لامپ بخار سدیم گلخانه

آنچه در این مقاله میخوانید
    لامپ بخار سدیم گلخانه

    لامپ بخار سدیم کدام چراغ ها مناسب رشد گیاهان می باشند ؟

    نورمخصوص رشد یک منبع نور مصنوعی می باشد،که برای تحریک رشد گیاه با تابش طیف الکترومغناطیسی مناسب برای فتوسنتز طراحی شده است.این نوع LED در برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد که در آنجا نوربه صورت طبیعی وجود نداشته باشد، و یا نور مکمل مورد نیاز باشد. برای مثال، در ماه های زمستان که ساعت تابش نور خورشید کوتاه می باشد گیاهان نور کافی برای رشد نمی توانند دریافت کنند این لامپ ها در تمدید زمان دریافت نوربه گیاهان کمک می کنند. اگر گیاهان نور کافی دریافت نکنند،  ضعیف و باریک رشد خواهند کرد.

    شرکت پرتو رشد نوین با  فروش لامپ بخار سدیم  مخصوص رشد گیاه نیاز علاقمندان به پرورش گل و گیاه را مرتفع نموده .

    لامپ های مخصوص رشد, نور مورد نیاز رشد گیاهان را دارد که شبیه به طیف نور خورشید می باشد. بسته به نوع ونیاز گیاه که کشت می شوند، در تمام مراحل (به عنوان مثال جوانه زنی / مرحله رویشی یا گل / فاز باردهی)، از دوره نوری خاص و طیف ودرجه حرارت ورنگ مخصوص و مورد نیاز همان گیاه استفاده میشود. آندری فمینتسین گیاه شناس روسیی است که برای اولین بار به پژوهش واستفاده از نور مصنوعی برای رشد گیاه در سال 1868دست زد. اگر چه بیشتر این لامپ ها در سطح صنعتی استفاده می شود، اما همچنین می توان از آن ها در خانه یا محل کار نیز استفاده کرد.در این لامپ ها از رفلکتورهایی استفاده شده که برای به حداکثر رساندن بهره وری از نور می باشد که همه ی نور به روی گیاه فوکوس شود و به اطراف نتابد.

     

    لامپ بخار سدیم

    نمونه ای از یک HPS نورمخصوص رشد که در یک چادر رشد راه اندازی شده است. راه اندازی شامل یک فیلتر کربن برای حذف بو، و مجرای هوای گرم که با استفاده از یک فن اگزوز قدرتمند است می باشد.
    طیف وسیعی از انواع لامپ را می توان به عنوان چراغ رشد استفاده کرد مانند لامپ های رشته ای ، چراغ های فلورسنت ، لامپ های تخلیه با شدت بالا (HID)، و دیود ساطع نور (LED). امروزه، این چراغ ها HIDS و لامپ های فلورسنت به طور گسترده برای استفاده حرفه ای می باشد. داخل گلخانه ها تولید کنندگان به طور معمول ازسدیم با فشار بالا (HPS) و متال هالید (MH)و چراغ HID استفاده می کنند, اما اگر نورهای LED جایگزینه لامپ های فشار بالا (متال هالید و hps) شود بهره وری و کاهش هزینه های آن بسیار چشم گیر می شود.
    چراغ های متال هالید به طور معمول برای رویش گیاهان استفاده می شود، آنها به عنوان مقیاس بزرگتر از اشعه آبی و ماوراء بنفش استفاده می کنند. با استفاده از طیف کامل نور متال هالید، به طور فزاینده به عنوان یک منبع منحصر به فرد از نور برای مرحله ی رویشی و مراحل رشد باروری استفاده می شود. نور طیف آبی ممکن است پاسخ رویشی بیشتری را در گیاهان آغاز کند.


    لامپ سدیم با فشار بالا نیز به عنوان یک منبع نور در سراسرمرحله رویشی و مراحل تولید مثل استفاده می شود. همچنین، آنها ممکن است به عنوان یک اصلاحیه روشنایی و(به صورت طیف کامل) در مرحله باروری استفاده شوند. نور طیف قرمز ممکن است پاسخ بیشتری در گیاهان گل ده را آغاز کند. اگر لامپ سدیم با فشار بالا برای مرحله رویشی استفاده شود،ممکن است گیاهان ,رشد کمی سریع تری داشته باشند.
    با طراحی نورهای مخصوص رشد داخل ساختمان با استفاده ازدیودها، طول موج نور خاصی را می توان تولید کرد و گیاهان متنوع را در آپارتمان پرورش داد.

    تخلیه با شدت بالا لامپ(HID)

    در حالی که نور فلورسنت رایج ترین نوع نور رشد گلخانه ای است، چراغ های HID محبوب ترین هستند.لامپ های تخلیه با شدت بالا بهروری بهتری نسبت به لامپ دیگر در لومن در هر وات را دارا می باشد.چندین نوع مختلف از چراغ های HID از جمله بخار جیوه، متال هالید، سدیم با فشار بالا و لامپ های تبدیل وجود دارد. متال هالید و لامپ HPS می توانند یک طیف رنگ را به وجود بیاورند که تا حدی شبیه نور خورشید است و می توان برای رشد گیاهان مناسب باشد.

    لامپهای بخار جیوه، اولین نوع از HIDS می باشد که و به طور گسترده ای برای روشنایی خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما زمانی که از آنها برای باغبانی داخلی استفاده می شود یک طیف نسبتا ضعیف برای رشد گیاه را میدهد به طوری که آنها را با انواع دیگر HIDS برای گیاهان در حال رشد جایگزین می کنند.
    تمام لامپ های رشد HID نیاز به یک بالاست برای روشن شدن دارند ، و هر بالاست دارای قدرت توان خاص است. محبوب ترین وات HID عبارتند از 150W، 250W، 400W، 600W 1000W . در تمام توان ها ، نور تولید شده از لامپ با قدرت 600 W HID کارآمد تر است نسبت به لامپ با قدرت 1000W. تولید نور W HPS600 - 7 درصد بیشتر از یک لامپ با قدرت HPS 1000W است.
    اگر چه تمام لامپ HID در اصل همان کار را می کنند، اما انواع مختلف لامپ ها برای شروع , ولتاژ مختلفی نیاز دارند و همچنین ویژگی های مختلف و شکل فیزیکی مختلفی را دارا می باشند. حتی اگر لامپ درسر پیچ جا خورده باشد درست کار نخواهد کرد مگر اینکه آن را با استفاده از یک بالاست مناسب تطبیق داده باشید. عدم تطابق لامپ با بالاست کار اولیه را متوقف خواهد کرد، و یا حتی ممکن است بلافاصله لامپ بسوزد .


    لامپ های hps

    لامپ متال هالید یک نوع لامپ HID است .طیف نوری آن آبی و بنفش است و شبیه به نور منتشرشده در فصل بهار است که در خارج از منزل قابل دسترس است.درمیان این لامپ ها که طیف رنگ و نور خورشید را شبیه سازی می کنند تولید کنندگان متوجه شده اند که گیاهانی که تحت نور متال هالید پرورش می یابند با طراوت تر از گیاهانی هستند که تحت نور HPS هستند زیرا HPSنور خورشید را تا حدی تحریف میکنند . لامپ های متال هالید نیاز به یک بار تعویض در سال را دارد این در صورتی است که لامپ HPSدو سال یک بار باید تعویض شوند.
    لامپ متال هالید به طور گسترده ای در صنعت پرورش گیاهان گلخانه ای استفاده می شود و به خوبی به حمایت از گیاهان در مراحل رشد و نموپرداخته به صورتی که گیاهان ریشه قوی ترداشته و در برابر بیماری مقاومت بهتراز خود نشان . طیف نور آبی برای گیاهان در حال رشد رویشی با تعداد زیادی از شاخ و برگ مناسب است.

    قیمت لامپ بخار سدیم:

    جهت اطلاع ازقیمت پروژکتور بخار سدیم برای خرید لامپ بخار سدیم (خرید hps) به بخش دسته بندی محصولات سایت مراجعه نمایید. با توجه به اینکه شرکت پرتو رشد نوین فروش لامپ بخار سدیم با کیفیتی بالا و قیمت بسیار مناسب دارد ,و این محصول را ارائه می نماید پیشنهاد خرید لامپ های led مخصوص رشد گیاه را می دهد زیر لامپهای بخار سدیم و لامپهای متال هالید حتی با برترین برند روز دنیا نیز از لحاظ مصرف انرژی و تولید گرمای و پار نوری و یا راندمان تاثیر به روی گیاه به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی باشد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    esi
    1401/12/03 22:59

    دوتا سوال .اول اینکه ایا حتما لامپ باید بالای سرگیاه باشه یا میش به دیوار کناری نصبش کرد
    دوم اینکه هرلامپ مثلا۲۰۰وات برای چنتا گیاه کافیه؟
    ممنون

    irangrowlight
    1402/01/21 13:08
    پاسخ به:esi

    با سلام و احترام. شما می‌توانید با کارشناسان ایران گرولایت تماس بگیرید تا به سوالات شما پاسخ دهند.

    سعید
    1401/06/27 09:46

    سلام خسته نباشید
    چرا میگین لامپ های. خیاری یا بخار سدیم خوب نیست اتفاقا از پنل های. افتضاح تو ایران ک بهت تنها بدیش این ک حراررت بالایی داره ک با فن میشه حرارتشو پایین اورد نمیگم پنل هاتون بده ها تا حدودی الان با هایدرو مارس برابری میکن یا بالا تره.منظورم این تپ این برهه گرونی وقتی طرف میشه با این جواب بگیره چرا اون

    irangrowlight
    1402/01/21 13:08
    پاسخ به:سعید

    با سلام و احترام. شما می‌توانید با کارشناسان ایران گرولایت تماس بگیرید تا به سوالات شما پاسخ دهند.

    Nima
    1400/05/26 18:03

    برای رشد میشود از بخار سدیم استفاده کرد یا باید متال باشد،اگر میشود وقتی جوانه هست ۲۵۰ وات را باید چقدر بالاتر از سر جوانه گذاشت.با تشکر
    گیاهم که میدونید چیه😜

    حامد دارابی
    1396/07/23 21:35

    ممنون میشم بگین بخار سدیمهای شما چند واتی هستند؟

    webmaster
    1400/07/03 09:55
    پاسخ به:حامد دارابی

    به بخش محصولات ایران گرولایت رفته سپس دسته بندی تجهیزات گلخانه مراجعه نمایید تا مارک و قیمت لامپ بخار سدیم را مشاهده نمایید. به دلیل ثابت نیودن قیمت و ماندگاری این پرسش و پاشخ ها به مدت زیاد نمی توان قیمت را در اینجا مطرح نمود.

    ناشناس
    1396/04/04 10:15

    به جای لامپ متال هاید چه لامپی را پیشنهاد میکنید؟

    webmaster
    1400/07/03 09:55
    پاسخ به:ناشناس

    ال ای دی مخصوص رشد گیاه و یا اس ام دی مخصوص رشد گیاه.

    مهدی
    1396/02/03 04:09

    توضیحت کامل و مورد استفاده بود مرسسسسسی

    احمد
    1396/01/14 11:44

    ممنونم . مقاله ی مفیدی بود

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط