نکات مهم در خرید گلدان پارچه‌ای

آنچه در این مقاله میخوانید
     گلدان پارچه‌ای

    خرید گلدان پارچه‌ای امروزه در کشاورزی مدرن به خوبی دیده می‌شود. این گلدان‌ها به حدی محبوب شده‌اند که حتی در مصارف خانگی و آپارتمانی نیز بسیار به چشم می‌خورند. دلیل این امر هم در این است که مردم با ویژگی‌ها و مزایای گلدان پارچه‌ای به خوبی آشنا شده‌اند. اما به طور قطع خرید این محصول نیز مانند سایر محصولات به یک دانش حداقلی نیاز دارد تا بتوانید بهترین گلدان پارچه‌ای ممکن را خریداری نمایید.

    در ادامه این محتوا سعی داریم نکات مهم در خرید گلدان پارچه‌ای را عنوان کنیم تا بتوانید با بهترین انتخاب را داشته باشید. پس با ایران گرولایت همراه باشید.

    مروری کوتاه بر ویژگی‌های اصلی گلدان‌های پارچه‌ای پیش از توضیحات

    پیش از آنکه به راهنمای خرید گلدان پارچه‌ای بپردازیم، بیایید مروری کوتاه و خلاصه بر ویژگی‌های اصلی این نوع گلدان‌ها داشته باشیم. این کار باعث می‌شود که در هنگام خرید گلدان پارچه‌ای، فاکتورهایی را که بر روی این ویژگی‌ها تأثیر می‌گذارند را در نظر بگیریم.

    یکی از مهم‌ترین مزاياي گلدان پارچه‌ا‌ي را می‌توان اینطور توصیف کرد که ریشه گیاه در مقابل تنه اصلی گیاه که نیاز به دی اکسید کربن دارد، نیازمند اکسیژن است. الیاف گلدان پارچه‌ای می‌تواند اکسیژن مورد نیاز ریشه گیاه را به خوبی از خود عبور دهد و در کنار تنفس فوق‌العاده عالی ریشه، سرعت رشد آن را بالا ببرد. از دیگر مزایای گلدان پارچه‌ای می‌توان به حفظ رطوبت، خروج متعادل آب و رویش و شکل‌گیری مناسب ریشه عنوان کرد که باید گلدان آن را به خوبی فراهم کند.

     

    البته گلدان پارچه‌ای مزایای بیشتری نیز دارد. در صورتی که دوست داریم بیشتر در خصوص مزایای گلدان پارچه‌ای بدانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

     

    راهنمای خرید گلدان پارچه‌ای

    راهنمای خرید گلدان پارچه‌ای

    حال که پیش نیازهای حداقلی و  لازم را برای انتخاب بهترین گلدان پارچه‌ای را با شما عنوان کردیم در ادامه نکات مهم در خرید گلدان پارچه‌ای را مورد به مورد بررسی می‌کنیم:

    جنس گلدان پارچه‌ای

    جنس پارچه مهم‌ترین عامل از فاکتورهای خرید گلدان پارچه‌ای به حساب می‌آید و به واسطه همین نوع پارچه، بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌ را شامل می‌شود. پارچه‌ای که در تولید و دوخت گلدان پارچه‌ای به کار می‌رود باید این قابلیت را داشته باشد تا میزان اکسیژن مناسب را با داخل گلدان رد و بدل کند. البته وجود برخی ویژگی‌های دیگر نیز مانند میزان جذب رطوبت و گرم نگه داشتن خاک نیز بر کیفیت گلدان پارچه‌ای تأثیرگذار است. باید گلدان پارچه‌ای در عین خارج نمودن آب اضافی از خاک (جهت زهکشی مناسب) میزان مناسب هم آب جذب کند و اگر از پارچه مناسب در تولید آن استفاده شود ممکن است به زهکشی آسیب بزند.

    قابلیت شست و شو و استریل کردن

    یکی از نکات مهم خرید گلدان پارچه‌ای که به جنس پارچه مرتبط است قابلیت شست و شو و تمیز کردن آن است. گلدان‌‌های عادی نیز هر چند وقت یک با نیاز دارند تمیز شوند تا شرایط آفت و قارچ را دور نگهدارند.

     این قضیه در خصوص گلدان پارچه‌ای نیز صدق دارد و بیشتر هم اهمیت دارد. چون از پارچه در دوخت گلدان پارچه‌ای استفاده می‌شود به مرور زمان ممکن است منافذی که در گلدان در پارچه وجود دارد بسته شود. همچنین در صورت قارچ و بیماری گرفتن ممکن است به گلدان نیز وارد شود. به همین خاطر قابلیت شستشو و استریل کردن بدون آسیب به بافت گلدان بسیار اهمیت دارد.

     

    توجه: برخی وبسایت‌ها، یکی از معایب گلدان پارچه‌ای را طول عمر پایین آن عنوان می‌کنند و می‌گویند به دلیل اینکه در اثر رطوبت پوسیده و شرایط برای رشد قارچ ها و ... فراهم می‌شود باید در دوره‌های کوتاه تعویض شود. در حالی که اگر گلدان پارچه‌ای شما قابلیت شست و شو (به خصوص شست و شو با ماشین ) و استریل‌سازی در دمای بالا رو داشته باشد می‌توانید طولانی مدت اژ آن استفاده کنید. تنها باید در بازه‌های یکی دوساله گلدان را در دمای بالا استریل و شست و شو دهید.

     

    اما بهترین جنس گلدان پارچه‌ای چیه

    گلدان‌های پارچه‌ای که از جنس الیاف طبیعی پشم حیوانات ساخته شده باشد بهترین جنس برای ساخت گلدان‌های پارچه‌ای است؛ اما این نوع کالا بهای تمام شده بسیار بالایی دارد و هزینه تولید گلدان را چندین برابر می‌کند. بنابراین و با توجه به تأمین نیازهای بهداشتی باید از الیاف مصنوعی ساخته شده از اکرولیک و ریبون استفاده کرد که اتفاقاً تأثیر بسیار خوبی نیز دارند.

     

    توجه: در برخی موارد گلدان‌های پارچه‌ای را طی فرایند‌های شیمیایی تولید می‌کنند و در ترکیب آن‌ها BPA قرار می‌گیرد که ماده‌ای شیمیایی است که با نام بیسفنول آ نیز شناخته می‌شود. این ماده در بسته‌بندی‌های مواد غذایی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که این ماده برای سلامتی گیاهان و انسان مضر است که از مشکلات گزارش شده می‌توان به آسم، اختلالات تولید مثل و... اشاره نمود. در گلدان‌ها نیز استفاده از فرایند‌های شیمیایی و ماده BPA شاید منجر به مقاومت گلدان شود اما ممکن است بر روی خاک تأثیر منفی داشته باشد. بنابراین دقت کنید که در هنگام خرید گلدان پارچه‌ای، نوعی را بخرید که BPA نداشته باشد که در این صورت برای انواع خاک مفید بوده و خطری ایجاد نمی‌کند

     

    کیفیت دوخت

    برخی از گلدان‌های پارچه‌ای قابلیت‌هایی نظیر زیپ، دستگیره و... دارند. وجود دستگیره در گلدان پارچه‌ای زمانی ارزش خود را نشان می‌دهد که شما بخواهید گلدان را جابجا کنید. در این صورت می‌توانید به راحتی گلدان را منتقل کنید. دقت کنید که نحوه دوخت آن باید به گونه‌ای باشد که فضای لازم برای رشد گیاهان را ایجاد کند. بنابراین شکل نهایی گلدان پس از دوخت نیز در رشد ریشه گیاهان مهم است. همچنین ضعیف نبودن دوخت نیز بر عمر گلدان پارچه‌ای تأثیرگذار است.

    در برخی از انواع گلدان‌های پارچه‌ای از چسب ولکرو نیز استفاده شده است که این چسب در مواردی ممکن است تأثیر منفی بر عملکرد گلدان‌ها داشته باشد.

    شکل و سایز گلدان

    یکی دیگر از نکات مهم در خرید گلدان پارچه‌ای سایز آن است و بر اساس نیاز لازم است تا گلدان پارچه‌ای با سایز مناسبی انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی گیاهان خود را پرورش دهید. اگر در خرید گلدان پارچه‌ای سایز کوچک‌تر از نیاز نوع گیاه را انتخاب نمایید ریشه نمی‌تواند پس از رشد و گسترده شدن شکل مناسب به خود را بگیرد و در ممکن هست باعث توقف رشد گیاه شود. گلدان‌های پارچه‌ای در سایز‌های مختلف 10 لیتری، 12 لیتری، 20 لیتری، 35 لیتری، 50 لیتری، 170 لیتری ساخته می‌شود. معمولاً  در  گلدان پارچه‌ای با ظرفیت 20 لیتر می‌توان هر گیاهی را پرورش داد.

    از نظر شکل نیز در راهنمای خرید گلدان پارچه‌ای باید توجه کنید شکل گلدان به نحوی باشد که ریشه‌ها بتوانند ساختار گنبدی خودشونو به راحتی به دست بیارند. استفاده از گلدان‌هایی که در بالا یا پایین باریک‌تر می‌شوند مناسب این قضیه نیست.

    خرید گلدان پارچه‌ای

    سخن پایانی

    در این مقاله سعی کردیم نکات مهم خرید گلدان پارچه‌ای را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر در این زمینه، بهترین گلدان پارچه‌ای ممکن را انتخاب نمایید. اگر در زمینه راهنمای خرید گلدان پارچه‌ای سؤالی داشتید می‌توانید در پایین این پست برای ما کامنت بزارید یا با شماره‌های  ۰۲۱۸۸۵۶۵۴۷۹ - 09120644135 – 09120644138 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط