گیاه سازگار با محیط آپارتمان

آنچه در این مقاله میخوانید
    گیاه سازگار با محیط آپارتمان

    نگهداری کاکتوس اشوریا

    نور مخصوص رشد کاکتوس

    مشخصات: اسم علمی گل ساق عروس Echeveria setosa ، از خانواده  Crassulaceae  می باشد. این جنس دارای 200 گونه مختلف از گیاهان گلخانه ای چند ساله است كه همگی بومی مكزیك هستند. گیاهان گوشتی این  جنس به راحتی پرورش داده می شوند و برگهای زیبای مدوری دارند كه روی آنها را تارهای سفید رنگ می پوشاند. گونه مورد نظر 8 سانتی متر ارتفاع دارد . و برگهای متراكم و روزت، دارد.گلهای قرمزرنگ این گیاه درون ساقه گل دهنده ای به طول 8 تا 15 سانتی متر در تمام طول تابستان ظاهر نمی شوند. این گیاه به ندرت پاجوش تولید می كند. در زمستان تقریبا باید آبیاری متوقف گردد. 
    مراقبت: ارشوریا به نور زیاد، گرمای معمولی ، آبیاری اندك، هوای خشك و خاك قلیایی احتیاج دارد.
    کود: كود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 2 گرم در لیتر، هر دو هفته یكبار، از اردیبهشت تا شهریور، مورداستفاده قرار داد.
    خاک: مخلوطی از خاك باغچه ، كود دامی ماسه شسته و خاك رس به نسبت مساوی خاك مطلوبی برای رشد گل ساقه عروس است.
    ازدیاد: این گیاه گوشتی را به آسانی می توان تكثیر كرد. مشهورترین روش ها، كاشت یك پاجوش یا برگهای روزت انتهای ساقه در خاك مناسب است. روزت انتهای ساقه یال پاجوش را جدا كنید و خاك را كمی مرطوب نمایید. تا زمان ریشه دهی كه یك ماه طول می كشد دمای را روی 20 درجه سانتیگراد تنظیم كنید. در روش دیگر، برگهایی را كه بالغ هستند، از گیاه مادری جدا كنید، انتهای برگه ها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید .و در نیم گلدان یا ظرف مسطح، حاوی كمپوست مناسب گیاهان راحت باشد. بهترین زمان تكثیر اواسط بهار تااویل تابستان است. پس از ریشه دهی، لایه های برگی را بیرون آورده ودر گلدان با دهانه 6 سانتیمتر وخاك مناسب قرار دهید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    zamani
    1395/10/02 11:35

    با سلام .حتما دوست گرامی

    حمید
    1395/10/02 10:59

    نظر جدید

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط