شرایط نگهداری و تکثیر آگلونما

آنچه در این مقاله میخوانید
    شرایط نگهداری و تکثیر آگلونما

    انواع آگلونما ها بسیار مقاوم و تصفیه کننده قوی هوا می باشند؛ که این دو ویژگی گیاه آگلونما را بسیار محبوب نموده است! در اینجا به توصیف انواع آگلونما، شرایط نگهداری آن، روش تکثیر آگلونما و قلمه زنی، علت زرد شدن برگ آگلونما و ... خواهیم پرداخت.

    گیاه آگلونما همیشه سبز زیبا که برگهای آن دارای رگه های رنگی متفاوتی است، زیبایی چشم نوازی به محیط اطراف می بخشد. گیاه آگلونما جز گیاهان تصفیه کننده هوا به حساب می آید؛ گیاهان معمولی فقط در روز اکسیژن تولید می کنند ولی آگلونما توانایی تولید اکسیژن و تصفیه هوا و دفع اثرات مواد مضری مانند بنزین را در شب نیز دارد و این خصوصیت این گیاه زیبا باعث می شود به سلامت انسان نیز کمک زیادی بکند. پیش‌تر در ایران گرولایت به معرفی قوی ترین گیاهان اکسیژن ساز پرداختیم، که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله مفید و کاربردی را از دست ندهید.

    آگلونما

    به همین دلیل نیز در بسیاری از شهرهای بزرگ از این گیاه در شرکتها، هتلها، دفاتر و خانه ها نگهداری می شود. میزان رشد آگلونماها از آرام تا متوسط است. آگلونماها از لحاظ ظاهری به یک شکل هستند. آگلونماها برگ‌هایی بزرگ و بیضی شکل و براق دارند که نوک آن به سمت پایین خم شده است و دارای ساقه های کوتاه است و طول برگ ها حدود 10 تا 30 سانتیمتر می باشد.

    ارتفاع سایزهای بزرگ این گیاه به بیش از 60 سانتیمتر هم می‌رسد. اگر نگهداری آگلونما را به خوبی انجام دهید، شاهد گلدهی آن خواهید بود. گل‌ها از لحاظ ظاهری به رنگ سفید هستند و شکلی شبیه به گل اسپاتی فیلوم دارند. البته گل‌های آگلونما گاهی جای خود را به میوه‌هایی به رنگ قرمز می‌دهند و بهتر است قطع شوند تا مانع رشد گیاه نشوند.

    انواع گیاه آگلونما

    در روند رشد آگلونما، برگ‌ جدید یا از میان برگ‌های قدیمی می‌روید یا به صورت پاجوش به طور مستقل شروع به رشد می‌کند. آگلونماها رنگ‌های بسیار متنوعی دارند و میزان رشد هر گونه با دیگری متفاوت است. میزان نور مورد نیاز آگلونماها به رنگ گیاه بستگی دارد. ارتباط میان رنگ گیاه و نور مورد نیاز آن در این است که گیاهان برای تولید رنگدانه در برگ، به نور بیشتری نیاز دارند.

    هرچه رنگ گیاه تیره تر باشد به نور کمتری نیاز دارد و در گونه‌های بسیار روشن یا رنگی به نور بیشتری نیاز دارند. آگلونما از نور برای تولید رنگ‌های روشن مانند سفید یا رنگ‌های خاص مانند زرد، قرمز و صورتی استفاده می‌کند. در ادامه شما را با تعدادی از این گونه‌ها که شهرت بیشتری دارند آشنا می‌کنیم.

    آگلونما بلک

    اگلونما بلک

    آگلونما بلک یکی از گونه‌های بسیار معروف از خانواده آگلونما است. این گونه، برگ‌های سبز تیره دارد که در قسمت‌های کوچکی با سبز روشن ترکیب شده است. آگلونمای بلک یک گیاه مناسب برای محیط‌های کم نور است؛ زیرا برگ‌های تیره این گیاه برای تشکیل رنگدانه به نور کمتری نیاز دارند.

    آگلونما سفید

    آگلونما سفید

    یکی از گونه‌های زیبای دیگر گیاه آگلونما، آگلونمای سفید است. علت نامگذاری این گونه به دلیل داشتن برگ‌هایی به رنگ سبز مایل به سفید است. با توجه به رنگ این گونه، این آگلونما به نور زیاد نیاز دارد. برای محیطی که نور آن زیاد است، این آگلونمای زیبا توصیه می شود.

    آگلونما کاهویی

    آگلونما کاهویی

    این گونه زیبا برگ‌هایی به رنگ کاهو دارد که روی آن به چند شکل رده‌های سبز تیره به وجود می‌آید. آگلونمای کاهویی به نور مناسب نیازمند است. اما نه به اندازه آگلونمای سفید. میزان نور مورد نیاز برای این گونه، بین نور لازم آگلونمای بلک و سفید است. این گونه در نور کم شادابی خود را از دست می‌دهد.

    آگلونما صورتی و لب ماتیکی

    آگلونما لب ماتیکی

    آگلونمای قرمز و آنگلومای لب ماتیکی از گونه‌های جذاب و زیبای آگلونما هستند. این گونه‌ها به نور زیاد احتیاج دارند؛ زیرا رنگدانه در برگ‌های آنها است. در واقع برای به وجود آمدن لکه‌های قرمز رنگ بر روی گیاه  باید نور کافی به آن برسد. در صورت کمبود نور، گیاه رنگ قرمز را از دست داده و رفته رفته برگ‌ها به رنگ سبز در ‌می‌آیند.

    آگلونما نقره ای (سیلور کوئین)

    آگلونما نقره ای

    این گونه پرطرفدارترین و شناخته شده ترین نوع آگلونما است که به نگهداری زیادی نیاز ندارد و برای افراد مبتدی که می‌خواهند نگهداری از گیاهان را برای اولین بار تجربه کنند، مناسب است.

    آگلونما کاتلاس

    آگلونما کاتلاس

    این نوع از آگلونما، به آگلونما قمه ای نیز معروف است و این نام گذاری به دلیل شکل برگ های گیاه است که کشیده و باریک مانند خنجر می‌باشد.

    آگلونما امرالد بی

    آگلونمای امرلاد

    یکی دیگر از انواع آگلونما، آگلونما امرالد بی (خلیج امارات) است. این گیاه هم برگ‌های سبز و نقره‌ای رنگ دارد. این نوع آگلونما نسبت به بقیه آگلونماهای چندرنگ مقاومت بیشتری در برابر کم‌نوری دارد.

    شرایط نگهداری گیاه آگلونما

    در این بخش به شرایطی می پردازیم که برای رشد و رویش بهتر و نگهداری گیاه آگلونما مانند نور، آبیاری، خاک مورد نیاز، رطوبت و ... ضروری است.

    آبیاری 

    گونه های مختلف آگلونما به آبیاری نسبتاً مشابهی نیاز دارند و باید زمانی اقدام به آبیاری کنید که رویه‌ی خاک کاملا خشک شده باشد. در روزهای گرم تابستان، هفته ای دو بار آبیاری آن کافی است. اما در زمستان به دلیل کم شدن تبخیر آب، هفته ای یکبار آبیاری آن کافی است.

    نور

    همانطور که گفته شد آگلونماها رنگ‌های بسیار متنوعی دارند که میزان نور مورد نیاز آنها به رنگ گیاه وابسته است. بین رنگ گیاه و نور ارتباطی وجود دارد و این است که گیاهان برای تولید رنگدانه در برگ، به نور نیاز دارند و اینکه هرچه رنگ گیاه تیره تر باشد به نور کمتری نیاز دارد و در گونه‌های بسیار روشن یا رنگی به نور بیشتری نیاز دارند.

    برای تامین نور آگلونما می توانید از لامپ رشد گیاه استفاده نمایید.

    دما

    همانطور که قبلا اشاره شد منشاء آگلونماها نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری می باشد و بهترین دما برای رشد آنها بین 18 تا 25 درجه سانتی گراد است. دقت کنید که گیاه آگلونما نسبت به سرما حساس است.

    تکثیرآگلونما

    رطوبت 

    به دلیل اینکه خاستگاه آن مناطق مرطوب است، آگلونما رطوبت نسبتاً بالایی نیاز دارد. رطوبت مورد نیاز آن را می توانید به کمک غبار پاشی، دستگاه رطوبت ساز و یا ایجاد جزیره تأمین نمایید. اگر محیط اطراف آگلونما بسیار خشک است از جزیره استفاده کنید؛ بدین صورت که در زیرگلدانی سنگریزه بریزید و روی آن آب بریزید به طوریکه انتهای گلدان در تماس با آب نباشد.

    خاک 

    آگلونما به خاکی سبک با زهکشی بالا احتیاج دارد و بهترین خاک برای رشد ونگهداری آگلونمای زیبا، ترکیبی از خاک باغچه و خاک برگ و پیت ماس و یا ترکیبی از پیت ماس ، خاک برگ و پرلیت می باشد.

    برای خرید خاک گلدان و انواع خاک گیاهان آپارتمانی از ایران گرولایت کلیک کنید.

    کود دهی

    بهترین فصل کود دهی و تغذیه گیاه در فصل رشد آن یعنی بهار و تابستان است و می توانید هر دو هفته یکبار به آن کود بدهید. در فصل های سرد دو ماه یکبار کود دهی  برای گیاه آگلونما کافیست. کود مناسب آگلونما باید حاوی ازت باشد؛ زیرا این ماده برای رشد آن مناسب‌تر است. برای تغذیه آن از کودهای مایعی استفاده شود که میزان ازتشان از فسفر و پتاسیم بیشتر باشد.

    انواع کود مایع و جامد را از فروشگاه ایران گرولایت تهیه کنید.

    هرس کردن 

    به طور کلی هرس کردن برای آگلونما ضروری نیست. هرس آگلونما در سه صورت انجام می‌گیرد:

    • تکثیر آگلونما
    • جدا کردن برگ‌های زرد از پایین گیاه
    • جدا کردن گل روییده شده در گیاه
    • تعویض گلدان آگلونما 

    به طور معمول هر 1 یا 2 سال یکبار، آگلونما نیاز به تعویض گلدان خواهد داشت. اما اگر زودتر از این زمان، ریشه ها از زیر گلدان بیرون زدند و یا برگهای گیاه با وجود فراهم بودن تمامی شرایط بی‌حال بودند، نشانه این است که تعویض گلدان باید به طور سریع انجام شود.

    قلمه زدن آگلونما

    تمیز کردن برگهای آگلونما

    در صورت وجود گرد و خاک بر روی برگها، بهتر است هر چند وقت یکبار با آب بدون املاح، برگهای آگلونما را تمیز کنید. در صورتی که لکه های روی برگها با آب از بین نرفتند، می‌توان از محلول رقیق چند قطره شیر و یک لیتر آب استفاده کنید. این محلول برای برگها یک ماده‌ تقویتی به حساب می آید. توصیه می‌گردد هر ماه یک الی سه روز برگ ها را به سمت بالا در روزنامه بپیچید تا برگ ها حالت خود را حفظ کنند.

    روش تکثیر آگلونما

    تکثیر آگلونما به یکی از سه روش با تقسیم کردن بوته گیاه‌ یا کاشت بذر و یا استفاده از قلمه انجام می پذیرد. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شوید.

    تکثیر آگلونما با تقسیم کردن بوته گیاه‌ 

    برای تکثیر آگلونما، ابتدا بوته گیاه را از گلدان خارج نمایید و با یک قیچی یا چاقو جوانه‌های گیاه را از گیاه اصلی جدا کنید. توجه داشته باشید جوانه‌هایی را جدا کنید که حداقل دو برگ و ریشه نیز داشته باشند. سپس جوانه‌ها را در خاک کمپوست یا پیت ماس در یک گلدان با دهانه 9 سانتی‌متر بکارید. میزان خاک گلدان طوری باشد که به ریشه هوا نرسد. سپس خاک را فشرده نمایید.

    برای ریشه زدن سریع‌تر، می‌توانید روی گلدان کیسه بکشید و آن را چند سوراخ کنید که هوا جریان داشته باشد. گیاه را دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید. دمای محیط بین 20 تا 24 درجه سانتیگراد باشد. ریشه‌دهی ممکن است از چند هفته تا 2 ماه به طول انجامد. بهترین زمان برای تکثیر آگلونما با این روش اواسط بهار تا اوایل تابستان است.

    تکثیر آگلونما با کاشت بذر

    با کاشت بذر، گیاه شروع به رشد می‌کند. در شرایط مناسب آگلونما ابتدا گل می دهد. پس از گلدهی، آگلونما میوه‌های قرمز رنگی می‌دهد. اگر می‌خواهید تولید بذر داشته باشید، باید از این میوه‌ها استفاده کنید. در واقع با کاشتن این میوه‌ها که بذر گیاه هستند، یک آگلونمای جدید به وجود می‌آید. بهترین زمان برای تکثیر آگلونما به این روش، اواخر بهار است. اگر هدف شما تولیذ بذر نیست و یک گلدان برایتان کافی است با رسیدن گیاه به گل، گل را ببرید.

    تکثیر آگلونما با قلمه 

    در روش تکثیر آگلونما از طریق ساقه،  یک ساقه قوی را انتخاب کرده و بعد از آن ساقه را به قسمت‌های 4 تا 5 سانتی‌متری برش دهید. یک سوم این قسمت‌های بریده شده را در خاک فرو کنید و خاک را کاملاً مرطوب باشد. دمای محیط را حدود 24 درجه سانتیگراد نگه دارید.

    می‌توانید روی قلمه‌ها را با نایلون بپوشانید. با گذشت دو الی سه هفته آگلونما شروع به برگدهی خواهد نمود. در این حالت قلمه را به گلدان منتقل کنید.

    علت زرد شدن برگ گیاه آلونما

    عوارض و بیماری های گیاه آگلونما

    در این قسمت به برخی از بیماری ها و آفات گیاه آگلونما می پردازیم:

    زرد شدن برگ آگلونما

    علت زرد شدن برگهای آگلونما به خصوص در قسمت های پایینی گیاه، آبیاری بیش از اندازه و هوای سرد است.

    پژمردگی گیاه آگلونما

    علت بی حالی آگلونما می تواند سردی هوا، تعداد زیاد برگ ها در گلدان، آسیب دیدن ریشه هنگام تعویض گلدان و کمبود آب باشد، گیاه را به مکانی با شرایط مناسب منتقل کنید.

    کوچک شدن برگ آگلونما 

    متراکم شدن ریشه های گیاه و نیاز به تعویض گلدان میتواند این مشکل را ایجاد کند. اگر ریشه ها را بررسی کردید و متراکم نبودند، نشان‌دهنده این است که خاک گیاه آگلونما نیاز به تغذیه دارد. زمان بین دو تغذیه را به ده روز کاهش دهید. 

    شل شدن برگهای آگلونما

    کم بودن آبیاری و رطوبت می تواند منجر به شل شدن و افتادگی برگ ها شود.

    لوله شدن برگهای آگلونما

     لوله شدن برگهای آگلونما

    این مشکل یکی از عمده مشکلاتی است که آگلونما به آن دچار می شود، خشکی هوا، کمبود مواد مغذی و آفت می تواند باعث بروز این عارضه شود.

    ایجاد لکه های قهوه ای رنگ بر روی برگهای آگلونما

    آلوده بودن هوای محیط اطراف گیاه به دود نفت یا گاز آشپزخانه، موجب بروز این مشکل می‌شود؛ محل گلدان را تغییر دهید و برگهای آلوده آن را حذف کنید. البته غبارپاشی بر روی برگهای گیاه زیر نور مستقیم آفتاب باعث ایجاد لکه های سوختگی بر روی برگها می شود.

    وجود شپشک آرد آلود بر روی آگلونما

    ایجاد زخمهای سفید پنبه ای شکل در زیر و قاعده برگها و زرد شدن آنها نشان از وجود این حشره آفت است. برگها را با یک سم حشره کش نفوذی هر 14 روز یکبار طبق دستور سمپاشی کنید تا علائم از بین برود. همچنین استفاده از محلول آب و صابون و تمیز کردن برگها با آن می‌تواند در کاهش این آفات موثر باشد.

    علت پوسیدگی ریشه و قارچ فوزاریوم در آگلونما

    این بیماری موجب سیاه شدن، نرم و شل شدن ساقه و کاهش شدید حجم ریشه ها می‌شود. برگها کوچک شده و پس از مدتی زرد و خشک میشوند و از بین می روند. جدا کردن قسمت های آلوده گیاه و ریشه های پوسیده، تعویض گلدان و استریل آن، جهت از بین بردن عامل بیماری و استفاده از قارچ کش بهترین راهکار حذف آن است.

    سوالات متداول آگلونما

    1- علت زرد شدن آگلونما چیست؟

    در پاسخ به سوال چرا آگلونما زرد میشه باید گفت علت زرد شدن برگهای آگلونما به خصوص در قسمت های پایینی گیاه، آبیاری بیش از اندازه و هوای سرد است.

    2- چرا آگلونما پژمرده و بی حال می شود؟

    علت بی حالی آگلونما می تواند سردی هوا، تعداد زیاد برگ ها در گلدان، آسیب دیدن ریشه هنگام تعویض گلدان و کمبود آب باشد، گیاه را به مکانی با شرایط مناسب منتقل کنید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مریم
    1402/09/16 00:14

    گیاه من ۵ سانت به ریشه مانده له شده بود از قسمت سالم به پایین را با چاقو بصورت اریب بریدم داخل آب گذاشتم تا ریشه بزنهآیا داخل آب ریشه میزنه؟

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/09/29 12:06
    پاسخ به:مریم

    این گیاه اصولا خیلی راحت و سریع ریشه میزنه .امیدوارم با شرایطی که گیاه شما دارد ریشه زایی انجام شود و آسیبی به قسمتهای بالایی گیاه وارد نشده باشد

    سیده زهرا
    1402/08/28 10:22

    سلام وقت بخیر گیاه آگاونما رو توی آب ریشه دار کردم در همون زمان برگ هایش زرد میشد .مدتیه که اون رو به خاک انتقال دادم (نصف پرلیت نصف پیتماس ) ولی توقف رشد داره و برگ مرکزش هم زرد شده
    چند وقتی هست که روی ساقه گل دانه های سبز برجسته به وجود اومده
    لطفاً راهنمایی کنید این دانه‌ها چی هست و من باید چکار کنم
    ممنون

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/09/29 12:40
    پاسخ به:سیده زهرا

    در مرحله اول بهتره از قارچ کش استفاده کنید و بعد از طی کردن دوره گیاه را با کود مناسب تقویت کنید و اگر نور کافی هم نداره براش تهیه کنید 

    امیر عطا تاج کریمیان
    1402/09/29 12:40
    پاسخ به:سیده زهرا

    در مرحله اول بهتره از قارچ کش استفاده کنید و بعد از طی کردن دوره گیاه را با کود مناسب تقویت کنید و اگر نور کافی هم نداره براش تهیه کنید 

    ابوالفضل
    1402/03/07 12:39

    گیاه من از ساقه نصف شده راهی هست بشه پیوند زد یا مثلاً گذاشت داخل اب

    irangrowlight admin
    1402/03/08 16:15
    پاسخ به:ابوالفضل

    سلام وقت بخیر
     برای این مورد باید محل شکستگی گیاه توسط کارشناس گل و گیاه بررسی شود تا بهترین راه  خدمتتون ارائه گردد

    فاطمه
    1402/06/09 11:22
    پاسخ به:ابوالفضل

    منم گل آگلونمایی داشتم ک سکوت.اصلا کاری ب گلدون خود گل نداشتم اون قسمت بالایی گل ک جدا شده بود حدودا ۵سانت ساقه داشت گذاشتم حدود یک روز پینه ببنده بعد همه برگای اضافه گل و جدا کردم فقط دوتا برگ گذاشتم و گذاشتمش تو آب..یه مدت بعد ریشه زد.اون گلدونمم ک گل اصلی داخلش بود چندتا جوونه زده.فقط باید صبور باشین و آب شیشه رو چندروزی یه دفعه عوض کنین ک باعث گندیده شدن گل نشه.تا میتونی از شیشه کدر و جای بدون نور باشه.

    زارع
    1401/11/25 16:15

    سوال دوم اینکه . چرا سر برگ های گیاه آگلونما رزد میشه؟

    irangrowlight
    1402/01/21 12:34
    پاسخ به:زارع

    با سلام و احترام. شما می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ایران گرولایت تماس بگیرید تا در این زمینه به سوالات شما پاسخ دهند

    زارع
    1401/11/25 16:13

    گیاه آگلونما من برگاش زرد و بی حال شده بود . ساقه هاش زرد شده بود خاکش رو عوض کردم .یک سری از قلمه هاش خشک شد یکی گرفته یکی هم با اینکه برگ جدید داده اما زرد و بی حال بود من این قلمه رو از قسمتی ک ک ساقه زردش جدا کردم و داخل گلدونش کاشتم ب نظرشما تاثیری داره؟ یا قلمه رو بزارم داخل آب؟

    irangrowlight
    1402/01/21 12:34
    پاسخ به:زارع

    با سلام و احترام. شما می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ایران گرولایت تماس بگیرید تا در این زمینه به سوالات شما پاسخ دهند

    زهرا
    1401/02/19 11:09

    سلام آگلونماقلمه زدم الان دوهفته است امابرگاش دارن یکی یکی زردمیشن وبیحال بایدچ کارش کنم

    webmaster
    1401/02/19 13:16
    پاسخ به:زهرا

    درود
    احتمال زیاد از محل مناسبی قلمه نگرفته اید، والبته اگر قلمه ریشه داده پس گیاه شما به کود نیاز دارد.

    زهرا
    1400/12/15 10:39

    به من گفتن گل دادن گیاه إگلونما جلو رشد گل میگیره.این درسته؟؟گیاه من الان دوتا گل داره میده

    فاطمه
    1400/05/12 17:47

    سلام آگلونما قلمه زدم توخاک گذاشتم الان برگ هاش افتادن وکمی زدر شدن باید چیکارکنم؟میشه راهنمایی کنید

    فاطمه
    1400/05/12 17:47

    سلام آگلونما قلمه زدم توخاک گذاشتم الان برگ هاش افتادن وکمی زدر شدن باید چیکارکنم؟میشه راهنمایی کنید

    فرزانه
    1400/04/10 16:23

    سلام برگ آگلونمام شکست میتونم بزارمش توی آب تا ریشه کنه یا جواب نمیده؟

    webmaster
    1400/04/12 10:49
    پاسخ به:فرزانه

    درود، به دلیل اینکه دقیق نمی دانم از کجا قطع شده نمی توان به قطع نظر داد. ولی به دلیل بی ضرر بودن این مسئله حتما در آب نگه داری نمایید احتمال ریشه دادنش است.

    رضا
    1400/03/27 20:44

    سلام تو یک گلدون ۳تا شاخه اگلونما دارم یکیش داره برگاش زرد میشه و دیگه رشد نمیکنه باید چیکارش کنم؟

    webmaster
    1400/04/12 10:46
    پاسخ به:رضا

    با توجه به این موضوع که شدت نور و میزان آب دهی دما و رطوبت ... مشکلی ندارد به دلیل اینکه سه شاخه دیگر گیاه آگلونما سرحال هستند، بنابراین می توان حدس زد ریشه اون شاخه ای که در حال زرد شدن است فضای خوبی برای رشد ندارد و یا هنگام کاشتن با فشار زیاد آسیب دیده که دیگر در حال حاضر کاری نمی توان انجام داد.

    فاطمه
    1400/03/16 15:05

    سلام.گل اگلونمای من یک شاخه است .من میخوام کل گلدون پر بشه.یعنی چند تا شاخه دیگه هم اطرافش باشه.چیکار کنم.البته الان رشدش خوبه

    webmaster
    1400/03/22 15:54
    پاسخ به:فاطمه

    درود، از گیاه آگلونما خود قلمه گرفته و در گلدان کنار قلمه اصلی بکارید.

    ندابهاروند
    1400/03/09 17:21

    سلام من آگلونمام برگ هاش کم کم آویزون شدن برگ هاشم دارن زرد میشن چیکارکنم

    webmaster
    1400/03/11 16:23
    پاسخ به:ندابهاروند

    تمامی شرایط اعم از آبیاری کافی (زیاد ،کم) کود دهی، میزان نور دریافتی گیاه، دمای محیط گیاه ...باید چک شود و شرایطی ایده آل برای گیاه آگلونما فراهم گردد.

    ندابهاروند
    1400/03/09 17:20

    سلام .عالی

    hani
    1400/03/09 10:12

    سلام خسته نباشید
    گل آگلونما من برگ هایی که تازه ازش جوونه زدن رنگشون زرد شده، باید چکار کنم تا رنگشون سبز شه؟

    Mahboob
    1400/02/05 14:43

    سلام آگلونما من در برگ بود واز ساقه شکسته و هیچ ریشه ای هم نداره باید چکار کنم

    webmaster
    1400/02/06 16:53
    پاسخ به:Mahboob

    سلام در آب از آن نگه داری نمایید تا زمانی که خوب ریشه دهد سپس در خاک بکارید.

    عاطفه صادقی
    1400/01/05 14:10

    سلام گیاه اگونما من پر از کرم بود تو خاکش از زیر گدونیش کرم در میود من حاکشو عوض کردم الان دوماه یکی یکی برگهتش زرد میشه و هیچ جونه ایی نزده کلا رشدش متوقف شده میشه کمکم کنین چطوری گیاهمو احیا کنم.

    webmaster
    1400/01/18 11:52
    پاسخ به:عاطفه صادقی

    سلام همواره تغییر خاک گلدان، حتی خود گلدان، مکان قرار گیری گلدان، فصول و .... موجب تنش و شک گیاه بورده. در صورتی که خاک مناسب فراهم نموده باشید بعد مدتی گیاهتان احیا شده و مجدد جوانه خواهد زد.

    سوسن منصوری
    1399/12/03 20:22

    آگلونمای من قد کشیده وبلند شده وبرگهای ضعیفی داره چکارش کنم کود سه ۲۰ هم بهش میدم ماهی یکبار ولی برگهای تیره ومریضی داره

    webmaster
    1399/12/06 11:29
    پاسخ به:سوسن منصوری

    با توجه به اینکه گیاه شما قد کشیده و تراکم بیشتری پیدا کرده به شدت نور بیشتری نیاز دارد نسبت به قبل ، در واقع تمامی بخش های گیاه باید نور دریافت نمایند. مورد بعدی با توجه به فصلی که در آن هستیم شاید رطوبت و گرما محیط کم شده باشد این مورد رو هم بررسی نمایید. و در انتها امکان این وجود دارد با تغییر فصل و امدن بهار این ضعف در گیاه از بین برود.

    safarishahla
    1397/06/13 14:09

    سلام. شرکت ایران گرولایت بیش از 6 سال است که در زمینه تولید و فروش لامپ رشد گیاه فعالیت دارد این سابقه خاطر شما را از خرید مطمئن آسود میکند. لامپ های رشد گیاه موجب رشد و فتوسنتز نه تنها گیاه آگلونما بلکه تمامی گونه های گیاهای می شود . انتخاب فریم لامپ رشد گیاه بسته به نوع نیاز سفارش دهنده می باشد .

    ناشناس
    1397/06/11 16:38

    سلام من در آپارتمانم نور خیلی خوبی ندارم؟ آیا واقعا چراغ رشد گیاه کمکی میکنه به رشد گیاه ؟ نورگیاه اگلونما رو تامین میکنه ؟ برای یک گلدان متوسط چه لامپی خوبه؟ دوستان کسی هست خریده باشه و استفاده کرده باشه ؟ کارایی داره؟

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط