کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی - چالش ها و مزایا

آنچه در این مقاله میخوانید
     هوش مصنوعی در کشاورزی

    مقدمه:

    پیش بینی می شود که هوش مصنوعی با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) تقریباً 25 درصد از سال 2023 تا 2031 رشد کند . کاربردهای هوش مصنوعی در کشاورزی پیشرفته، عملکرد محصول را 20 تا 30 درصد افزایش داده است . هوش مصنوعی در سیستم های آبیاری به کاهش مصرف آب تا 25 درصد کمک کرده است . به طور مشابه، راه حل های کاربرد کود و آفت کش مبتنی بر هوش مصنوعی منجر به استفاده کارآمدتر و کاهش یافته از این ورودی ها شده است. این آمارها نشان دهنده چیست؟

    هوش مصنوعی یک تغییر واقعی بازی برای صنعت کشاورزی است. ناگفته نماند که پیاده سازی هوش مصنوعی می تواند به طور قابل توجهی به کسب و کار شما کمک کند و شما را از رقبا پیشی بگیرد. و هزینه زیادی ندارد. این فناوری ها حتی برای صاحبان مشاغل کوچک با بودجه محدود مقرون به صرفه هستند. 

    بیایید در مورد برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت کنیم که می توانند استفاده از منابع را بهبود بخشند، پیش بینی عملکرد را بهینه کنند، کنترل آفات و بیماری ها را بهبود بخشند و غیره.

    مزایای بهره گیری از هوش مصنوعی در کشاورزی:

    • نظارت بر سلامت محصول و خاک
    • تشخیص بیماری های گیاهی، هجوم آفات، یا کمبود مواد مغذی.
    • خودکارسازی کارهای مختلف مانند کاشت، سمپاشی و برداشت.
    • برنامه ریزی کارآمد و بهینه سازی ذخیره سازی، زنجیره تامین و فروش بازار.
    • تشخیص علائم اولیه بیماری یا استرس حیوانات.
    • تجمیع و تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده های کشاورزی.
    • پلتفرم تصمیم گیری Watson برای کشاورزی IBM از هوش مصنوعی
    • نظارت بر رشد و سلامت گیاه در هوش مصنوعی:

    اگر هرگز با شکست انبوه محصول یا عفونتی که در بین دام ها پخش شده است مواجه نشده اید، خوش شانس هستید. این یک فاجعه مطلق است. شما می توانید از کسب و کار خود در برابر موقعیت هایی مانند این محافظت کنید. فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی داده ها را از منابع مختلف تجزیه و تحلیل می کنند. بر این اساس، کشاورزان فرصت‌های جدید عالی را به دست می‌آورند که عبارتست از:

    • ارزیابی کمبود مواد مغذی
    • پایش تنش آب
    • ردیابی رشد
    • تشخیص آفات
    • تجزیه و تحلیل اثرات زیست محیطی
    • جمع آوری خودکار داده ها
    • شناسایی علف های هرز
    • تشخیص بیماری

    پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی بر فراز مزارع پرواز می کنند و از محصولات کشاورزی عکس می گیرند. سپس الگوریتم‌های یادگیری ماشینی تصاویر را برای تشخیص ناهنجاری‌هایی مانند برگ‌های تغییر رنگ، نشانه‌ای از بیماری بالقوه یا کمبود مواد مغذی پردازش کردند. نتیجه تشخیص زودهنگام و بومی سازی دقیق مسائل است.

    سیستم آبیاری خودکار محصولات با بهره گیری از هوش مصنوعی

    نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند سطوح رطوبت خاک را تجزیه و تحلیل کند و بارندگی های آینده را پیش بینی کند و آبیاری را بر این اساس برای تامین آب مورد نیاز محصولات کشاورزی تنظیم کند. این باعث صرفه جویی در آب می شود و تضمین می کند که محصولات نه بیش از حد آبیاری می شوند و نه زیر آب، رشد سالم تر و عملکرد بالاتر را افزایش می دهد. چنین سیستم های آبیاری هوشمند تا حد زیادی کارایی مصرف آب را بهبود می بخشد که یک عامل مهم در شیوه های کشاورزی پایدار است.

    یک تاکستان با سیستم آبیاری مبتنی بر هوش مصنوعی را تصور کنید. دائماً رطوبت خاک را کنترل می کند و الگوهای آب و هوا را پیش بینی می کند. سپس سیستم می تواند به طور خودکار مقدار آب تحویلی به هر درخت را تنظیم کند. هر گیاه دقیقاً مقدار مورد نیاز خود را برای رشد مطلوب دریافت می کند.

    مدیریت و نظارت بر شرایط میدانی

    یکی از کاربردهای ضروری هوش مصنوعی در این حوزه، تجزیه و تحلیل سلامت خاک است. با تفسیر داده‌های حسگرهای خاک، هوش مصنوعی می‌تواند بینشی در مورد سطوح رطوبت، محتوای مواد مغذی و سایر پارامترهای حیاتی خاک ارائه دهد. این اطلاعات امکان تصمیم گیری آگاهانه تری در مورد آبیاری، کوددهی و کاشت را فراهم می کند. 

    علاوه بر این، هوش مصنوعی در پیش بینی آب و هوا ماهر است. با تجزیه و تحلیل داده های آب و هوای تاریخی و روندهای فعلی، الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند به طور دقیق شرایط آب و هوا را پیش بینی کنند.

    امکانات ایران گرولایت در ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی:

    ما در شرکت ایران گرولایت می توانیم با استفاده از سیستم های هوشمند کنترل اقلیم میزان بهره وری در سطح زیر کشت شما را تا چندین برابر افزایش داده و زمینه را برای کشت محصولاتی با کیفیت تر و مقرون به صرفه جهت ارائه به بازار عرضه کنیم.

    بهره برداری از سیستم های کنترل اقلیم می تواند نیاز به حضور دائمی نیروی کار ثابت را در مجموعه های شما بسیار کم کند و در صرفه جویی در انرژی و بالابردن راندمان شما بیافزاید.

    آینده هوش مصنوعی در کشاورزی

    آینده هوش مصنوعی در تجارت کشاورزی نوید تغییرات متحول کننده با پیشرفت ها و نوآوری های متعدد در افق است. این تحولات قرار است نحوه برخورد ما با کشاورزی را متحول کند. خب منتظر چی هستیم؟

    • تجزیه و تحلیل پیشگویانه و پیشرفته
    • کشاورزی دقیق پیشرفته
    • پهپادها و نوآوری های رباتیک
    • تصویربرداری از سلامت محصول بهبود یافته است
    • سورتینگ محصولات بر مبنای کیفیت محصول
    • سیستم های تزریق و چرخش مواد مغذی
    • ماشین آلات خودمختار.
    • سیستم های آبیاری هوشمند
    • الگوریتم های بهینه سازی بازده
    • بهینه سازی زنجیره تامین و غیره

    اگر هنوز به پیاده سازی هوش مصنوعی فکر نکرده اید، اکنون بهترین لحظه است. فناوری با جهش و مرز در حال توسعه است. شرکت هایی که دیروز تصمیم گرفتند از هوش مصنوعی در تجارت کشاورزی خود استفاده کنند، امروز از مزایای قابل توجهی بهره می برند. در میان آنها باشید. جلوتر از منحنی باشید.

    مدیریت محصول در هوش مصنوعی

    مدیریت محصول با کاشت شروع می شود و با نظارت بر رشد، برداشت و ذخیره و توزیع محصول ادامه می یابد. فعالیت هایی که باعث بهبود رشد و عملکرد محصولات کشاورزی می شود خلاصه می شود. درک عمیق طبقه محصولات با توجه به زمان بندی آنها و نوع خاک پررونق مطمئناً عملکرد محصول را افزایش می دهد. مدیریت دقیق زراعی (PCM) یک سیستم مدیریت کشاورزی است که برای هدف قرار دادن نهاده های محصول و خاک با توجه به نیازهای مزرعه برای بهینه سازی سودآوری و حفاظت از محیط زیست طراحی شده است. کشاورزان برای مقابله با کمبود آب ناشی از خاک، آب و هوا یا آبیاری محدود باید استراتژی‌های مختلف مدیریت محصول را ترکیب کنند. سیستم های مدیریت محصول انعطاف پذیر بر اساس قوانین تصمیم گیری باید ترجیح داده شوند. زمان‌بندی، شدت و قابلیت پیش‌بینی خشکسالی از ویژگی‌های مهم برای انتخاب در میان جایگزین‌های کشت است.

    مدیریت بیماری های گیاهان

    برای داشتن عملکرد مطلوب در برداشت کشاورزی، کنترل بیماری ضروری است. بیماری های گیاهی و دامی عامل محدود کننده اصلی در افزایش عملکرد هستند. عوامل متعددی در جوجه کشی این بیماری ها که به گیاهان و جانوران حمله می کنند، نقش دارند که از جمله آنها می توان به ژنتیک، نوع خاک، باران، هوای خشک، باد، دما و غیره اشاره کرد. اثرات یک چالش بزرگ است، به ویژه در کشاورزی در مقیاس بزرگ. برای کنترل موثر بیماری ها و به حداقل رساندن تلفات، یک کشاورز باید یک مدل کنترل و مدیریت بیماری یکپارچه را اتخاذ کند که شامل اقدامات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی است دستیابی به این موارد زمان بر است و اصلاً مقرون به صرفه نیست از این رو نیاز به استفاده از رویکرد هوش مصنوعی برای کنترل و مدیریت بیماری است. بلوک توضیح (EB) دیدگاه روشنی از منطق دنبال شده توسط هسته سیستم خبره ارائه می دهد . یک رویکرد جدید ترویج قوانین مبتنی بر منطق فازی در سیستم برای استنتاج هوشمندانه برای مدیریت بیماری‌های محصول استفاده می‌شود. یک مبدل متن به گفتار (TTS) برای ارائه قابلیت رابط کاربری متن به گفتار استفاده می شود.

    نتیجه گیری و جمع بندی

    وقت آن است که همه چیز را جمع بندی کنیم. استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی اهمیت فزاینده ای دارد. بهره وری و بهره وری را با فعال کردن کشاورزی دقیق، که در آن از منابعی مانند آب و کودها به طور بهینه استفاده می شود، افزایش می دهد.

    هوش مصنوعی از طریق بینش های مبتنی بر داده در مورد الگوهای آب و هوا، شرایط خاک و سلامت محصولات، تصمیم گیری را بهبود می بخشد. این امر منجر به پیش‌بینی بهتر عملکرد، مداخلات به موقع کنترل آفات و بیماری‌ها و به طور کلی بهبود مدیریت محصول می‌شود. این منجر به بازده بالاتر، هزینه های عملیاتی کمتر و مدیریت ریسک بهتر برای مشاغل کشاورزی می شود. در نهایت به افزایش سودآوری و پایداری در بلندمدت کمک می کند.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط