گیاه نئورژلیا

آنچه در این مقاله میخوانید
    گیاه نئورژلیا

    گیاهان آپارتمانی - گیاه نئورژلیا

    نئورژلیا

    گیاه نئورژیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم است. مشخصات: اسم علمی این گیاه Neoregellia carolinae ، از خانواده Bromeliaceae  می باشد. این جنس دارای 40 گونه از گیاهان همیشه سبز گلخانه ای دائمی است. گونه مورد نظر بومی برزیل است و ارتفاع آن به 30 سانتی متر می رسد. برگ های این گیاه سبز براق بوده و به صورت طوقه‌ای اطراف ساقه كوتاه ، قرار دارند و در قسمت انتهایی باریك و نوك تیز می شوند. در زمان گلدهی قسمت مركزی گیاه تغییر رنگ داده و قرمز براق یا ارغوانی می شود و گل ها در مركز گیاه تكمیل می شوند گل های نئورژلیا به رنگ بنفش آبی و به قطر 2 تا 5 سانتیمتر بوده و هر بار 2تا 3 عدد از آن ها باز می شوند. ال ای دی مخصوص رشد گیاه چیست؟
    مراقبت: این گیاه به نور متوسط، حرارت زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت 70 تا 90 در صد و خاك اسیدی احتیاج دارد.
    کود: می توان به میزان یك گرم در لیتر، در بهار و تابستان ، هر سه هفته یكبار، به این گیاه كود داد.
    خاک: نوع خاك مناسب نئورژلیا، تورب یا خاك برگ می باشد. 

    نحوه ی مراقبت از گیاه نئورژلیا

    ازدیاد: در اواسط تا اواخر بهار، ابتدا خاك گیاه را مرطوب كرده سپس طوری خام را باز كنید كه قسمت پایین ریشه در معرض دید قرار بگیرد. سپس با یك چاقوی تیز، پاجوشی به قطر تقریبی 20-15 سانتی متر را با دقت از گیاه مادری جدا كنید. سپس پا جوش را همراه با ریشه در گلدانی با قطر دهانه 11-9 سانتیمتر حاوی كمپوست بذر و قلمه قرا دهید. برای ماه اول و یا حتی دوماه ، قلمه را با كیسه پلاستیكی شفاف بپوشاید و در دمای 21 درجه سانتیگراد و نور مناسب و كافی ولی دور از تابش مستقیم خورشید نگاه دارید . پس از ریشه دهی و رشد گیاه كیسه پلاستیكی را بدارید وشروع به تغذیه گیاه با كود مایع ضعیف كنید. به این شكل كه ، كود مایع را در روی خاك وهمچنین مركز گلدان بریزد، همین روش را عینا در آبیاری نیز به كار ببرید. زمانیكه گیاه جوان به اندازه كافی رشد كرد، آن را در اواخر بهار و یا فصل بعد به گلدانی با قطر دهانه 13 سانتی متر منتقل كنید تا گیاه بیش از رسیدن پاییز و زمستان زمان لازم را برای رشد داشته باشد. نور رشد گیاه چیست؟

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    فروغی
    1402/03/31 16:34

    سلام وقت بخیر
    این گیاه را به تازگی به آپارتمان آوردم قسمت وسط گیاه که کاسه ای است و گل می دهد یک ماده سفید رنگ لزج بسیارررر بد بو ایجاد شده تقریبا بوی عفونت می دهد علت آن چیست و چه اقدامی باید انجام بدهم؟ممنون می شم راهنمایی بفرمایید

    irangrowlight
    1402/04/14 15:29
    پاسخ به:فروغی

    بعد از هر بار گلدادن این شهد از گیاه خارج میشه و بهتره تمیز بشه تا بوش اذیتتون نکنه 

    safarishahla
    1397/10/29 10:23

    سلام به شما دوست عزیز. اگر مطلبی براتون واضح نبود میتونید تماس بگیرید کارشناسان ما در خدمت شما هستند برای پاسخگویی و ارائه مشاوره خوب.

    روغن خراطین
    1397/10/17 22:06

    سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون 1 ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون
    نظر جدید

    نگین سادات
    1395/11/18 14:20

    سلام واقعا جالب بود حتما از این گیاه در آپارتمان استفاده میکنم

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط