نحوه ی نگه داری از گیاه تولمیا

آنچه در این مقاله میخوانید
    نحوه ی نگه داری از گیاه تولمیا

    نحوه ی نگه داری گیاه تولمیا  

    گیاه تولمیا

    مشخصات گیاه تولمیا:

    اسم علمی این گیاه Tolmiea menziesii ،از خانواده  saxifragaceaeمی باشد. این جنس دارای یك گونه همیشه سبز است كه به عنوان گیاه آپارتمانی پرورش داده می شود و بومی غرب اتازونی است. ارتفاع تولمیا به 15 سانتی متر و گسترش آن به 40 سانتی متر میرسد. این گیاه ریزمهای رونده و حاوی تار و برگهای شبیه به برگهای افرا، دارد. در اواخر مهر روی شاخهای باریك آن كه در حدود 45 تا 60 سانتی متر طول دراد، گلهای لوله ای سبز- سفید با رگه های قرمزبه طول 5/1 سانتی متر ظاهر می شوند. تولیما به طور جالبی تولید نهال جدیدی در انتهای ریزوم های خود، روی برگها می نماید.

    "درباره ی لامپ رشد گیاه چه می دانید؟ با لامپ مخصوص رشد گیاه آشنا شوید."

    مراقبت: این گیاه به نور متوسط، گرمای معمولی، خاك همیشه خیس، رطوبت 50 تا 70 درصد و خاك كمی اسیدی احتیاج دارد.

    خاک: خاك هوموسی با كمی ماسه و شن برای پرورش تولیما مناسب است.

    ازدیاد: ازاواسط بهار تا اواخر تابستان، به دو روش می توان این گیاه را تكثیر كرد. آسان ترین روش این است كه یكی از برگها را همراه با گیاهچهای كه روی آن شكل رفته، بدون اینكه از پایه مادری جدا كنید روی سطح خاك محكم كنید. ابتدای این كار به گیره دست نزنید و اجازه دهید گیاه رشد كند و محكم شود. در روش دیگر ، برگهای داری گیاهچه را به همراه 5/2 تا 3 سانتیمتر از ساقه جدا كرده و دمبرگ یا همان انتهای ساقه را در گلدان محتوی كمپوست مخصوص بذر و قلمه، فرو ببرید.

    تولمیا

    عوارض و درمان گیاه تولمیا:

    لكه های سوخته روی برگهای این گیاه در اثر نو رمستقم آفتاب خصوصا از پشت شیشه، ایجاد  می شود هوا ی سرد، در زمستان و آبیاری بیش از اندازه برگها و ساقه ها را می پوساند. و حشرات روی سطح خاك را اغلب ریشه خوار هستند، می شود با یك حشره كش تماسی سمپاشی كرد در صورتی كه رشد گیاه متوقف شده و برگهای جوان ریز هستند. گلدان را تعویض كنید و یا از كودهای مایع هر دو هفته یكبار استفاد نمایید. هوای گرم نیز می تواند برگهای تولمیا را قهوه ای و لوله كند. گلدان را به محل خنك تری منتقل نمایید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مرضیه
    1396/02/27 12:05

    نظر جدید

    zamani
    1396/02/21 10:47

    با سلام . نور های مخصوص رشد برای تمامی گونه های گیاهی مورد مصرف میباشد.

    کامبیز
    1396/02/20 11:58

    سلام آیانورهای رشدی برا همه ی گیاهان مناسب است یا فقط گونه ی خاصی از گیاهان؟

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط