نحوه ی نگه داری و مراقبت از گل وریزیا

آنچه در این مقاله میخوانید
     نحوه ی نگه داری و مراقبت از  گل وریزیا

    گل وریزیا

    مشخصات: اسم علمی این گیاه  Vriesia splendens ، از خانواده Bromeliaceae  میباشد. این جنس دارای 190 گونه، از گیاهان چندساله گلخانه ای زینتی است گل آذین گونه های مختلف ، گوناگون با حالت های مورب یا افقی می باشد. به طور كلی گونه هایی كه دارای گلهای زرد هستند، در روز به گل می روند وآن هایی كه گلهای سفید دارند، در شب گل می دهند گونه مذكور، بومی گینه است و ارتفاع آن به حدود 45 سانتی متر می رسد. گیاه وریزیا حالت روزت دارد و شامل برگهای سبز تیره با لكه ای عرضی ارغوانی تیره می باشد. گلهای این گیاه شمشیر مانند بوده و دم گلی در حدود 60 سانتی متر دارد كه نصف آن شامل گل آذین سنبله با براكته های قرمز و گلهای زرد است. گلها در اواخر تابستان ظاهر می شوند. نور مورد نیاز گیاهانتان را با چراغ رشد گیاه تامین نمایید.
    مراقبت: وریزیا به نور متوسط، حرارت زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت 70تا 90 درصد و خاك اسیدی احتیاج دارد. 
    کود: كود مورد نیاز این گیاه را می‌توان به میزان یك گرم در لیتر، هر سه هفته یكبار، مصرف نمود. كود نباید به قسمت میان گیاه داده شود. 
    خاک: مخلوطی از خاك برگ و خرده آجر برای زهكشی خوب، خاك مطلوب وریزیا است.

    ازدیاد گل وریزیا:

    این گیاه با روش كاشت بذر تكثیر میشود. بذرها را به صورت پراكنده در سطح كمپوست مخصوص بذر و قلمه، بكارید. خاك را مرطوب كرده و ظرف را با كیسه پلاستیكی شفاف و یا شیشه بپوشانید دمای محیط باید در حدود 27 درجه سانتیگراد ثابت بماند تا بذر ها 3 هفته بعد جوانه بزنند. بعد از ظهور جوانه ها می توانید دمای محیط را كمی پایینتر بیاورید. زمانی كه نهالهای بذری 6 تا 8 برگ تولید كردند. آنهارا بیرون آورده وهر یك را در گلدانی با قطر دهانه 6 سانتیمتر وكمپوست مخصوص و گیاهان خانواده آناناس و یا كمپوست گلدانی با پایه پیت بكارید. شما می توانید وریزیا را پس از گلدهی، با جدا كردن پاچوشهای آن نیز تكثیر كنید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    اقدم
    1399/04/10 14:22

    سلام. یک ماهه این گیاه را خریده ام. پشت پنجره در سایه بوده. الان گلش از بالا خشک شده!! ممنون از راهنمایی

    قادر
    1396/05/28 15:03

    سلام بسیار عالی بود

    ناشناس
    1396/04/04 10:13

    بسیار عالی و آموزنده

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط