گیاه خاص - بلوط ابریشمی یا گریویلا

آنچه در این مقاله میخوانید
    گیاه خاص - بلوط ابریشمی یا گریویلا

    گیاه خاص - طرز نگه داری از بلوط ابریشمی یا گریویلا

    مشخصات: اسم علمی بلوط ابریشمی Grevillea robusta ، از خانوده  proteaecae  می باشد. گونه robusta بومی استرالیا بوده و ارتفاع آن در گلدان معمولا 2 متر و گسترش آن  40 سانتی متر است. برگ های بلوط ابریشمی سبز تیره و پر مانند هستند و به وسیله تارهای ابریشمی پوشیده شده اند و هنگام جوانی، رنگ آنها برنزی كمرنگ است. این گیاه را درتابستان می توان خارج از آپارتمان درجای خنكی نگه داری كرد و در زمستان باید آن را درحدود 5 درجه سانتی گراد نگهداری كرد.
    مراقبت: بلوط ابریشمی به نور متوسط، دمای پایین، خاك همیشه خیس، رطوبت 50 تا 70 درصد و خاك قلیایی احتیاج دارد.
    کود: كود موردنیاز این گیاه را میتوان به میزان 4 گرم در لیتر هر دو هفته یكبار، از فروردین تا شهریور ماه، مصرف نمود.
    خاک: مخلوطی از خاك باغچه با كمی خاكبرگ برای پرورش این گیاه مناسب است.
    ازدیاد: برای تكثیر گریویلا، بهتر است، در اوایل تابستان، قلمه های ساقه ای را به طول 5 تا 8 سانتی متر از شاخه های جانبی، جدا كنید و در گلدانهای حاوی كمپوست بذر و قلمه ، قرار دهید. وحرارت محیط را15 تا 18 درجه سانتی گراد نگاه دارید. این گونه رابه وسیله بذر نیز تكثیر می كنند. بذر را می توانید در اوایل بهار در درجه حرارت 13 تا 16 درجه سانتیگراد در ظروف كم عمق، بكارید و سطح ظرف را با شیشه بپوشانید و خاك را مرطوب نگه دارید بعد از رشد نشاءها آنها را در گلدان محتوی كمپوست گلدانی قرار دهید.

    عوارض و درمان گیاه بلوط ابریشمی:

    اگر برگهای بلوط ابریشمی در طوبل مدت رشد به سفیدك آرد مانندی آغشته شد، در صورتی كه برگها زرد شده و سطح زیرین آنها به تارهای عنكبوتی آغشته شدند، با یك سم كنه كش هر دو هفته یكبار سمپاشی كنید. هوای خشك و قشنگی مفرط گیاه می تواند برگها را قهوه ای كرده و باعث سقوط آنها شود. برگهای گیاه بلوط ابریشمی در زمستان در اثر هوای خیلی سرد می افتند. می توانید گلدان رابه محل گرمتری منتقل كنید. ممكن است مشاهده كنید كه رشد گیاه كند شده و ساقه ها طویل می شوند. ریشه ها را بازدید كنید، شاید احتیاج به تعویض گلدان و یا تغذیه مصنوعی داشته باشید هوای گرم محیط و اكسیژن كم برگها را چروك‌دار و خشك می كند همچنین نور كم كم محیط برگها را سبز كمرنگ و بیحال می نماید. لكه هابی سوخته روی برگها ناشی ازمواد براق كننده شیمیایی است.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط