گیاه سروپژیا

آنچه در این مقاله میخوانید
     گیاه سروپژیا

    نحوه ی نگه داری گیاه سروپژیا

    سروپزیا

    مشخصات گل سروپ‍ِ‍‍ژياژ

    اسم علمی گیاه سروپژیا Ceropegia woodii ، از خانواده  Asclepiadaceae می باشد. سروپژیا گیاهی است كه بیشتر به صورت آویز استفاده می شود و بر عكس دیگر گیاهان گوشتی در نور كم بسیار مقاوم است. طول شاخه ها غالبا به بیش از 2 متر میرسد. گلهای كوچك و فانوس مانند آن معمولا در اواخر تابستان ظاهر می شوند. این گیاه هم در خاك و هم در طول شاخه های مسن، تولید غده می نماید كه ازدیاد آن را آسان می سازد. این گیاه به آب زیاد احتیاج ندارد و تا چند هفته، میتواند بدون آب زندگی نماید. بر گهای سروپژیا مخلوطی از رنگهای سبز و سفید می باشد كه گل كلیه‌ای دارد. اغلب گون های این جنس بومی قاره آفریقا، مانند جزایر قناری  ناتال می باشند. 
    مراقبت: این گیاه به سایه تا نور متوسط، گرمای زیاد، آبیاری اندك، رطوبت كم و هوای خشك و خاك قلیایی احتیاج دارد.
    کود: می توان به میزان، 2 گرم در لیتر، هر هفته یكبار، از اردیبهشت تا مرداد، به این گیاه كود داد.
    خاک: مخلوطی از دوقسمت خاك برگ  و یك قسمت ماسه، برای رشد گیاه سروپژیا مناسب است. 
    ازدیاد: برای تكثیر این گیاه، ابتدا یك گلدان باقطر دهانه 9 سانتیمتر را با كمپوست مخصوص گیاهان گوشتی و كاكتوس پركنید. سپس كمی شن زبر راروی خاك بپاشید و حدود سه غده راروی شن ها قرار دهید. به طوریكه مقداری از آن بیرون از خاك بماند. 
    كمپوست داخل گلدان را خیلی كم مرطوب كنید. آبیاری زیاد از اندازه، سبب فساد غده ها می گرددد برای تكثیر این گیاه به شیوه قلمه های انتهایی ساقه ، می توانید آنها را به طول 5 تا 8 سانتیمتر از انتهای ساقه، جدا كرده و در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید و هر سه قلمه را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر، حاوی كمپوست مخصوص گیاهان گوشتی قرار دهید و بیش از حد آبیاری نكنید. اگر چه این گیاه به نور زیاد علاقه دارد. ولی در طول تكثیر، هرگز آن را در برابر تابش مستقیم خورشید قرار ندهید و آن را در دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد كه برای ریشه دهی مناسب است، نگاه دارید.

    گیاه سروپژیا

    نور مصنوعی مورد نیاز گل سروژژيا :

    شرکت پرتو رشد نوین با توجه به علاقمندی ها و فرهنگ مردم ایران در راستای پرورش گیاهان آپارتمانی جهت زیبا سازی منازل مسکونی و دفاتر کار و همچنین ایجاد فضای با طراوت و شاداب سعی در بر طرف کردن نواقص پرورش این گیاهان کرده است .تعداد بی شماری از هموطنان ما با مشکل کمبود نور در پرورش گیاهان خود مواجه می باشند و نور را می توان مهمترین فاکتور در عمل فتوسنتز و رشد گیاه دانست.به همین منظور و در شرایطی که دیگر شاهد خشک و نابودی گیاهانمان در محیط خانه و یا محل کارمان نباشیم شرکت پرتو رشد نوین نورهای مخصوص رشد گیاهان خود را در فریم ها و پنل های مناسب محیط های کاری و خانگی را توسط درگاه اینترنتی IranGrowLight.ir به فروش می رساند .

     

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط