راهنمای نگه داری از گل کاملیا

آنچه در این مقاله میخوانید
    راهنمای نگه داری از گل کاملیا

    چگونه از گل كاملیا نگه داری کنیم؟

    گل کاملیا

    مشخصات: اسم علمی این گیاه Camellia japonica، از خانواده  Theaceae می باشد. این گونه بومی آسیایی شرقی است و بصورت درخت یا درختچه با ارتفاع متوسط، دیده می شود. در گلدان ارتفاع این گیاه به 2 تا 3 متر می رسد. برگهای این گیاه دائمی، با لبه دندانه ای، نوك تیز و سبز رنگ می باشد و به طور متناوب روی ساقه قرار می گیرند . گلهای كاملیا منفرد بوده  و جام گل ساده یا مضاعف دارند وبه رنگ های مختلف سفید، قرمز، ارغوانی دیده می شوند. حرارت زیاد موجب از بین رفتن گیاه می شود. به علاوه گیاه در زمستان به یك دوره سرمای متوسط احتیاج دارد. معمولا جوانه ها ی گل در اوائل زمستان، در درجه حررات بیش از 18 درجه سانتی گراد تشكیل میشوند و وقتی جوانه ها به حد كافی رشد گردند گیاه را باید به محلی با درجه حرارت حداقل 8 درجه سانتی گراد نگاه می دارند و گلها شروع به باز شدن می نمایند.
    مراقبت: كاملیا به نور متوسط ، حرارت معمولی، آبیاری متوسط تا زیاد، رطوبت 70 تا 90درصد و خاك اسیدی احتیاج دارد.
    كود: كود مورد نیاز این گیاه را می توان به مقدار 2 گرم سولفات آمونیوم و 2 گرم كود معمولی در یك لیتر، هر دو هفته یكبار از بهمن تا مرداد، مورد استفاده قرار داد.

    گل کاملیا

    خاك: مخلوطی از سه قسمت خاك جنگلی و یك قسمت ماسه برای پرورش كاملیا متناسب است.
    ازدياد: برای تكثیر این گیاه می توانید از ساقه های نیمه چوبی یكساله قلمه های انتهایی یا ساقه ای ، تهیه كنید و در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و در گلدان محتوی كمپوست مخصوص بذر قلمه بكارید . روی قلمه ها را با كیسه پلاستیكی شفاف بپوشانید و خاك را مرطوب نگه دارید. بعد از ریشه دهی كامل، قلمه ها را به گلدان های بزرگتر حاوی كمپوست گلدانی منتقل كنيد.
    عوارض و درمان: گلهای كمرنگ و شفاف می تواند ناشی از مواد براق كننده شیمیایی باشد. گروهی از حشرات آفت لكه های دیسك مانند روی برگها ایجاد می كننند. اگر هفته ای یكبار با سم حشره كش نفوذی گیاه را سمپاشی كنید علایم بر طرف می شود. در صورتی كه برگهای گیاه ناگهان خشك شوند، احتمال بدهید صدمه مربوط به اشعه مستقیم آفتاب است. آبیاری بیش از حد باعث زردی برگها و سقوط آنها می شود آب آبیاری كاملیا باید حتی الامكان بدون املاح سنگین به خصوص كلسیم باشد، در غیر این صورت و یا در صورت كمبود آهن ممكن است غنچه ها بدون اینكه باز شوند سقوط نمایند و یا برگها سبز كمرنگ بشوند برگهای ریز گیاه، بدون هیچ اثری از غنچه و گل، حاكی ازكمبود موادغذایی است.
    برگهای گرد آلود را با دستمال نرم  تمیز كنید. از مواد براق كننده شیمیایی، برای این منظور، فقط ماهی یكبار استفاده كنید. ضمنا مواظب باشید گلها از این مواد براق كننده در امان باشند ریزش برگها در زمستان طبیعی است. نگران گلدان كاملیای خود نباشید.

    کاملیا

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    ناشناس
    1396/07/10 11:51

    سپاس

    zamani
    1396/05/30 11:05

    به این دلیل که این گیاه گلده است سری مولتی چیپ ها را پیشنهاد می کنیم.

    ثریا
    1396/05/26 09:58

    با سلام. کدامیک از محصولات خود را برای نور این گیاه معرفی میکنید

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط