نحوه ی نگه داری از گیاه پپرومیا و تکثیر آن

آنچه در این مقاله میخوانید
    نحوه ی نگه داری از گیاه پپرومیا و تکثیر آن

     گیاه پپرومیا چرمی

    مشخصات: اسم علمی این گیاه Peperomia coperata ، از خانواده Piperaceae  می باشد. این جنس دارای بیش از 1000 گونه مختلف از گیاهان همیشه سبز بالارونده است كه اغلب آنها برگهای زیبایی دارند. گل های پپرومیا وبه رنگ سفید یا زرد است كه روی سنبل كوتاهی، مانند دم موش ظاهر می شود. گونه مذكور بومی نواحی استوایی امریكا بوده و ارتفاع آن به حدود 8 تا 25 سانتی متر و گسترش آن به 12 تا 15 سانتی متر می رسد. برگ های آن بسیار زیاد و قلبی شكل می باشند كه از قسمت مركزی گیاه خارج می شوند. برگهای پپرومیا صورتی كمرنگ می باشد. گلها به رنگ سفید و به شكل گل آذین سنبله مانند وبه طول 12 تا 15سانتی متر هستند و از اوایل بهار تا اواخر پاییز به چشم می خورند.
    مراقبت: پپرومیا ابلق به نور متوسط، حرارت زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت 50تا 90 درصد و خاك قلیایی احتیاج دارد.
    کود: كود مورد نیاز این گیاه را می‌توان به میزان 2 گرم در لیتر، هر دو هفته یكبار از فروردین تا مهر ماه، مورد استفاده قرار داد.
    خاک: خاك مناسب و مطلوب زندگی پپرومیا، مخلوطی از خاك باغچه، خاك برگ و ماسه می باشد.

    نور: با خرید لامپ رشد گیاه نوردهی به گیاهاتان را کنترل نمایید.

     

                                                                

    تکثیر پپرومیا:

     

    برای تكثیر این گیاه مخصوصا نوع كوچك آن ، بهتر است برگها را با دمبرگ، از اواسط بهار تا اواسط تابستان جدا كنید و دمبرگ رابا حفظ حدود 5/2تا 3 سانتیمتر از طول آن با یك چاقوی تیز ببرید.سپس برگها را در یك ظرف مسطح حاوی كمپوست بذر و قلمه فرو كنیدو بعد از آن یك آبیاری سبك انجام دهید. پهنك برگ باید با خاك تماس داشته باشد اما به زیر خاك فرو نرود. قلمه ها ی برگی پپرومیا را در دمای 20 درجه سانتیگراد و در نور مناسب نگاه دارید. برگهای پژمرده و فاسد، باید بلافاصله خارج شوند. ریشه دهی تا دو ماه طول خواهد كشید و گیاه جدید در محل اتصل برگ به دمبرگ به وجود می آید. زمانی كه گیاه به اندازه 3 تا 5 سانتیمتر رشد كرد آن را بیرون آورده و درگلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر حاوی كمپوست گلدانی با پایه پیت بكارید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    zamani
    1396/06/21 12:50

    با سلام . بله حتما

    ناشناس
    1396/06/21 10:49

    برای تهیه خاک و کود درجه یک و مناسب که جزو برند های معتبر و شناخته شده باشد می توان به شما مراجعه نمود؟

    طاهره
    1395/11/18 12:20

    با سلام بسیار ممنونم از مطالب مفید و آموزنده تون شاد و پیروز باشید

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط