نکات مهم در خرید لامپ رشد گیاه دست دوم

آنچه در این مقاله میخوانید
    خرید لامپ رشد گیاه دست دوم و کارکرده

    لامپ رشد گیاه دست دوم، به سبب کاربردی که می‌تواند در زمینه پرورش گیاه داشته باشد، از جمله گزینه‌های روی میز برای افرادی می‌تواند باشد که با محدودیت بودجه مواجه هستند. گیاهان در انواع مختلف، جهت فتوسنتز و رشد، نیاز به فاکتورهای به خصوصی دارند که در این بین نور در میان مولفه‌های اصلی و اولیه در این مسیر قرار می‌گیرد. در نتیجه نمی‌توان نیاز نوری گیاهان را نادیده گرفت و در صورتی که شرایط تابش نور خورشید فراهم نباشد، بایستی از لامپ مخصوص رشد گیاه استفاده شود. اما از آن جا که قیمت لامپ رشد گیاه باکیفیت ممکن است برای برخی از افراد بالا باشد، در ادامه قصد داریم درباره خرید لامپ رشد گیاه دست دوم یا کارکرده و نکات مهمی که باید در خصوص آن رعایت شود توضیحات کاملی ارائه کنیم. پس با ایران گرولایت همراه باشید.

    ابتدا کمی بیشتر درباره لامپ مخصوص رشد گیاه بدانید

    پیش از آن که به راهنمای خرید لامپ رشد گیاه دست دوم بپردازیم، لازم است مطمئن شویم که یک سری اطلاعات را در خصوص این محصولات و تعریف آن‌ها می‌دانید.

    لامپ رشد گیاه با لامپ‌‌های معمولی از نظر ساختاری و طیف نوری تفاوت دارند و با تامین نور مصنوعی، به رشد گیاه در محیط های داخلی و به دور از نور طبیعی کمک می‌کند. این لامپ‌ها به واسطه ساپورت طیف‌ها و نانومترهای مور نیاز گیاهان، این قالبیت را دارند تا در عملکرد خورشید را با حذف امواج مضر و غیر ضروری شبیه سازی کنند. این رو افراد به واسطه این نورهای مصنوعی علاوه بر پرورش گیاه در گلخانه‌، می‌توانند در محیط داخلی ساختمان و منزل خود هم گلخانه‌ کوچکی داشته باشند که نور مورد نیاز آن از طریق لامپ رشد گیاه تامین می‌شود.

     

    با کلیک بر روی دکمه زیر می‌توانید علاوه بر مشاهده محصولات لامپ رشد گیاه نو، هر آنچه را که در خصوص لامپ رشد گیاه لازم است مطالعه نمایید.

     

     

    راهنمای خرید لامپ رشد گیاه دسته دوم

    از آنجا که لامپ رشد گیاه نیز مانند بسیاری دیگر از محصولات در بازار با کیفیت‌های مختلف وجود دارد؛ قیمت این محصولات نیز صد در صد بسته به کیفیت نوری ، از قیمت ارزان تا قیمت‌های بالا را شامل می‌شود. در چنین شرایطی، خرید لامپ رشد گیاه دست دوم شاید یکی از روش‌هایی باشد که افرادی که کمبود بودجه دارند از آن بهره بگیرند تا لامپ باکیفیت‌تر و ارزان‌تری را  تهیه کنند. البته کاهش قدرت خرید مردم نیز در سالیان اخیر و افزایش قیمت قطعات لامپ رشد گیاه (به خصوص چیپ‌ها و ال ای دی‌ها) و درنتیجه محصولات، در افزایش تقاضای خرید لامپ رشد گیاه دست دوم نیز بسیار تاثیرگذار بوده است. با این شرایط برای برخی از افراد خرید لامپ رشد گیاه کارکرده می‌تواند به لحاظ اقتصادی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری باشد.

    اما با وجود همه این توضیحات، این موضوع به همین سادگی نخواهد بود. زیرا نکات مهمی در خرید لامپ رشد گیاه کاکرده وجود دارد که لازم است افراد در هنگام خرید به آن بسیار توجه کنند. در ادامه به بررسی پارمترها، فاکتورها و نکاتی میپردازیم که لازم است در زمینه خرید لامپ رشد گیاه دست دوم به آن توجه شود:

    1- سلامت فیزیکی و فنی لامپ رشد گیاه کارکرده

    در هنگام خرید لامپ‌ رشد گیاه دست دوم، لازم است به مسئله سلامت فنی آن توجه داشته باشید. این لامپ‌ها بسته به عملکرد فنی‌ای که دارند، قدرت توزیع نور در طیف‌های خاص را پیدا می‌کنند. از این رو لازم است نسبت به سلامت درایور، هیت سینک و ال ای دی‌های لامپ رشد گیاه دست دومی که می‌خرید توجه داشته باشید. توجه فرمایید سلامتی فیزیکی و فنی لامپ و طول عمر آن رابطه مستقیم دارد. در نتیجه اگر سلامت فنی لامپ شما مورد تایید نباشد، یا عملکرد لامپ یا طول عمر آن پایین‌تر از حد انتظار شما خواهد بود.

    لامپ رشد گیاه دستدوم

    متاسفانه بررسی سلامت لامپ رشد گیاه کار تخصصی می‌باشد و پیشنهاد می‌شود اگر تخصصی در این حوزه ندارید از فروشگاه‌ها و بسترهای معتبر خرید نمایید و یا محصولی خریداری کنید که گارانتی شرکتی دارای اعتبار داشته باشد.

    2- مدت زمان استفاده شده از ال ای دی یا اس ام دی‌ها

    در صورتی که لامپ رشد گیاهی که خریداری می‌کنید از انواع ال ای دی یا smd رشد گیاه است، لازم است مدت زمان استفاده شده از ال ای دی یا اس ام دی‌ها را در نظر داشته باشید. در واقع با توجه به اینکه این نوع لامپ‌ها دارای طول عمر تعریف شده‌ای هستند، نمی‌توانند پس از گذشت بازه تعیین شده، بازدهی قبلی خود را داشته باشند. به علاوه در این خصوص باید افزود که نوع برند و کیفیتی که دارد، در طول عمر مفید محصول موثر واقع می‌شود. از این رو بهترین کار این است که لامپی خریداری کنید که ال ای دی یا اس ام دی‌های آن مدت زمان کمتری استفاده شده و از برند باکیفیتی باشد. این فاکتور در ماندگاری و دوام عملکردی محصول تاثیر مستقیم دارد. به عنوان مثال طول عمر لامپ‌های رشد گیاه ایران گرولایت بین 7 تا 9 سال می‌باشد و اگر تا پایان سال پنج ال ای دی مشکل پیدا کند توسط خود شرکت بدون هزینه اجرت تعویض می‌گردد.

    3- اصل بودن لامپ مخصوص رشد گیاه

    با توجه به اینکه لامپ‌های رشد گیاه کاربرد گسترده‌ای در حوزه پرورش گیاه پیدا کرده‌اند، برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه آن‌ها نموده‌اند. این موضوع سبب شده تا افراد سودجو به منظور کسب درآمد از این حوزه، اقدام به تولید محصولات تقلبی کنند. به طوری که امروزه نمونه‌های تقلبی این محصول به طور گسترده در بازار وجود دارد که از کیفیت پایینی برخوردار هستند. توجه داشته باشید که اصل بودن لامپ مخصوص رشد گیاه، چه در صورت خرید دست دوم و چه در غیر این صورت، باید لحاظ شود. این مسئله تاثیر مستقیمی در بازه عملکردی لامپ رشد گیاه دست دوم خواهد داشت. معمولا یکی از دلایل پایین بودن قیمت محصولات نور مصنوعی برخی مشتریان عملکرد ضعیف یا فیک بودن محصول است.

    خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم :

    4- نوع برند و کیفیت قطعات

    همانطور که گفته شد، اصل بودن محصولی که خریداری می‌کنید، می‌تواند عامل تعیین کننده در دوام و عملکرد لامپ رشد گیاه باشد؛ اما لازم به ذکر است که نوع برند هم در این روند موثر واقع می‌شود و می‌تواند پارامتر دیگری در روند گزینش لامپ رشد گیاه کارکرده باشد. در حقیقت طیف ویژه‌ای از برندها، همواره در صدر قرار دارند و با توجه به فناوری و کیفیتی که دارند، می‌توانند گزینه‌های به مراتب بهتری باشند. از این رو انتخاب یک برند مطرح و باکیفیت، به دوام بیشتر و بازدهی بهتر لامپ‌های مخصوص رشد گیاه دست دوم کمک شایانی خواهد کرد. فراموش نکنید که طول عمر ال ای دی یا اس ام دی‌های لامپ رشد گیاه، تحت تاثیر نوع برند مطرح می‌شود. کیفیت قطعات هم فاکتور قابل توجهی جهت تداوم عملکرد این محصول خواهد بود.

    5- ضمانت و گارانتی

    پارامتر دیگری که جهت خرید لامپ‌های رشد گیاه دست دوم مطرح می‌شود، مربوط به بحث ضمانت و گارانتی است. این فاکتور تحت تاثیر نوع برندی است که خریداری می‌کنید. چرا که برخی برندهای معتبر محصول را خود را گارانتی می‌کنند و خدمات پس از فروش خوبی ارائه می‌دهند. وجود ضمانت به شما این اطمینان را می‌دهد تا در صورت بروز هر گونه مشکل فنی و عملکردی، جهت برطرف کردن آن از خدمات پس از فروش برخوردار شوید.

    لامپ رشد گیاه ایارن گرولایت

    6- مشاوره از کارشناس پیش از خرید

    یکی از مشکلاتی که معمولا خریداران لامپ رشد گیاه دستدوم با آن مواجه هستند؛ عدم بهره‌مندی از مشاوره خرید لامپ رشد گیاه است. به عنوان مثال یکی از مراحل خرید ال ای دی رشد گیاه در ایران گرولایت، ارسال عکس گیاه و محل نگهداری آن در منزل است تا کارشناسان ما از میان انواع لامپ رشد گیاه، مناسب‌ترین را همراه با توان و لنز مورد نیاز به مشتری پیشنهاد کنند. اما در خرید لامپ رشد گیاه کارکرده، شما نمی‌توانید از کارشناس مشاوره بگیرید و ممکن است محصول شما با گیاهتان تناسب نداشته باشد. در نتیجه بهتر است ابتدا تحقیق کنید و یا مشاوره بگیرید سپس برای خرید لامپ کارکرده اقدام نمایید.

    لامپ رشد گیاه دست دوم از کجا بخرم؟

    عملا بستر خرید خاص و مطئنی جهت خرید لامپ رشد گیاه دست دوم وجود ندارد. فروش اینگونه محصولات عموما در پلتفرم‌های دیوار، شیپور و برخی سایت‌های اینترنتی وجود دارد.

    خرید لامپ رشد گیاه

    نکات مهم در خرید لامپ رشد گیاه دست دوم ایران گرولایت

    مجموعه ایران گرولایت یکی از تولیدکنندگان سرشناس لامپ رشد گیاه در ایران است و ممکن است محصولات لامپ رشد گیاه برند ما را در دیوار، شیپور یا هر سایت دیگری مشاهده کنید. در این زمینه توجه کنید 99% این موارد خود شرکت نبوده و کمترین فعالیت را ایران گرولایت در این اپلیکشین‌ها دارد. بلکه این موارد احتمالا مصرف کنندگانی هستند که قصد محصولات کارکرده خودشان را دارند. پس اگر قصد خرید لامپ رشد گیاه ایران گرولایت را به صورت کاکرده دارید به نکات زیر توجه فرمایید:

    1. در ابتدا دقت نمایید این محصولات اصل و ساخت خود شرکت ایران گرولایت باشند. مشاهده شده است افرادی از برند ایران گرولایت سواستفاده می‌کنند و لامپ‌هایی را با عنوان اینکه دسته دوم هستند ارائه می‌دهند در حالی که این لامپ‌ها ساخت برند ایران گرولایت نبوده و تنها نشان برند روی قسمتی از بدنه هک شده است. در نتیجه پیش از خرید جهت استعلام اصل بودن محصول با دفتر مجموعه تماس بگیرید
    2. خود شرکت ایران گرولایت به هیچ عنوان محصول کارکرده و دست دوم نمی‌فروشد
    3. دقت نمایید محصولات ما 1 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش رایگان دارد و برای بهره‌مند شدن از این خدمات لازم است فاکتور همراه با محصول ارائه شود. پس هنگام خرید لامپ دست دوم رشد گیاه ایران گرولایت هم به تاریخ خرید دقت نمایید، هم فاکتور را دریفات کرده و با مجموعه تماس گرفته و شرایط انتقال را جویا شوید.
    4. با وجود گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت حتما باز هم به سلامت محصول توجه نمایی. گارانتی شامل تمامی حوادث و شرایط نمی‌شود. به عنوان مثال نباید محصول توسط شخص دیگری تعمیر شده باشد.
    5. لامپ‌های بخار سدیم و متال هالید گلخانه شامل گارانتی و خدمات پس از فروش نمی‌شوند

    لامپ رشد گیاه کارکده بخریم یا نه

    با وجود نکاتی که گفته شد خرید لامپ دست دوم برای گیاه، معقول است؟

    صادقانه خیر. دلیل این پاسخ آن است که همان طور که شما نمی‌توانید از خرید خودروی کارکرده که 100% سالم است مطمئن باشید، از اصل و سالم بودن لامپ رشد گیاه دست دوم نیز نمی‌توان اطمینان حاصل کرد. البته شاید این مثال درستی برای این قضیه نباشد؛ زیرا برندهای خوردو شناخته شده هستند و با بردن ماشین پیش مکانیک مطمئن میتوان از سلامت آن تا حدی مطمئن شد. اما در خصوص لامپ رشد گیاه، محصولات دست ساز و برندهای فیک زیاد شده است و بررسی سلامت و طول عمر آن نیز سخت است.

     در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که خرید محصول کارکرده را اخرین راه در نظر بگیرید و در صورت قصد خرید، حتما نکاتی را که در راهنمای خرید لامپ رشد گیاه دست دوم عنوان شد توجه نمایید. خرید محصول از یک برند معتبر ایرانی که گارانتی و خدمات پس از فروش (دارای اعتبار) داشته باشد بهترین راه ممکن برای خرید خواهد بود.

    اگر مشکل خرید لامپ رشد گیاه دارید حتما در خصوص شرایط خرید اقساط لامپ رشد گیاه با کارشناسان ایران گرولایت تماس بگیرید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    یاوری
    1402/12/13 17:38

    در شهر کرمان می تونم از نورهای رشد گیاه تهیه کنم؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/12/19 14:56
    پاسخ به:یاوری

     با سپاس از حسن توجه شما جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه 

    شهره
    1402/12/12 17:43

    آیا شرکت شما در کرمان فروشگاه مشخصی دارد؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/12/19 14:57
    پاسخ به:شهره

     با سپاس از حسن توجه شما جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه 

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط