ساخت گلخانه کوچک

آنچه در این مقاله میخوانید
    ساخت گلخانه کوچک

    ساخت گلخانه در پشت بام، ساخت گلخانه کوچک، ساخت گلخانه ارزان، ساخت گلخانه در آپارتمان، ساخت گلخانه + هزینه، ساخت گلخانه در اتاق، تامین نور گلخانه

    اتاق کشت ایران گرولایت

    ساخت گلخانه در اتاق - ساخت گلخانه در پشت بام 

    وجود گل و گیاه در هر جایی از خانه در ایجاد حس طراوت و تازگی موثر است. ساخت گل خانه در اتاق ها، آشپزخانه و پشت بام خانه امروزه به سادگی امکان پذیر است. اتاقک های رشد یکی از جدیدترین تجهیزاتی است که فضایی ایزوله برای پرورش گیاهان شما ایجاد می­کند. قابلیت کنترل دما، رطوبت و غلظت دی اکسید کربن در این اتاقک ها وجود دارد و تامین نور برای این فضای بسته با استفاده از لامپ رشد گیاه امکان پذیر می باشد.

    ساخت گلخانه ارزان

    خرید لامپ های ال ای دی مخصوص رشد گیاهان ممکن در ابتدا گران به نظر برسد اما در ادامه با در نظر گرفتن دوام بالا و مصرف انرژی بسیار کم نسبت به سایر لامپ ها مقرون به صرفه خواهد بود. نور یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در ساخت گلخانه ی ارزان باید مد نظر قرار گیرد.

    ساخت گلخانه در پشت بام

    بسیاری از علاقه مندان به گل و گیاه مشتاق ساخت گلخانه در پشت بام خانه ی خود هستند تا هم از این فضا استفاده ی بیشتری ببرید هم فضای غیر قابل استفاده را به مکانی برای پرورش گل و گیاه اختصاص دهید. در چنین شرایطی در صورتی که از نور طبیعی بهره نمی­برید یا به دنبال نوری مکمل برای گیاهان موجود در گلخانه ی خانگی خود هستید. پیشنهاد شرکت پرتو رشد نوین استفاده از لامپ led برای گیاهان با طیف مورد نیاز گیاه شما است.

    ساخت گلخانه در آپارتمان

    ساخت گلخانه در آپارتمان و استفاده از فضاهای آپارتمان برای پرورش گیاه گزینه ی به صرفه و مناسبی است و نیاز به ابزار خاصی ندارد. کمبود نور یا عدم تناسب نور با گونه ی گیاهی ممکن است سلامت گیاهان موجود در آپارتمان را به خطر بیندازد.

     

    اتاقک کشت گیاه

    استفاده از نور مصنوعی برای پرورش گیاه:

    عامل كلیدی دیگری كه در تكثیر گیاهانی سالم و شاداب اهمیت دارد، نور است. امكان رشد گیاهان بدون نور وجود ندارد. عموما گفته می شود كه نیاز نوری قلمه گیاهان در حال تكثیر نسبت به گیاهی كه در حالت عادی رشد است یكسان است، اما شاید نیاز نوری قلمه ها تا حدودی كمتر باشد. بنابراین، آگاهی از میزان نور مورد نیاز گیاه بسیار مهم است. سعی كنید میزان نور مورد نیاز برای هر نوع گیاه را فراهم آورید.
    بعنوان مثال گیاهی مانند كروتون یا كدیائوم، نسبت به مارانتا به نور بسیار بیشتری نیاز دارد. البته نور زیاد حتی در مورد گیاهانی كه به طور طبیعی نیاز نوری بالا دارند، به این معنا نیست كه گیاه رادر معرض تابش مستقیم نورخورشید قرار دهیم، زیرا نور مستقیم باعث سوختگی برگهای قلمه های جوان می شود.
    اگر در منزل حمامی با گرمای مناسب ونور كافی دارید، میتواند مكان مناسبی برای تكثیر گیاهان باشد، اما حمام سرد و تاریك برای این عمل مناسب نیست. نبودن نور كافی باعث ضعیف و علفی شدن قلمه ها می شود و گیاهانی كه ساقه های نازك و ضعیف دارند، هرگز نمی توانند به گیاهی سالم و شاداب مانند پایه مادری تبدیل شوند. جهت مشاده و خرید اتاق رشد گیاه به لینک درج شده مراجعه نمایید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    سیروس
    1400/01/15 02:16

    گلخانه پیش ساخته ازکجا بخ م برایم بفرستند.

    ناشناسامیرحسین
    1398/04/24 14:03

    نظر جدیدسلام برای احداث گلخانه رو پشت بام مجوز هم لازمه

    safarishahla
    1397/09/27 13:52

    سلام در صورت اینکه یک گلدان داری سرپیچ دار 18 وات cob مناسب می باشد و اگر تعداد بیشتری را می خواهید پوشش دهید 100 وات مولتی چیپ مناسب می باشد.

    zamani
    1395/11/30 12:42

    با سلام با توجه به تعداد گیاهانتون می توانید از لامپ های سر پیچ دار و یا مولتی چیپ استفاده کنید.

    محمد متین
    1395/11/30 11:37

    با سلام برای گیاهان گلدار مثل شمعدانی چه مدل از نور مصنوعی مناسب است؟

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط