بالا
    • تولید حرارت بسیار بالا
    • نیازمند ابزارهای مضر مانند بالاست و استارتر که بعضاً از خود لامپ گران‌تر است
    • تاخیر در روشن شدن
    • طول عمر کمتر از ال ای دی

    لامپ بخار سدیم مخصوص رشد گیاه

    این تکنولوژی را می‌توان نوع پیشرفته‌تری از لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت دانست. در واقع در این تکنولوژی نور به وسیله تخلیه بار الکتریکی صورت می‌گیرد. با این تفاوت که در لامپ‌های رشته‌ای از جیوه استفاده می‌شود که بیشتر انرژی تبدیل به اشعه مادون قرمز و گرما می‌شود. درست مانند لامپ متال هالید مخصوص رشد گیاه لامپ‌های بخار سدیم مخصوص رشد گیاه، دارای معایب و مزایای مشابهی می‌باشند با این تفاوت که رنگ نور لامپ‌های بخار سدیم نزدیک به ۶۰ نانومتر می‌باشد. رنگ این نوع لامپ رنگ نوری زرد متمایل به نارنجی که بیشتر مناسب دوره زایش و گلدهی گیاه است و کمتر در دوره رشد کاربرد دارد.

     لامپ رشد گیاه بخار سدیم نیز برای روشن شدن نیاز به ابزاری مانند استارتر دارد که دارای هزینه بالا و طول عمر کوتاه می‌باشند. ضمن اینکه لامپ‌های بخار سدیم رشد گیاه که بعضاً در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند. استارترشان در ایران با کمبود مواجه است و این قیمت لامپ بخار سدیم مخصوص رشد گیاه را بالا برده است.

    بخار سدیم

    تولید گرما و هزینه بالای مصرف برق لامپ بخار سدیم در گلخانه این فناوری را تبدیل به یک تکنولوژی منسوخ شده تبدیل کرده است و سال‌هاست که در کشورهای پیشرفته به هیچ وجه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

    لامپ‌های ال‌ای دی رشد گیاه

    لامپ‌های ال‌ای دی رشد گیاه، نوعی از لامپ‌های ال‌ای دی هستند که به طور خاص برای تامین نور مورد نیاز گیاهان طراحی شده‌اند. این لامپ‌ها با تابش نور در طول موج‌های خاص، به رشد و نمو گیاهان کمک می‌کنند.

    ال اي دي رشد گیاه  از ترکيب حداقل 11 نانومتر و طيف نوري تشکيل شده است و براي رشد تمامي گياهان کار برد دارد. درصورتي که ال اي دي معمولي فقط جهت روشنايي محيط کاربرد دارد و تاثيري در رشد گياه ندارد و حتي داراي تاثير منفي بوده و موجب رشد علفي گياه مي شود.

    لامپهای رشد گیاه دارای انواع متعددی میباشند جهت آگاهی از انواع این لامپها میتوانید به انواع لامپهای رشد گیاه مراجعه نمایید.

    مقایسه انواع لامپهای رشد گیاه(مزایا-معایب-قیمت)

    برای شروع مقایسه انواع لامپ رشد گیاه بهتر است ابتدا مثالهای که توسط محققان شرکت ایران گرولایت درباره فناوری‌های لامپ‌های قدیمی‌تر است را مطالعه کرده باشیم. اما اگر بخواهیم به اختصار درباره هرکدام از آن‌ها صحبت کنیم باید به این نکات توجه داشته باشیم لامپ‌های فلورسنت رشد گیاه ضعیف‌ترین گستره طیف نوری را دارند و سال‌ها است که در این حوزه به کار گرفته نمی‌شوند. این مدل‌ها به دلیل عدم پوشش نوری مناسب و آلودگی زیست محیطی صرفا به خاطر قیمت ارزان مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

    لامپ‌های بخار سدیم و متال هالید نیز به دلیل تولید گرمای بسیار زیاد و مصرف انرژی بسیار بالا درکنار طول عمر بسیار پایین نسبت به ال‌ای‌دی ها مدت زیادی است که از رده خارج شده‌اند. هم‌چنین این لامپ‌ها دارای تجهیزات مضر و وابسته مثل استارتر می‌باشند که عموما خرابی آنها و هزینه‌شان یک چالش بزرگ است ولی نمی‌توان از تاثیر این نورها روی گیاهان چشم پوشی کرد.

     اگر از لامپ‌های متال هالید برای دوره رشد و از بخار سدیم برای دوره زایشی گیاه استفاده کنیم نتایج خوبی را خواهیم گرفت ولی درمقایسه با ال‌‌ای‌دی‌ها، نتایج ضعیف تر است. در واقع تکنولوژی ال‌ای‌دی‌ بالاترین راندمان را برای گیاهان فراهم می‌کند. اگر از دید کارشناسی به همه این موارد نگاه کنیم حتما این نکته را خواهیم فهمید که ال‌ ای‌ دی هزینه اولیه بالاتری خواهد داشت ولی درنهایت کیفیت و طول عمر آن قابل مقایسه با سایر رشد گیاه‌های این حوزه نیست. درنهایت گاهی باید به این ضرب‌المثل انگلیسی اشاره کرد که چرچیل می‌گوید:

    « من هنوز آنقدر پولدار نشده‌ام که جنس ارزان بخرم»

    دسته بندی گیاهان بر اساس نور مورد نیاز:

    گیاهان با شدت نور کم :

    این گیاهان را به عنوان گیاهان سایه‌ دوست نیز می‌شناسند. این گیاهان نیاز به شدت نور بالایی ندارند ولی در صورت دریافت نور مناسب آسیب نمی‌بینند و سرعت رشد آنها افزایش پیدا می‌کند. البته باید اشاره کرد که این افزایش شدت نور را باید به وسیله نور مصنوعی فراهم کرد زیرا انرژی گرمایی اشعه‌های گاما که در نور خورشید است، اگر بیش از حد به سطح برگ گیاه برسد، گیاه دچار آسیب و سوختگی می‌شود.

    مثال‌هایی از این خانواده می‌توان با گیاهانی مانند:

    اشاره کرد. نور مناسب برای این گیاهان چیزی بین 25 تا 60 ماکرومول بر ثانیه در متر مربع می‌باشد. برای تامین نیاز نوری این گیاهان بهتر است از لامپ‌های سرپیچ دار، لامپ‌هایی با توان 5 تا 12 وات استفاده کرد و در والواشرهای رشد گیاه ایران گرولایت، والواشرهایی با توان 12 تا 24 وات را استفاده و بررسی کرد. پروژکتورهای رشد گیاه شرکت ایران گرولایت، با توان 7 وات نیز برای گیاهان عملکرد قابل قبولی دارد. ولی پیشنهاد شرکت ایران گرولایت این است که حتما از مشاوران رایگان کارشناسان این شرکت بهره ببرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

    گیاهان با شدت نور متوسط:

    این گونه گیاهان از همان دسته‌ای هستند که فروشنده به شما می‌گوید که به نور غیرمستقیم پرده یا پنجره نیاز دارند. این دسته از گیاهان نیز درصورت دریافت نور شدت نور بیشتر البته با فناوری نور مصنوعی سرعت رشدشان سریعتر می‌شود.

    از انواع گیاهان این خانواده می‌توان به گیاهان زیر اشاره کرد :

    • شفلورا
    • آلگوناما
    • دیفن باخیا

    نور مناسب برای این گیاهان مابین 25 تا 80 ماکرومول بر ثانیه بر متر مربع می‌باشد. برای تصمیم‌گیری بهتر در انتخاب لامپ رشد گیاهان این دسته بندی بهتر است از کارشناسان ایران گرولایت مشاوره بگیرید ولی به طورعمومی در دسته بندی لامپ‌های رشد گیاه می‌توان از توان 12 تا 6 وات وابسته به سن و ابعاد گیاه استفاده کرد. از دسته بندی والوائرها، بهترین عملکرد را از والوائر 36 و 24 وات انتظار داشت. در انتخاب پروژکتورهای رشد گیاه گزینه‌هایی با همین توان، انتخاب های بیشتری را برای ما ایجاد می‌کند.

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

    گیاهان با شدت نور بالا :

    این گیاهان که عموما با نام آفتاب دوست نیز شناخته می‌شوند، درصورت عدم دریافت نور کافی خیلی زود برگ‌ها به سمت پایین خم می‌شوند و یا برگ‌ها دچار قهو‌ه‌ای شدن یا زردی می‌شوند. دریافت نور مناسب با مدت زمان بیشتر عامل اصلی در حیات این گیاهان است. بنابراین چنانچه در منزل نور پنجره‌های جنوبی را به طور مستقیم نداشته باشیم، بدون نور مصنوعی نگهداری از آن ها بسیار کار مشکلی است.

    • موز تزئینی
    • انواع نخل‌ها
    • کاکتوس‌ها
    • بنجامین

    در این دسته قرار می‌گیرند. در دسته‌بندی لامپ‌های رشد گیاه ایران گرولایت از سری سرپیچ‌دار تنها لامپ ۶ وات می‌تواند برای این گیاهان مناسب باشد. زیرا این گیاهان توان نوری برابر با ۸۰ تا ۱۴۰ ماکرومول بر ثانیه بر متر مربع نیاز دارند. که در نوع گیاهان آپارتمانی عدد قابل ملاحظه‌ای است. معمولاً این گیاهان چنانچه از شدت نوری خوبی برخوردار باشند، دچار رشد علفی می‌شوند؛ ساقه‌هایشان بلند می‌شود و برگ‌هایشان کوچک و کوچک‌تر. بنابراین در سری والواشرهای رشد گیاه شرکت ایران گرولایت والواشرهای با توان ۳۶ و ۴۸ و ۷۲ وات تنها والواشرهایی هستند که برای این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. چنانچه این گیاهان از ابعاد بزرگتری برخوردار باشند در سری اس ام دی های رشد گیاه می‌توان تنها از سری با Super iGl استفاده کرد تا نیازهایشان به طور کامل برطرف گردد.

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه(عوامل موثر در انتخاب لامپ رشد گیاه)

     امروزه در تاثیر لامپ رشد گیاه در دنیا هیچ شکی وجود ندارد، اما در کشور ما هنوز شبهاتی برای مردم وجود دارد. دلیل این امر این است که متاسفانه در بازار این محصولات عده زیادی سودجو به دور از هرگونه تخصص از علوم کشاورزی و نیازهای گیاه، محصولاتی ساخته ذهن و تجربه خود را با قیمت‌های بعضاً پایین ارائه می‌کنند. حتی اطلاعات درستی از گیاهان یا حتی نحوه کاربرد محصول خود ندارند. این موضوع سبب شده است که افرادی از جامعه که بدون تحقیق قصد دارند نگرانی خود را درباره گیاه‌هانشان برطرف کنند، در دام این افراد گرفتار می‌شوند. برای آگاهی کامل از تمامی این موارد میتوانید به مقاله..... مراجعه نمایید.

    مزایای خرید لامپ رشد گیاه :

    لامپهای رشد گیاه دارای مزایای زیادی برای گیاهان و همچنین حفظ زیبایی محیط هستند که در ادامه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

    • سلامتی و رشد متناسب اندام‌های گیاه
    • مقاومت بیشتر گیاهان نسبت به آفات تنش‌ها
    • افزایش سرعت رشد گیاهان با اضافه کردن میزان نور
    • استفاده از گیاه در دکوراسیون برای محیط‌هایی که هیچ نوری وجود ندارد
    • تنظیم زمان گلدهی گیاه با تغییر ساعات استفاده از نور
    • استفاده از تمام انواع گیاهان به ویژه محیط‌های خارجی در فضاهای داخلی
    • تاثیر زیباشناسی با توجه به نورپردازی متمرکز روی گیاه

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

    معایب خرید لامپ رشد گیاه:

    از شما خواهشمندیم برای استفاده از این تکنولوژی معایب لامپ رشد گیاه را برای ما در زیر همین مقاله درج کنید. البته نکات ناچیزی مانند: مصرف انرژی برق مشابه یک لامپ روشنایی یا خرید محصولات غیر استاندارد در بازار از مواردی است که می‌توان به آن اشاره داشت.

    کاربردهای لامپ رشد گیاه

    در صنعت کشاورزی هر روز بهره‌برداری جدیدی از کاربرد لامپ‌های رشد گیاه پیدا می‌شود. در زیر به تعداد کمی از آنها اشاره شده است.

    • لامپ رشد گیاه برای آپارتمان‌های مسکونی
    • لامپ رشد گیاه برای مجتمع تجاری و اداری
    • لامپ رشد گیاه برای دیوارهای سبز
    • لامپ رشد گیاه برای گلخانه‌های نور مکمل
    • لامپ رشد گیاه برای گلخانه‌های طبقاتی پلنتا فکتوری‌ها
    • لامپ رشد گیاه برای اتاق‌های کشت بافت
    • لامپ رشد گیاه برای محیط‌های تحقیقاتی مانند انکوباتورها و فیتوترون ها
    • لامپ رشد گیاه برای کشت علوفه هیدروپونیک

    کاربرد لامپ رشد گیاه دارای گستردگی زیادی می‌باشد که در بالا فقط به تعداد اندکی از آنها به طور کلی اشاره شد.

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

    قیمت خرید لامپ‌ رشد گیاه

    یکی از مهم‌ترین عواملی که در روزهای بد اقتصادی کشورمان ما را از یک خرید صحیح دور نگه می‌دارد، قیمت محصولات است. قطعاً موضوع مهم‌تر این است که برای چه کالایی و با چه کیفیتی، چه بهایی را باید پرداخت کنیم. تکنولوژی لامپ‌های رشد گیاه را می‌توان فناوری نوین دانست که متاسفانه در کشورمان بازیچه دست افرادی سودجو شده است که بدون آگاهی از علوم کشاورزی و نیازهای گیاه صرفاً با داشتن اطلاعاتی محدود و دسترسی به ابزارهای الکترونیکی ساده اقدام به تولید لامپ رشد گیاه می‌کنند. با توان‌های مصرفی غیر واقعی محصولاتی بسیار ناکارآمد و تقلبی را با قیمت‌های ارزان ولی با سود بالا، در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

    قیمت لامپ رشد گیاه ایران گرولایت متناسب با کیفیت و استانداردهای، لازم کمتر از یک سوم قیمت بازارهای جهانی می‌باشد و در مقایسه با قیمت محصولات بی‌کیفیت داخلی کمی گران‌تر است که کاملاً با توجه به کیفیت و کارایی محصول، معقولانه است. در واقع سربلندی و افتخار این شرکت در تمام این سال‌ها اعتباری است که از رضایت مشتریان خود به دست آورده است و فراموش نکنید که محصولات این شرکت دارای ۶ سال گارانتی می‌باشند.

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

    عوامل موثر در خرید لامپ رشد گیاه

    • نژاد گیاه سن گیاه
    • محل قرارگیری گیاه
    • فاصله منبع نور تا روی گیاه

    و خیلی عوامل دیگر که در تعیین قیمت لامپ رشد گیاه موثر هستند.

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه با بودجه محدود(خرید اقساطی چراغ رشد گیاه)

    با توجه به رویکرد اقتصادی در جامعه امروز ایران، دیدگاه مشاورین شرکت ایران گرولایت در جهت خرید لامپ رشد گیاه متناسب و باکیفیت برای شما مشتریان عزیز با بودجه محدود است تا ازهزینه‌های جانبی غیرضروری جلوگیری شود. اما نکته‌ای که برای گروه ایران گرولایت حائز اهمیت است این مسئله است که مشتریان این محصولات، پول خود را دور نریزند. به جای یک محصول ناکارآمد و تقلبی از مشاوران این گروه بخواهند که چطور می‌توانند با هزینه پایین‌تری محصول با کیفیتی خریداری کنند و یا اینکه چه کاری برای گیاهشان انجام دهند. در همین راستا مفتخریم که از ابتدای اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ، سیستم فروش اقتصادی بدون بهره چک و ضامن برای مشتریانمان فعال کنیم تا همه بتوانند محصولی با کیفیت را خریداری کنند. برای راهنمایی خرید لامپ رشد گیاه با بودجه محدود و کم پیشنهاد می‌کنیم حتماً با کارشناسان شرکت ایران گرولایت تماس برقرار کنید.

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

    معرفی چند نمونه از لامپ‌های رشد گیاه:

    لامپ‌های ال‌ای دی رشد گیاه را می‌توان به طور کلی به پنج دسته تقسیم کرد:

    1. لامپ‌های سرپیچی:

    این لامپ‌ها شبیه به لامپ‌های معمولی هستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها در سرپیچ‌های معمولی استفاده کرد. لامپ‌های سرپیچی LED

    2. وال واشرهای خطی:

    این نوع لامپ‌ها به صورت خطی هستند و برای روشنایی سطوح عمودی مانند دیوارها و قفسه‌ها مناسب هستند.

    3. پروژکتورها:

    پروژکتورها برای روشنایی فضاهای بزرگ مانند گلخانه‌ها مناسب هستند.

    4. وال واشرهای دکوراتیو:

    این نوع وال واشرها علاوه بر تامین نور مورد نیاز گیاهان، جنبه دکوراتیو نیز دارند.

    5. محفظه‌های رشد گیاه:

    محفظه‌های رشد گیاه، فضاهای محصور و کوچکی هستند که برای پرورش گیاهان در محیط‌های کنترل‌شده استفاده می‌شوند. این محفظه‌ها به طور معمول مجهز به لامپ‌های LED رشد گیاه، سیستم تهویه و سیستم آبیاری هستند.

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه برای گیاهان خاص(نکاتی برای انتخاب لامپ رشد گیاه مناسب)

    جدول نیاز نوری گیاهان بر حسب ماکرومول بر ثانیه بر متر مربع در اختیار کارشناسان ایران گرولایت می‌باشد. این جداول حاصل سال‌ها تحقیق و توسعه در ۱۱ مرکز دانشگاهی کشور و ۵ مرکز تحقیقاتی می‌باشد و ایران گرولایت همیشه این آمادگی را دارد تا این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

     اما گاهی گیاهان از نژادهای خاص وجود دارند که کمتر در اقلیم ایران کشت شده یا درباره آن اطلاعات کمی وجود دارد. بنابراین جهت راهنمایی خرید لامپ رشد گیاه برای گیاهان خاص پیشنهاد می‌کنیم حتماً با کارشناسان این شرکت در تماس باشید و مقاله نحوه محاسبه میزان نور مورد نیاز گیاهان را مطالعه فرمایید.

     

    کلام پایانی:

    با مطالعه این مقاله، شما اطلاعات لازم برای انتخاب و خرید چراغ رشد گیاه مناسب را کسب کردید اما انتخاب نهایی لامپ، به نیازها و شرایط خاص شما بستگی دارد. در نهایت، به یاد داشته باشید برای داشتن گیاهان سالم و شاداب، باید به سایر نیازهای آنها مانند آب، خاک و کود نیز توجه کنید.

    ما در ایران گرولایت همواره در تلاشیم تا با ارائه محتوای مفید و کاربردی، به شما در انتخاب بهترین محصولات کمک کنیم همچنین میتوانید در صورت هرگونه ابهام یا سئوال درباره این محصولات با مشاوران ما تماس بگیرید.

    امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع گردیده باشد پیروز باشید.

    سئوالات متدوال:

    1. چراغ رشد گیاه چیست؟

    چراغ رشد گیاه، منبع نور مصنوعی است که برای رشد گیاهان در محیط‌های داخلی یا در شرایطی که نور طبیعی کافی نیست، استفاده می‌شود.

    2. انواع مختلف چراغ‌های رشد گیاه کدامند؟

    • انواع مختلفی از چراغ‌های رشد گیاه وجود دارند، از جمله:
    • چراغ‌های LED: این نوع چراغ‌ها کم‌مصرف، بادوام و مقرون به صرفه هستند.
    • چراغ‌های فلورسنت: این نوع چراغ‌ها ارزان هستند و نور زیادی تولید می‌کنند، اما عمر کوتاه‌تری دارند.
    • چراغ‌های HID: این نوع چراغ‌ها نور بسیار قوی تولید می‌کنند، اما پرمصرف و گران هستند.

    3. بهترین نوع چراغ رشد گیاه برای من کدام است؟

    بهترین نوع چراغ رشد گیاه برای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

    • نوع گیاه: گیاهان مختلف به نور با طول موج‌های مختلف نیاز دارند.
    • فضای مورد استفاده: اگر فضای کوچکی دارید، باید از چراغ‌های کم‌مصرف استفاده کنید.
    • بودجه: قیمت چراغ‌های رشد گیاه می‌تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد.

    4. چگونه چراغ رشد گیاه را نصب کنم؟

    معمولاً چراغ‌های رشد گیاه را می‌توان به راحتی به سقف یا دیوار آویزان کرد.

    5. چه زمانی باید از چراغ رشد گیاه استفاده کنم؟

    اگر گیاهان شما نور کافی از نور طبیعی دریافت نمی‌کنند، می‌توانید از چراغ رشد گیاه استفاده کنید.

    6. چراغ رشد گیاه را چه مدت روشن بگذارم؟

    مدت زمان روشن بودن چراغ رشد گیاه به نوع گیاه و شرایط محیطی بستگی دارد. به طور کلی، اکثر گیاهان به 12 تا 16 ساعت نور در روز نیاز دارند.

    7. چراغ رشد گیاه چه فوایدی دارد؟

    چراغ‌های رشد گیاه می‌توانند فواید مختلفی داشته باشند، از جمله:

    • افزایش سرعت رشد گیاهان
    • افزایش تولید محصول
    • بهبود کیفیت گیاهان
    • کاهش آفات و بیماری‌ها

    8. چراغ رشد گیاه چه معایبی دارد؟

    چراغ‌های رشد گیاه می‌توانند معایبی هم داشته باشند، از جمله:

    • مصرف برق
    • گرمای زیاد
    • هزینه اولیه بالا

    9. لامپ رشد گیاه را از کجا بخرم؟

    می‌توانید چراغ‌های رشد گیاه را از فروشگاه‌ ایرانگرولایت ، فروشگاه‌های آنلاین و یا مستقیماً از تولیدکنندگان خریداری کنید.

    10. بهترین برند چراغ رشد گیاه کدام است؟

    برندهای مختلفی از چراغ‌های رشد گیاه در بازار وجود دارند. برخی از برندهای محبوب عبارتند از:

    • Mars Hydro
    • Spider Farmer
    • Growstar
    • Gavita
    • Hortilux

    در انتخاب لامپ رشد گیاه، به نظرات مشتریان و گارانتی محصول توجه کنید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    بسابی
    1402/12/12 17:42

    سلام من برای خرید این محصول تو شهر اهواز چطور می تونم اقدام کنم؟

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط