جهت خرید لامپ رشد گیاه با یک کارشناس مشاوره نمایید!

آنچه در این مقاله میخوانید
    پنج‌شنبه 26 فروردین 1400 1598

    مواردی هستند که حتی در صورت تهیه لامپ با برند معتبر، اگر بهشان توجه ننماید، همچنان خرید موفقی نخواهید داشت و در نتیجه گیاهانتان رشد مطلوبی نمیکنند. این موارد شامل:

    • در نظر گرفتن نوع گیاه (روز بلند، کوتاه روز، خنثی)
    •  میزان نور محیطی
    • سن و سال و سایز گیاه
    • نحوه ی چیدمان گیاهان در محیط

    با توجه به موارد ذکر شده، توان و فریم متناسب با گیاهانتان را باید انتخاب بنمایید؛ باید در نظر داشته باشید هر چهار مورد ذکر شده از اهمیت بسیاری برخوردارند و کاملا به هم وابسته بوده و تاثیر مستقیم روی هم دارند! بطور مثال اگرشخصی گیاه روز بلند داشته باشد (آفتاب دوست) لزوما نباید لامپی با توان بالا انتخاب کند، زیرا اگر گیاه تراکم پایینی داشته و در محیطی قرار داشته باشد که نور نسبتا ملایمی همواره در آنجا باشد توان پایین نیز جوابگو است.

    خرید مطمئن

    از آنجایی که این مسئله تجربه و دانش خودش را نیازمند است. جهت سهولت و اطمینان خاطر از خرید درست، پیشنهاد می شود عکس گیاهان خود را بصورتی که نحوه ی قرارگیری و چیدمان آنها در محیط بطور واضح مشخص شده باشد را به شماره همراه درج شده در بخش "تماس با ما" واتس آپ نمایید تا در اصرع وقت کارشناسان شرکت ایران گرولایت لامپ متناسب با گیاهانتان را به همراه قیمت آن به شما معرفی نمایند.

    انتخاب صحیح لامپ رشد گیاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده! در اینجا منظور از انتخاب صحیح خرید برند خاصی نیست؛ که البته همیشه خرید از یک برند معتبر و شناخته شده به همراه گارانتی، ضمانت خرید درست است. زیرا همواره متقلبینی وجود دارند که با توجه به هزینه های گزافی که دریافت می نمایند لامپ با توان دوروغین و کیفیت بسیار پایین به دست متقاضیان این کالا می دهند.

    گیاهان با توجه به نیاز نوری که دارند در سه دسته قرار می گیرند:

    گیاهان روز بلند: آفتاب دوست بوده و برای رویش به شدت نوری بالا و مدت زمان حداقل 18 ساعت در روز نیاز داند و در زمان گلدهی 12 ساعت تابش برایشان کافی بوده.

    گیاهان خنثی: که در واقع زمان نوردهی برایشان تفاوتی نداشته، تابش نور به مدت 24 ساعت هم برایشان موردی ایجاد نخواهد کرد.

    گیاهان کوتاه روز: سایه دوست بوده و در طی 24 ساعت شبانه روز 2 الی 3 ساعت تابش مستقیم نور برایشان کافی می باشد.

    میزان نور محیطی که گیاه در آن قرار گرفته در تعیین توان لامپ بسیار موثر بوده. در نظر بگیرید فضایی با پنجره های بزرگ که هیچ گونه پوششی در تمام طول روز نظیر پرده، ... روی آن قرار نگرفته در مقایسه با سالنی در بخش زیر همکف یک ساختمان که هیچ نور طبیعی به آنجا نفوذ ندارد؛ دو گلدان از یک گونه گیاهی با یک میزان تراکم را در این دو فضا قرار دهیم. مطمئنا توان لامپی که در این دو محیط از آن بهره خواهیم برد بسیار متفاوت بوده!

    خرید ارزان ولی بی ارزش

    مورد بعد نحوه ی چیدمان گیاهان و انتخاب فریم متناسب می باشد؛ این بار نیز به همان منوال سه گلدان با یک گونه گیاهی، تراکم و نور محیطی یکسان  را در منزل دو شخص مختلف نظر میگیریم. شاید شخصی با توجه به دیزاین منزل خود می پسندد گیاهانش کنار هم در یک ردیف قرار گیرند، شخص دیگری هر کدام از گلدان های خود را در جایی دور از هم چیدمان می کند! در اینجا نیز فریم های متفاوت باید برای این دو مشخص گردد.


    بازگشت


    نام
    ایمیل
    نظر
    هومن
    1401/03/26 05:05

    عالی