نحوه ی مراقبت از گیاه اسپاتی فیلوم

آنچه در این مقاله میخوانید
    نحوه ی مراقبت از گیاه اسپاتی فیلوم

    تکثیر اسپاتی فیلوم یا گل چمچه ای 

    گل اسپاتی فیلوم

    مشخصات: اسم علمی این گیاه Spathiphyllum wallisii ، از خانواده Araceae  می باشد. این جنس دارای 36 گونه از گیاهان همیشه سبز دائمی استثنایی است گونه مورد نظر بومی كلمبیا بوده و ارتفاع آن لبه 25 تا 30 سانتی متر می رسد. اسپاتی فیلوم دارای برگهای سبز براق به شكل  نیزه ای است و گلهای كوچك آن روی سنبله سفید استوانه ای، ظاهر میشوند. این سنبله توسط اسپات سفید رنگ تخم مرغی شكل پوشیده شده و زمان گلدهی این گیاه در تابستان است. 
    مراقبت: اسپاتی فیلوم به نور متوسط، گرمای زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت 50 تا 90 درصد وخاك كمی اسید احتیاج دارد.
    کود: كود مورد نیازاین گیاه را می توان به میزان 2 گرم درلیتر، هر دوهفته یكبار، از فرودین تا مهر ماه ، مورد استفاه قرار داد. 
    خاک: كود زیاد باعث قهوه‌ای شدن نوك برگه ها می شود.مخلوطی از خاك باغچه، خاك برگ باكمی ماسه برای این گیاه مناسب است.
    ازدیاد: اسپاتی فیلوم را می توانید با مراقبت زیاد، ازاواسط تا اواخر بهار، تكثیر كنید. از توده های متراكم گیاه می‌توانید تعدادی گیاه جدید به دست آورید. خاك اطراف ریشه را كاملا مرطوب كنید و به آرامی پاجوشهای موجود در كنار گیاه مادری را، كه حداقل 3 تا 4 برگ دارند، جدا كنید. اگر تعداد برگها كمبود، سعی كنید آنها را در حالیكه متصل به پاجوشهای بزرگتر هستند، جدا نمایید. برای قطع ریزومها، از چاقوی تیز استفاده كنید. سعی كنید هر گیاه جدید، همراه ریشه نیرومند و فعالی باشد. هریك را جداگانه در گلدانی با قطر دهانه 11 سانتیمتر بكارید. گیاه جدید را برای چند هفته با كیسه پلاستیكی شفاف بپوشانید و وقتی رویش جدید آغاز گردید، پوشش را بردارید. گلدانها را در دمای 20 تا 21 درجه سانتیگراد و نور كافی قرار دهید و گاهی  با آب ولرم مه پاشی كنید.

    لامپ مناسب برای رشد گیاه

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    س
    1402/12/15 15:53

    سلام خسته نباشید گیاه من کاملا سر حال گل هم میدهد اما قبل از این که گل بزرگ بشه سیاه میشه امکان داشته باشه راهنمایی کنیو

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/12/19 17:39
    پاسخ به:س

    کمبود مواد غذای برای بوجود امدن گل و شکوفه و در بعضی موارد کمبود نور 

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط