گلخانه آپارتمانی

آنچه در این مقاله میخوانید
    گلخانه آپارتمانی

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ساخت گلخانه در فضای آپارتمانی، دور از تصور نیست. مهمترین فاکتور ساخت گلخانه در منزل امکان تامین نور مناسب برای گیاهان است، زیرا ایجاد رطوبت، کنترل دما و ... به آسانی انجام پذیر است.

    لامپ های مخصوص رشد گیاه، تکنولوژی نوینی است که امکان راه اندازی گلخانه را در هر محیط فاقد نوری فراهم آورده است.

    در دنیای امروزی، با توجه به زندگی های آپارتمانی در شهرها، وجود گلخانه در منزل یکی از راه حل های بسیار کاربردی در رسیدن به یک فضای مطبوع برای آرامش یافتن است.

    مبتدی باشید و یا یک فرد متخصص با انگیزه در ایجاد یک فضای دلخواه برای کشت و کار، ایجاد گلخانه آپارتمانی راه نوین و ساده ای جهت رسیدن به اهداف تان خواهد بود. اکثر علاقه مندان به گل و گیاه از گلخانه آپارتمانی برای تمام فصول بهره می برند؛ که با این نوع گلخانه بهتر و راحت تر میتوانند به عشق و علاقه خود با انرژی، جذاب و دوست داشتنی بپردازند.

    یک گلخانه آپارتمانی، نه تنها به شما این امکان را می دهد که از کشت و کار خود در تمام طول سال لذت ببرید، بلکه می توانید اطمینان حاصل نمایید که گیاهان شما در محیط مناسب نگهداری می شوند. اما مزایای ساخت گلخانه در آپارتمان به همین جا ختم نمی شود!

    گلخانه آپارتمانی کوچک

    در این مقاله، ما لیستی از مزایای فوق العاده گلخانه آپارتمانی و همچنین ساخت گلخانه در منزل را گردآوری کرده ایم. همچنین هر آنچه را که باید در مورد ساخت گلخانه آپارتمانی بدانید را درج کرده ایم تا به شما ثابت کنیم که گلخانه آپارتمانی می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی برای شما باشد.

    سرمایه گذاری فقط به مفهوم کسب درامد از هزینه کرد در کار یا مکانی نیست بلکه ایجاد یک محیط دلنشین و آرامش بخش برای خود و خانواده جهت روحیه بهتر و نشاط و سلامت روان از مهمترین سرمایه گذاری ها به حساب می آید؛ که البته با کمی خلاقیت می‌توان به کسب درآمد خوبی برای شما و خانواده تان هم مبدل شود.

    گلخانه در منزل

    ایجاد گلخانه در منزل به دلیل ایجاد فضای مناسبی برای رشد گیاهان می باشد. گلخانه آپارتمانی می‌تواند یک مکانی سرپوشیده و یا سر باز باشد که برای پرورش گیاهان در نظر گرفته می‌شود. این دسته از گلخانه‌ها را می‌توان به نام‌های مختلفی مانند: گلخانه خانگی، گلخانه آپارتمانی کوچک و نیز گلخانه در منزل  شناخت.

    این نوع محیط برای گیاهان تزیینی مانند گل ساناز، گل رز، گل نسترن و غیره و همچنین برای گونه های گیاهی خوراکی مانند سبزیجات و صیفی جات استفاده می شود. با هدف محافظت از آنها در برابر قرار گرفتن در معرض آب و هوای مختلف که می تواند به رشد آنها آسیب برساند.

    پوشش گلخانه خانگی

    پوشش گلخانه خانگی  معمولاً از یک سقف شیشه ای یا پلاستیکی تشکیل شده است که باعث کنترل دما، رطوبت و سایر عوامل محیطی شده و می‌تواند بر رشد گیاهان تأثیر بگذارد. همه گیاهان با بهره گیری از تابش خورشیدی که از هر دو پوشش (شیشه و پلاستیک) عبور می کند رشد کاملی دارند. به دلیل شفاف بودن پوشش گلخانه، وظیفه گرم کردن محیط و اشیاء داخل گلخانه را هم نور خورشید بر عهده دارد.

    گلخانه در منزل

    این نوع گلخانه آپارتمانی به طور گسترده برای کشت سبزیجات و صیفی جات و گیاهان زینتی استفاده می شود، به ویژه سبزیجاتی که دارای برگ های سبز (اسفناج، کاهو و جعفری) و براسیکا (کلم بروکلی، تربچه و گل کلم) هستند. تمام گیاهان به عمل آمده در گلخانه آپارتمانی نیاز به کنترل رطوبت و دما دارند و اغلب از سیستم های آبیاری و تهویه خودکار استفاده می کنند.

     

    جهت نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه ساخت گلخانه آپارتمانی و وجود هر گونه سوال با شماره های درج شده در بخش تماس با ما سایت ارتباط حاصل نمایید.

    مزایای ساخت گلخانه آپارتمانی

    دوره رشد طولانی تر

    یکی از مزیت های اصلی  گلخانه آپارتمانی این است که فصل رشد طولانی تری را به شما ارائه می دهد.

    دما داخل یک گلخانه آپارتمانی تغییر چندانی ندارد، زیرا تابش خورشید در محفظه محبوس می شود و گرما را در ساختار حفظ می کند. فصل رشد را می توان حتی در آب و هوای سرد نیز افزایش داد.

    یک باغ کامل در هر آب و هوایی

    نگهداری از  یک باغ در هوای سرد و خشک ممکن است دشوار باشد. با ساخت گلخانه آپارتمانی، لازم نیست نگران این باشید زیرا محیط کاملا پوشیده است. حتی اگر بیرون باران شدید باشد، می‌توانید باغبانی کنید و محیط را خشک نگه دارید.

    رشد و تکثیر انواع گیاهان غیر بومی

    هنگام استفاده از گلخانه در منزل، شما توانایی پرورش گیاهان متنوعی را دارید. این شرایط به شما اجازه می دهد تا از آزمایش با گیاهان عجیب و غریب که در منطقه محلی و بومی  یافت نمی شوند لذت ببرید.

    محافظت در برابر آفات و بیماریها

    محافظت در برابر آفات و بیماریهای گیاهی توسط گلخانه آپارتمانی مزیت بزرگ دیگری است که می توان به آن اشاره نمود. آفات و بیماریها را توسط گلخانه آپارتمانی می توان به راحتی از گیاهان دور نگه داشت. آفات کوچکتر مانند جوندگان خاص را می توان با افزودن تله ها و پرده ها از بین برد.

    پلاستیک قوی گلخانه ای را می توان از خرده فروشان آنلاین خریداری نمود که می تواند این فرآیند را بسیار آسان تر کند.

    گلخانه خانگی کوچک

    ایجاد محیط رشد بهینه

    با ساخت گلخانه در بالکن، شما این توانایی را دارید که محیط رشد بهینه را برای گیاهان ایجاد کرده و رشد بهینه برای سبزیجات، گل ها یا انواع دیگر گیاهان داشته باشید.

    ایجاد یک محیط رشد بهینه به شما کمک می کند تا رشد گیاهان را افزایش دهید و از مزایای گیاهان سالم تر و با تولید بهتر بهره مند شوید.

    رشد گیاهان بدون آفت کش های خطرناک

    بسیاری از مردم از آفت کش های خطرناکی که در بسیاری از محصولات کشاورزی پرورش یافته وجود دارد ناراضی هستند.

    رشد گیاهان بدون آن همه آفت کش های خطرناک و سمی هنگام رشد در گلخانه آپارتمانی امکان پذیر است. باغبانان می توانند آنچه را که هنگام رشد محصول خود استفاده می کنند، کنترل نمایند.

    حشرات مفید را در گلخانه نگه دارید

    برخی از حشرات مانند کفشدوزک برای گیاهان مفید هستند. آنها می توانند به کنترل جمعیت حشرات مزاحم کمک کنند. در یک باغ در هوای آزاد، حشرات مفید به راحتی می توانند آنجا را ترک کنند. با این حال، ساخت گلخانه در اتاق می‌تواند حاوی این حشرات باشد و می توانند از بروز مشکلات مربوط به حشرات مزاحم جلوگیری کنند.

    به راحتی گلخانه را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید

    در هنگام ساخت گلخانه آپارتمانی کوچک، این امکان را دارید که به راحتی آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. به این معنی که می توانید پوشش گلخانه خانگی را طوری انتخاب نماید که با انواع گیاهانی که قصد رشد آن را دارید به خوبی سازگار باشد.

    ساخت گلخانه در اتاق

    تولید انواع سبزی و صیفی‌جات

    برخی از افراد گیاهان را به عنوان منبع غذایی پرورش می دهند. استفاده از گلخانه در آپارتمان این امکان را برای رشد غذا (سبزیجات و صیفی‌جات) در تمام طول سال به شما می‌دهد که از مزیت تولید به مصرف سبزیجات و صیفی جات دلخواه خود  بهره مند شوید.

    صرفه جویی در انرژی

    یکی از مهمترین مزیت ساخت گلخانه در آپارتمان را می توان صرفه جویی در انرژی نام برد.هنگام استفاده از گلخانه در منزل، می توان منابع انرژی مانند آب را حفظ کرد، زیرا این منابع انرژی بر خلاف باغبانی سنتی به راحتی قابل کنترل هستند.

    استفاده از گلخانه آپارتمانی فقط  مزیت رشد انواع گیاهان را دارا نیست، بلکه در مورد تغییر سبک زندگی و داشتن یک زندگی سازگار با محیط زیست است. همچنین در مورد آموزش باغبانی به کودکان و اعضای خانواده  بسیار مفید است، زیرا این یک مهارت حیاتی برای یادگیری است و خانواده ها را به هم نزدیکتر می کند.

    آرامش و کاهش استرس

    در نهایت رشد گیاهان در گلخانه آپارتمانی مزایای آرامش و کاهش استرس را برای شما و خانواده تان به ارمغان می‌آورد.

    این یک مکان عالی، برای دور شدن از استرس ها و انژی های منفی در طی روز است که با سرگرم شدن با گیاهان لذت وصف ناپذیری برای شما خواهد داشت. باغبانی می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند و استفاده از گلخانه آپارتمانی این را تضمین می کند، که می توانید از این مکان در تمام طول سال لذت ببرید.

    اهمیت سیستم تهویه مناسب در گلخانه آپارتمانی

    به طور کلی گلخانه آپارتمانی به عنوان سازه های فضای باز بسته طراحی می شوند. به این معنی که آنها به تنهایی تهویه نمی کنند.

    اما با نصب سیستم تهویه به راحتی می توان این نگرانی را برطرف کرد. داشتن تهویه مناسب تضمین می کند که گیاهان شما با دما، سطح رطوبت و جریان هوای مناسب تامین می شوند. به همین دلیل است که یک سیستم تهویه در هر گلخانه آپارتمانی بسیار مهم است.

    کنترل دما

    به خاطر داشته باشید که گیاهان در مورد دما کمی حساس هستند. دمای گرم می تواند باعث پژمردگی آنها شود، در حالی که دمای سرد می تواند مانع رشد و تولید آنها شود. ناگفته نماند که گیاهان همچنین می توانند به نوسانات شدید دما حساس باشند.

    برای حل این مشکل، تهویه نصب شده در گلخانه می تواند به حفظ دمای یکنواخت و بهینه کمک کند. این شرایط فراهم می‌شود تا هوای گرم در حالی که هوای سرد را وارد می کند خارج شود یا برعکس.

    کنترل رطوبت

    به غیر از گرما، غلظت بالایی از رطوبت نیز می تواند در داخل گلخانه آپارتمانی جمع شود. هنگامی که شرایط داخل گلخانه مرطوب می شود، احتمال ایجاد کپک، قارچ و جلبک وجود دارد. اما با تهویه مناسب، می توان این محیط مرطوب را با هوای خشک و خنک تر جایگزین کرد و رطوبت را در حد مطلوب نگه داشت.

    گردش هوا

    گیاهان به شرایط مطلوب محیطی نتیجه بهتری می‌دهند. بنابراین، تهویه مناسب تضمین می کند که هر گیاه در گلخانه آپارتمانی شرایط جوی ایده‌آل را دریافت می کند و در عین حال گرده افشانی را به بهترین شکل ایجاد  می کند.

    بسیاری از گیاهان مانند گندم، برنج، جو، ذرت و جو دوسر توسط باد گرده افشانی می شوند. حرکت هوا در داخل گلخانه اپارتمانی همچنین می تواند عامل تعیین کننده ای باشد که آیا گیاه گرده افشانی شده و قادر به تکمیل تولید مثل است یا خیر.

    گلخانه در خانه

    چگونه گلخانه خانگی بسازیم؟

    در ادامه روش‌های ساخت گلخانه آپارتمانی با مصالح و پوشش‌های مختلف را با هم بررسی می‌کنیم.

    ساخت گلخانه آپارتمانی چوبی

    چوب به دلیل خواص عایق باورنکردنی که دارد، شناخته شده است. از این رو پوشش گلخانه آپارتمانی چوبی، عایق طبیعی را فراهم می کند.

    پوشش گلخانه خانگی چوبی را می توان در طول سال از گرم ترین روزهای تابستان تا سردترین ماه‌های زمستان استفاده کرد. چوب به دلیل خاصیت عایق بودن به جذب اشعه در نور روز کمک می کند، در حالی که این گرما را در طول شب حفظ می کند. این ویژگی ها به تنهایی یک گلخانه آپارتمانی را به یک باغ سازگار با محیط زیست و کنترل شده تبدیل می کند.

    اگر می خواهید فصل رشد خود را تا زمستان تمدید کنید، این نوع پوشش گلخانه خانگی برای گرم و ایمن نگه داشتن گیاهان در ماه‌های سردتر نیز مفید است.

    ساخت گلخانه آپارتمانی فلزی

     ساخت گلخانه در بالکن با سازه فلزی از یک قاب آلومینیومی تشکیل شده و از پایه، ساخت و ساز محکمی ایجاد می کند. این نوع گلخانه در مقایسه با گلخانه آپارتمانی چوبی تحمل بار بهتری دارد. یکی دیگر از مزیت های ساخت گلخانه آپارتمانی فلزی (آلومینیوم) سبک وزن بودن آن و همچنین حمل و مانور آسان آن است.

    اگر به دنبال ساخت گلخانه در بالکن با قابلیت حمل مناسب برای نیازهای باغبانی خود هستید، یک گلخانه آپارتمانی فلزی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد! علاوه بر این، گلخانه آپارتمانی فلزی برای مدت طولانی دوام می آورد، در حالی که تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است.

    ساخت گلخانه در آپارتمان

     ساخت گلخانه آپارتمانی پلی کربنات

    آیا به دنبال جایگزین بسیار ارزان تری هستید؟ پس دیگر به دنبال آن نباشید، زیرا ساخت گلخانه آپارتمانی پلی کربنات شما را تحت پوشش قرار داده اند!

    پلی کربنات ها از بادوام ترین پوشش گلخانه خانگی پلاستیکی موجود در بازار هستند. عدم وجود شیشه در سازه، احتمال شکستگی و آسیب احتمالی خطرناک ناشی از تگرگ یا شکستگی بر اثر توپ  فوتبال را از بین می برد. نه تنها این، بلکه از آنجایی که پلاستیک ضخیم تر از شیشه است، انتشار نور کارآمدتری نسبت به شیشه استاندارد وجود خواهد داشت.

     همه گیاهان در حال رشد،  می توانند نور برابر دریافت کنند. ناگفته نماند که پلی کربنات یک فیلتر طبیعی فرابنفش است، به این معنی که گیاهان شما در معرض تشعشع  نور فرا بنفش محافظت خواهند شد.

    در نهایت، پلی کربنات به عنوان یکی از ویژگی های ضروری در ساخت  گلخانه آپارتمانی در نظر گرفته می شود. پلی کربنات استاندارد بالایی در حفظ گرما دارد و احتمال اینکه گلخانه دمای متوسط بالایی داشته باشد بسیار زیاد است.

    کلام اخر و نتیجه گیری

    آماده باشید تا تصورات خود را در مورد اینکه، چه زمانی و چقدر می توانید در خانه پرورش گیاه داشته باشید، گسترش دهید. این یک مکاشفه است که بتوانیم در حیاط خلوت یا بالکن یا پشت بام خودمان، میوه‌ها و سبزیجات مورد علاقه‌ای که قبلاً از بازار خریداری می‌کردیم را تولید کنیم!

    در بسیاری از موارد، گلخانه آپارتمانی ساختار حیاتی مورد نیاز برای تکمیل دایره کامل باغبانی، بذر تا برداشت را دارد.

    مهم نیست کجا زندگی می‌کنیم، بیش از هر زمان دیگری، ما تحت الشعاع شرایط اقلیمی فراتر از توان ما هستیم. بسیاری از باغداران به امید به دست آوردن کنترل مجدد بر برداشت، به گلخانه ها روی آورده اند. اگرچه دمای بیرون ممکن است به شدت در نوسان باشد، ممکن است تگرگ ببارد و باد ممکن است بوزد، در داخل گلخانه هوا آرام و پایدار است.

    برای جزئیات بیشتر در مورد خرید  گلخانه، ساخت گلخانه، لوازم جانبی و ...  با مجموعه ایران گرولایت در ارتباط باشید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط