نحوه ی پرورش و نگه داری از شمشاد ژاپنی

آنچه در این مقاله میخوانید
    نحوه ی پرورش و نگه داری از شمشاد ژاپنی

    شمشاد ژاپنی یا آكیوبا

    شمشاد ژاپنی

    مشخصات: اسم علمی شمشاد ژاپنی Aucuba Japonica  و از خانواده Cornaceae می باشد. این گیاه بومی ژاپن است .ارتفاع بوته آن به 4-2 متر با گسترش حدود 3-2 متر، می رسد . آكیوبا گیاهی است همیشه سبز و دارای برگهای تخم مرغی شكل، سبز تیره و براق. نوع ابلق آن نقاط زرد رنگی روی برگها دارد. گلهای ستاره ای شكل آن به طول 5 تا 10 سنتیمتر در اواسط بهار ظاهر می شوند. اكیوبا با گیاهی است دو پایه یعنی بوته و ماده از هم جا هستند. 
    مراقبت: شمشاد ژاپنی به نور كم تا متوسط، هوای خنك خاك همیشه خیس، رطوبت هوای معمولی یعنی 50 تا 70 درصد و خاك كمی اسیدی احتیاج دارد . نیاز آبی این گیاه در تابستان بیشتر می باشد. 
    كود: كود مورد نیاز شمشاد ژاپنی را می توان به میزان یك گرم در لیتر هر 1 یا 2 ماه یكبار، استفاده كرد. 
    خاك: مخلوطی از برگ، تورب، خاك باغچه و یا كمی ماسه، خاك مطلوب این گیاه زیبا است.
    ازدياد: آكیوبا را می توانید از اواسط بهار تا اوایل تابستان از طریق قلمه های انتهایی ساقه به طول 10 تا 5/12 سانتیمتر تكثیر كنید. ابتدا قلمه ها را در پودر هورمون ریش زایی فرو برده و سپس هر یك را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر، حاوی كمپوست مخصوص بذر و قلمه قرار دهید. اگر چه برگ این گیاه نسبتا مومی است و آب را به اندازه كافی نگاه می دارد، ولی بهتر است تا هر قلمه را با كیسه پلاستیكی شفاف بپوشانید. زیرا این عمل تعرق را كاهش داده و سرعت ریشه دهی را بالا می برد. قلمه ها را برای چند هفته در دمای 20 درجه سانتیگراد نگاه دارید. سپس در گلدانهایی با قطر دهانه 11-13 سانتیمتر حاوی كمپوست گلدانی، بكارید. این گیاه به نور خیلی زیاد، نیاز دارد ولی در طول تكثیر نباید در عرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرد.

     


    شمشاد ژاپنی

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    zamani
    1396/05/23 14:36

    با سلام بله .برای راهنمایی دقیق تر لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

    فرهاد
    1396/05/18 13:25

    کودهای موجود در شرکت شما قابل استفاده براین این گیاه هست؟

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط