گل آکیمینس

آنچه در این مقاله میخوانید
    گل آکیمینس

    نحوه ی نگهداری از گل آكیمنس

    گل آکیمنس

    مشخصات: گیاه آكیمنس از خانواده Gesneriaceae  می باشد، آكیمنس اسم جنس این گیاه بوده و دارای گونه های مختلفی است. گونه های این گیاه تولید گلهای زیاد لوله‌ای یا شیپوری به رنگ های صورتی ، بنفش و نارنجی می نمایند . این گیاه دارای ریزوم است كه معمولا فصل سرد را از این طریق می گذراند. آكیمنس معمولا به صورت بوته ای، با برگهای تخم مرغی یا نیزه ای و لبه مضرس می باشد. معمولا گل ها در اواسط الی اواخر تابستان ظاهر می شوند. در پاییز باید تعداد آبیاری را كم كرده تا برگها خشك شوند. بعد از خشك شدن برگها، ریزوم ها را جمع آوری كرده و در طول زمستان آ ن ها را در درجه حرارتی حدود 16-10 درجه سانتیگراد نگاه داری می نمایند. در اوایل بهار باید به كشت ریزوم ها اقدام كرد. 
    مراقبت: این گیاه به نور متوسط ، دمای هوای معتدل تا گرم، آبیاریی متوسط، رطوبت نسبی 70 تا 90 درصد و خاك كمی اسپری یعنی PH  حدود 6 نیاز دارد.
    كود: می توان هر دو هفته یك بار، به مقدار 2 گرم در لیتر در هنگام رشد تا شروع گل دهی، به این گیاه كود داد. 
    خاك: خاك مناسب پرورش آكیمنس شامل 2 قسمت خاك برگ و 1/6 قسمت كود دامی پوسیده می باشد.

     

    ازدياد:  

    برای تكثیر این گیاه، از اواخر بهار تا اوایل تابستان، قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه 9-8 ساننتیمتر از گیاه جدا كنید. سپس آنها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و هر سه قلمه را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر حاوی كمپوست گلدانی با پایه پیت بكارید. در روش دیگر تكثیر این گیاه، گیاه مادری را از گلدان بیرون آورده و به آرامی ریشه ها را باز كرده و بخشهایی از ریشه یا همان ریزوم را جدا كنید و در گلدانهایی با اندازه های مشابه در روش اول، بكارید. در هر دو روش، گیاه باید در دمایی حدود 20 درجه سانتیگراد، رطوبت ثابت و شرایط نور كافی دور از تابش مستقیم خورشید  قرار داده شود.

     

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    zamani
    1395/09/23 16:27

    با سلام بله در قسمت محصولات بخش استند ها توضیحات کامل برای شما دوست عزیز درج شده.

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط