گیاه زینتی آرالیای پابلند

آنچه در این مقاله میخوانید
    گیاه زینتی آرالیای پابلند

    گیاه زینتی آپارتمانی آرالیای پابلند

    مشخصات: اسم علمی این گیاه Fatshedera lizei ، از خانواده  Araliaceae می باشد. این گیاه بییش از 2 متر ارتفاع دراد و گسترش آن به بیش از 1 متر نیز می رسد. آرالیا ابتدا بطورمستقیم رشد كرده و پس از آن به صورت افتاده در می آید. برگهای چرمی، براق، سبز تیره و پنجه ای دارد. گلهای سبز روشن آرالیا در اواخر پاییز ظاهر می‌شوند.گل های این گیاه به صورت گل آذین پانیكول انتهایی است و از تعداد زیادی چتركهای كروی تشكیل شده. 
    مراقبت: آرالیای پابلند به نور خیلی كم تا نور معمولی، گرمای متوسط، خاك همیشه خیس، رطوبت هوای 50 تا 70 درصد و خاك قلیایی احتیاج دارد.
    کود: كود مورد نیاز ازین گیاه را میتوان به میزان 3 گرم در لیتر، هر دو هفته یكبار ، از فروردین تا مهر، مورد استفاده قرا رداد. 
    خاک: خاك جنگلی یا مخلوطی از خاك باغچه وخاك برگ خاك مطلوبی برای رشد آرالیای پابلند می باشد. 
    ازدیاد: برای تكثیر این گیاه، از اواسط بهار تا اوایل تابستان، زمانی كه گیاه شروع به رشد جدید كرده است، از یك چاقوی تیز استفاده كنید و قلمه های انتهایی ساقه را به طول 8 تا 10 سانتی متر، جدا نمایید. برگهای قسمت پایینی را بكنید و آنهار ا در پودر هورمون ریشه ایی فرو برده وهر یك را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر، حاوی كمپوست گلدانی با پایه پیت قرار دهید. قلمه ها را با كیسه پلاستیكی شفاف بپوشانید و دما راروی 18 تا 20درجه سانتیگراد ثابت كنید. ریشه دهی بعد از چند هفته انجام می شود مشروط بر این كه خاك را خیلی خیس نكنید. اگرخاك بین دو آبیاری خشك شود، به تحریك و رشد سریع ریشه كمك خواهد كرد. 
    عوارض و درمان: در صورتی كه مشاهده كنید گیاه آرالیا خود را انداخته، حتما آبیاری زیاد از اندازه انجام شده است و خاك گلدان به شكل باتلاقی در آمده . یخ زدگی به هنگام شب و پشت پنجره باعث می شود برگهای جوانتر سیاه رنگ شوند. در این صورت باید برگهای صدمه دیده را حذف كنید و گلدان را به محل گرمتری ببرید. كمبود مواد غذایی ، برگها رنگ پریده و بی حال می كند. می توانید هردوهفته یكبار گیاه را تغذیه مصنوعی نمائید. درصورتی كه هوا گرم و خشك باشد و شما هم غبار پاشی روزانه در تابستان و غبارپاشی دو بار در هفته، در زمستان را فراموش كرده باشید، برگها به سمت پایین خم می شوند و اگر هم متوجه سقوط برگها درتابستان شدید، بدانید گیاه خیلی تشنه است. می‌توانید گلدان را 5 دقیقه درون تشت پر آب قرار دهید. اگر شما تغذیه مصنوعی گیاه را مرتب انجام داده اید ولی تعداد برگهای جوان خیلی كم به نظر می رسد، باید گلدان را تعویض كنید زیرا به نظر می رسد گلدان خیلی بزرگ است و گیاه به جای تولید برگ ، به حجم ریشه خود افزوده است.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط