پرورش گل و گیاه با نور ال ای دی در کانتینر

آنچه در این مقاله میخوانید
     پرورش گل و گیاه با نور ال ای دی در کانتینر

    کشاورزی مدرن و استفاده از چراغ های کم مصرف رشد گیاه

    تامین امنیت غذایی، همواره یکی از بزرگ ترین دغدغه های بشر بوده است. با توجه به اینکه بسیاری از زمین های موجود به محیط های شهری تبدیل می شوند و هزینه جابجایی انواع مواد غذایی از فواصل دور بسیار زیاد است، بسیاری از کشورها به فکر یافتن راه هایی جایگزین برای تامین این نیاز خود افتاده اند. همچنین کاهش مصرف انواع مواد شیمیایی ضدآفت و یا کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی یکی دیگر از دغدغه های موجود در این حوزه است.
    دو شرکت دانش بنیان به تازگی طرحی را برای استفاده از کانتینر برای تولید محصولات کشاورزی و باغی ارائه کرده اند. در این کانتینرها از شیوه کشاورزی هیدروپونیک استفاده میشود. در این شیوه به جای بهره گیری از خاک، از محلولی محتوی مواد معدنی برای پرورش گیاه استفاده می شود. این شیوه ضمن کاهش 90 درصدی مصرف آب، موجب می شود که وضعیت آب و هوا و اقلیم تاثیری بر رشد گیاه نداشته باشد. نور مورد نیاز گیاه توسط لامپ های ال ای دی تامین می شود: گفتنی است هر کدام از این کانتینرها حدود 30 هزار کیلووات برق در سال مصرف خواهند کرد. همچنین نرم افزار ویژه ای که برای این فناوری طراحی شده است می تواند امکان کنترل دقیق عواملی نظیر میزان آب، کیفیت هوا و نیز دمای داخل کانتینر و حتی تغییر آنها را به کاربر بدهد.
    در هر کانتینر فضایی برای نشاکاری و فضایی دیگر برای پرورش گیاه وجود دارد. در بخش نشاکاری می توان امکان جوانه زنی 2500 گیاه وجود دارد و در بخش دیگر نیز 265 ستون دارای سینی های ویژه قرار دارد که می تواند میزبان 4500 گیاه بالغ باشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    zamani
    1396/04/15 10:38

    با سلام کمال عزیز. بله این محصول به زودی در قسمت محصولات قرار میگیرد. سنسوری که تمامی نیاز های ما را در نگه داری از گیاه فراهم می نماید.

    کمال
    1396/04/07 09:58

    سلام شما نرم افزاری برای کنترل نوردهی گیاهان میشناسید؟

    zamani
    1396/02/17 16:13

    با سلام .کاکتوس جزو دسته گیاهانی میباشد که به شدت نوری زیاد وهمچنین زمان تابش طولانی نیاز دارد .

    شهلا
    1396/01/16 12:26

    نورهاي مصنوعي تكنولو‍‍‍‍زي به روز و جديدي است. ممنون از اطلاعات مفيد و جديد شما

    zamani
    1396/01/14 13:24

    تمامی ال ای دی های رشد گیاه به هیچ عنوان ضرری برای انسان نداشته و در دنیا به عنوان نور پاک شناخته شده .

    مشاوره خرید
    ۰۲۱-۸۸۵۶۵۴۷۹

    محصولات جدید

    مقالات مرتبط